Koncern BMW przedstawił wyniki sprzedaży w pierwszym kwartale 2020. Firma dostarczyła do klientów o 20.6% mniej pojazdów niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
477,111– dokładnie tyle aut sprzedała grupa BMW. Spadek popytu dotyczył wszystkich głównych rynków zbytu oraz wszystkich marek. Największy, bo wynoszący 30.9% spadek firma odnotowała w Chinach. Poniżej prezentujemy tabele prezentujące dokładne dane.
W fabrykach BMW w Europie i w Ameryce Północnej produkcję wstrzymano. Koncern elastycznie dostosowuje produkcję do popytu – oświadczył członek zarządu BMW odpowiedzialny za finanse i zbyt- Pieter Nota.
BMW podaje, że obecnie zamknięte jest ponad 80% salonów w Europie i 70% w USA. W niektórych krajach, w tym w Niemczech, sprzedaż jest obecnie zabroniona. Natomiast rynek chiński powoli ponownie otwiera się na handel i BMW odnotowuje ponowny wzrost zamówień.
Firma koncentruje się teraz na zapewnieniu bezpieczeństwa swoim pracownikom oraz partnerom w obliczu pandemii wirusa SARS-CoV-2. Koncern wspiera instytucje medyczne oraz społeczne użyczając pojazdy i przekazując maski oraz inne artykuły pierwszej potrzeby.
|
pierwszy kwartał 2020
|
% w porównaniu do 2019 |
BMW Group Automotive 1 |
477,111 |
-20.6 |
BMW 1 |
411,809 |
-20.1 |
MINI 1 |
64,449 |
-23.4 |
BMW Group electrified BMW i, BMW iPerformance, MINI Electric |
30,692 |
+13.9 |
Rolls-Royce 1 |
853 |
-27.2 |
BMW Motorrad |
34,774 |
-9.9 |
BMW & MINI sprzedaż w regionach
|
Pierwszy kwartał 2020 |
% w porównaniu do 2019 |
Europe 1 |
220,812 |
-18.3 |
|
67,882 |
-9.0 |
Asia 1 |
162,604 |
-25.0 |
|
116,452 |
-30.9 |
Americas 1 |
81,791 |
-17.6 |
|
64,692 |
-17.4 |
*Dane tymczasowe