BMW M5 - siódme wcielenie legendy także w kombi - Trends Magazines

BMW M5 – siódme wcielenie legendy także w kombi

Logo na bagażniku BMW M5

Siódma generacja BMW M5 stała się faktem. Legendarna limuzyna High Performance z 40-letnią historią ma teraz po raz pierwszy zelektryfikowany układ napędowy.

BMW M5 w czasie jazdy

Specjalnie dostosowana do tego modelu wersja napędu M HYBRID daje nowemu BMW M5 maksymalną moc 727 KM i moment obrotowy 1000 Nm. 4,4-litrowy silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo i silnik elektrycznego sprzęgnięte są z 8-stopniową skrzyni M Steptronic oraz napędem na wszystkie koła M xDrive, co pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 3,5 s.

BMW M5 widok z boku

Co wyróżnia nowe BMW M5?

Wydatne nadkola i progi, muskularnie wyrzeźbiony pas przedni oraz charakterystyczna dla tego modelu stylistyka powierzchni w obszarze słupków C z wytłoczonym logo „M5” (tzw. Hofmeister kink). Do tego podświetlana atrapa chłodnicy M Iconic Glow oraz większość powierzchni lakierowanych w kolorze nadwozia.

Widok z tyłu

Z tyłu znakomicie wygląda układ wydechowy z charakterystycznymi podwójnymi końcówkami i symbol M5 na pokrywie bagażnika. Z boku uwagę zwracają obręcze M w rozmiarze 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu oraz masowane hamulce (opcjonalnie węglowo-ceramiczne).

Hamulce BMW M5

 

W środku znajdziemy kokpit samochodu sportowego z nową skórzaną kierownicą M oraz oznakowanymi tak samo sportowymi fotelami.

Kokpit BMW M5

W standardzie jest skórzana tapicerka Merino, 4-srefowa klimatyzacja (by nie pocić się z wrażenia) system audio Bowers& Wilkins Surround Sound. Warto wspomnieć, że oferta dodatków zewnętrznych jak i wewnętrznych jest nad wyraz bogata. Szykujcie zatem porfele.

Mocne serce

Najważniejsze kryje się jednak pod maską. To najnowsza wersja silnika V8 o pojemności 4,4 litra i mocy 585 KM z ostatnią wersją technologii M Twin Power Turbo oraz międzyrzędowym kolektorem wydechowym. Do tego specjalnie stworzony dla nowej M5 197-konny silnik elektryczny zintegrowany z 8-stopniową skrzynią. Warto dodać, że na 1000 Nm momentu obrotowego składa się 750 Nm generowane przez silnik spalinowy i 280 Nm prze silnik elektryczny.

Silnik BMW M5

Światowa premiera nowego BMW M5 odbyła się w lipcu na Festival of Speed w Goodwood w Anglii równolegle z lokalnym premierami, w tym w Polsce. W lipcu rozpoczęła się też nowej M5 produkcja w zakładach BMW Group w Dingolfing.

BMW M5 w czasie jazdy

Nowe BMW M5 wejdzie na rynek w listopadzie 2024 r. W tym samym czasie odbędzie się również rynkowa premiera nowego BMW M5 Touring.

Jak sądzicie, wrażenia z jazdy będą adekwatne do wyglądu auta i zapowiedzi producenta?

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Mercedes Klasy G AMG już trzęsie portkami. Oto nowy Land Rover Defender Octa

Brytyjczycy okrzyknęli go "najtwardszym, najbardziej wydajnym i luksusowym Defenderem w historii". Nic nie jest w nim dyskretne, ciche, ani... tanie. Oto nowy Land Rover Defender Octa.  Mocarny, wulgarny i bardzo drogi - tak w skrócie można podsumować nowego Land Rovera z wielkim V8 pod maską. Nie myślcie sobie, że nowy Land Rover Defender Octa powstał…

bmw-i2002-by-naoto-kobayashi-2

i2002 to wizja klasyka z przyszłości

BMW 2002 jest jednym z najważniejszych pojazdów w historii bawarskiej marki. Projektant Naoto Kobayashi przedstawia swoją wizję Neue Klasse, która łączy klasyczne elementy ze stylem nowoczesnych BMW. Podobieństwa do oryginalnego 2002 są subtelne. Kobayashi wydaje się być bardziej zainteresowany kontynuacją ducha modelu, niż bezpośrednim naśladowaniem jego stylu. Detale Klasyczne 2002 ma dwa reflektory w rogach…