Wyścigowe BMW M8 GTE. Pierwsze testy mocarnej nowości

BMW M8 GTE. Mocarna nowość

BMW M8 GTE

Ostatnie lata upłynęły pod znakiem ofensywy modelowej BMW. Koncern ani myśli zwalniać tempa. W pocie czoła pracuje nad kolejnymi nowościami. Jedną z nich będzie wyścigowe BMW M8 GTE.

BMW M8 zostanie zbudowane na bazie nowej serii 8. Inaczej niż w przypadku starszych modeli prace badawczo-rozwojowe nad bazowym i sportowym modelem prowadzone są równolegle. W efekcie M8 może okazać się wyjątkowo ostre. Tym bardziej, że w planie jest BMW M8 GTE, które pozwoli marce na powrót do kultowego maratonu w Le Mans! Jens Marquardt, dyrektor BMW Motorsport, zapewnia, że samochód będzie wyglądał spektakularnie, a jego chrzest bojowy nastąpi w styczniu przyszłego roku podczas prestiżowych zawodów Daytona 24 Hours.

Prototyp został zaprezentowany podczas M Festival – imprezy odbywającej się na Nürburgringu. Na karoserii dokładnie oklejonej folią maskującą pojawił się napis „Too many secrets”. Za kilkanaście miesięcy przekonamy się, co jest na rzeczy.BMW M8 GTE

BMW M8 GTE ma już za sobą trzydniowe testy na niemieckim torze Lausitzring. Wzięli w nich udział kierowcy znani z występów w DTM za kierownicami BMW – Martin Tomczyk oraz Maxime Martin. Jens Marquardt, dyrektor BMW Motorsport, stwierdził, że wszyscy zaangażowani w projekt wykonali wspaniałą pracę, a BMW M8 GTE będzie kamieniem milowym w występach BMW w serii GT.

Podczas pierwszych testów kierowcy nie skupiali się oczywiście na wykręceniu jak najlepszych czasów okrążeń. Priorytetem było ogólne poznanie samochodu i wskazanie obszarów, w których mógłby zostać udoskonalony.

BMW M8 GTE

Martin Tomczyk zapewnia, że nowa wyścigówka ze stajni BMW Motorsport dobrze się prowadzi i jest łatwa do opanowania. Pierwsze testy pozwoliły na zebranie wielu informacji, jednak zespół nie ukrywa, że jeszcze wiele pracy przed nim i zamierza dobrze przygotować się do występu w USA.

Trzymamy kciuki, by stanęli na wysokości zadania. W końcu chodzi o pierwsze M8 w historii. W 1990 r. inżynierowie M GmbH zbudowali jeden prototyp BMW M8 z 550-konnym motorem 6.0 V12. Niestety model znany też jako „Ferrari Killer” nigdy nie trafił do produkcji.

Podobne

Tańsze od Lambo ale tak samo szybkie BMW X6 M

G-Power wzięło na warsztat kolejne X6 M i wzmocniło silnik do poziomu mocy i momentu obrotowego godnych supersamochodu. Z podwójnie turbodoładowanego 4.4 V8 udało się wycisnąć 750 KM przy 6500 obr./min oraz 980 Nm w przedziale 3000–4500 obr./min. Uzyskanie dodatkowych 175 KM i 230 Nm wymagało znacznych modyfikacji osprzętu silnika. G-Power zamontował przygotowane przez siebie turbosprężarki z powiększonymi wirnikami…

Manhart MHX3 650

Manhart MHX3 650 – gdy X3 M to za mało

Już seryjne BMW X3 M Competition nie narzeka na brak mocy i osiągów, ale zawsze może być lepiej, prawda? Do takiego wniosku doszedł Manhart i stworzył potężny model na bazie popularnego SUVa. Oto Manhart MHX3 650.  Wielu klientom seryjne 510 KM i 650 Nm może nie wystarczyć, dlatego mogą teraz zwrócić się do niemieckiego tunera…