Siódma generacja BMW M5 stała się faktem. Legendarna limuzyna High Performance z 40-letnią historią ma teraz po raz pierwszy zelektryfikowany układ napędowy.
Specjalnie dostosowana do tego modelu wersja napędu M HYBRID daje nowemu BMW M5 maksymalną moc 727 KM i moment obrotowy 1000 Nm. 4,4-litrowy silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo i silnik elektrycznego sprzęgnięte są z 8-stopniową skrzyni M Steptronic oraz napędem na wszystkie koła M xDrive, co pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 3,5 s.
Co wyróżnia nowe BMW M5?
Wydatne nadkola i progi, muskularnie wyrzeźbiony pas przedni oraz charakterystyczna dla tego modelu stylistyka powierzchni w obszarze słupków C z wytłoczonym logo „M5” (tzw. Hofmeister kink). Do tego podświetlana atrapa chłodnicy M Iconic Glow oraz większość powierzchni lakierowanych w kolorze nadwozia.
Z tyłu znakomicie wygląda układ wydechowy z charakterystycznymi podwójnymi końcówkami i symbol M5 na pokrywie bagażnika. Z boku uwagę zwracają obręcze M w rozmiarze 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu oraz masowane hamulce (opcjonalnie węglowo-ceramiczne).
W środku znajdziemy kokpit samochodu sportowego z nową skórzaną kierownicą M oraz oznakowanymi tak samo sportowymi fotelami.
W standardzie jest skórzana tapicerka Merino, 4-srefowa klimatyzacja (by nie pocić się z wrażenia) system audio Bowers& Wilkins Surround Sound. Warto wspomnieć, że oferta dodatków zewnętrznych jak i wewnętrznych jest nad wyraz bogata. Szykujcie zatem porfele.
Mocne serce
Najważniejsze kryje się jednak pod maską. To najnowsza wersja silnika V8 o pojemności 4,4 litra i mocy 585 KM z ostatnią wersją technologii M Twin Power Turbo oraz międzyrzędowym kolektorem wydechowym. Do tego specjalnie stworzony dla nowej M5 197-konny silnik elektryczny zintegrowany z 8-stopniową skrzynią. Warto dodać, że na 1000 Nm momentu obrotowego składa się 750 Nm generowane przez silnik spalinowy i 280 Nm prze silnik elektryczny.
Światowa premiera nowego BMW M5 odbyła się w lipcu na Festival of Speed w Goodwood w Anglii równolegle z lokalnym premierami, w tym w Polsce. W lipcu rozpoczęła się też nowej M5 produkcja w zakładach BMW Group w Dingolfing.
Nowe BMW M5 wejdzie na rynek w listopadzie 2024 r. W tym samym czasie odbędzie się również rynkowa premiera nowego BMW M5 Touring.
Jak sądzicie, wrażenia z jazdy będą adekwatne do wyglądu auta i zapowiedzi producenta?