BMW X7. Już wkrótce na rynku - Trends Magazines

BMW X7. Już wkrótce na rynku

Fabryka BMW w Spartanburgu

Podczas ubiegłorocznej konferencji BMW przypomniało o modelu, który ma pojawić się na rynku najpóźniej w drugiej połowie 2018 roku. Zdjęcie modelu przykrytego płócienną płachtą nie odkryło niestety zbyt wielu szczegółów. Było jedynie widać, że linia nadwozia BMW X7 F17 przynajmniej częściowo będzie zbliżona do kształtów BMW X5. W obu modelach nie zabraknie też wyraźnie zaznaczonych błotników czy atrap chłodnicy. Aby utrzymać masę pojazdu w ryzach, planowane jest zastosowanie nowoczesnych materiałów – stali o ultrawysokiej wytrzymałości, magnezu, tworzyw sztucznych i włókna węglowego. Pod maskę na pewno trafią motory R6 i V8. Mówi się też o wersji V12.

Fabryka BMW w Spartanburgu / BMW X7

BMW X7 zostanie zbudowane na nowej platformie CLAR, z której korzysta już nowa „siódemka”. O flagowym modelu BMW wspominamy nieprzypadkowo. Wiele wskazuje, że luksusowy sedan zostanie zdetronizowany przez SUV-a. W wywiadzie udzielonym portalowi Automotive News, Ian Robertson z zarządu amerykańskiego oddziału BMW potwierdził, że planowane jest stworzenie luksusowej odmiany BMW X7 z zaledwie czterema miejscami siedzącymi. W tak skonfigurowanym aucie osoby jadące z tyłu będą miały do dyspozycji ogromną przestrzeń. Przypomnijmy, że BMW X7 będzie znacznie większe od BMW X5 i oferowane z siedmioma pełnowymiarowymi miejscami siedzącymi.

Fabryka BMW w Spartanburgu

Strategia obrana przez BMW nie jest pozbawiona sensu. Segment największych i najdroższych SUV-ów to lukratywny fragment rynku, któremu kryzys nie straszny – zamożni zawsze będą dysponowali dużym zapasem gotówki. Oczywiście by za istnieć na rynku, BMW X7 będzie musiało zostać dopracowane w najmniejszych szczegółach. Przyjdzie mu zmierzyć się z Mercedesem GLS, świetnie poczynającemu sobie na rynku Range Roverem i nieźle przyjętym mimo wysokich cen i specyficznej stylizacji Bentleyem Bentayga. BMW wstępnie zakłada roczną produkcję modelu BMW X7 na poziomie 45 tysięcy egzemplarzy. Spekuluje się, że ceny będą startowały z pułapu 130 tysięcy euro. Czy plan uda się zrealizować? Zainteresowanych zakupem w USA czy na Bliskim Wschodzie nie powinno zabraknąć.

BMW X7 będzie produkowane w Spartanburgu – amerykańskiej fabryce koncernu, która dostarcza też modele X3, X4, X5 i X6, a wcześniej również Z3 i Z4.

Podobne

2.5 tds. Dlaczego nie zapala „na ciepło”?

Debiutujący w 1991 r. silnik 2.5 tds był pierwszą w pełni udaną wysokoprężną konstrukcją BMW. Po latach realne przebiegi wielu egzemplarzy są liczone w setkach tysięcy kilometrów. Zdarzają się też „milionerzy”. Nic dziwnego, że pojawiają się pewne problemy eksploatacyjne... Debiut silnika 2.5 tds miał miejsce w BMW serii 5 E34. Motor, który trafił także do…