BMW M3xi E46 - nietypowa rajdówka - Trends Magazines

BMW M3xi E46 – nietypowa rajdówka

„Chciałem mieć samochód, którym będę mógł jeździć szybko poza asfaltem”. Tę myśl przekształcił w jedyny w swoim rodzaju projekt o kilku nazwach: BMW M3BARU, M3xi, czy Frankenwagen. 

Wielu z Was zapewne zgodzi się, że jednym z najlepszych aut to budowy rajdówki jest Subaru Impreza. Co jeśli jesteś fanem BMW? A co jeśli dodatkowo posiadasz M3 cabrio i uważasz, że to jeden z najlepszych samochodów dla kogoś, kto uwielbia jeździć? Te myśli nie dały spokoju Danielowi, który jest absolutnym freak’iem jeśli chodzi o BMW. Przestał słuchać rozumu i poszedł za głosem serca. 

Touring, M3 i terenówka? 

Mając M3 cabrio Daniel przemierzył 90 tys. mil przez całe USA, ale żałował, że nie może wjechać na bezdroża. Aby móc jeździć po nieubitych trasach kupił Land Rovera, ale oczywiście terenówka nie dawała takiej frajdy z jazdy jak M3. Postanowił więc kupić 325xi w nadwoziu Touring i dołożyć „kilka rzeczy” z M-trójki.

Na pierwszy ogień poszedł silnik, czyli legendarna jednostka S54B32. Zmiany wymagała także skrzynia biegów, w której skrócono przełożenia, aby lepiej pokonywać trudne tereny. Skrzynię przełożono z wersji 330i. Także sprzęgło wymagało zmiany. W tym przypadku idealnie sprawdziło się to z modelu Z4 M. 

Oczywiście nie bez zmian pozostało zawieszenie, które w oryginale było zbyt twarde i niskie, aby auto mogło jeździć nieutwardzonymi drogami. Niskoprofilowe opony z alufelgami zastąpiono tradycyjnymi stalówkami Styling 12 i oponami Vredestein Quatrac 5 o znacznie większym profilu. 

Co ciekawe, BMW M3xi jest lżejsze od wersji cabrio, ale ze względu na układ kierowniczy „zwykłej trójki” nie jest tak zwinne. To w warunkach terenowych jednak nie przeszkadza.

Filmik z nagrania jak auto zostało zbudowane i jak jeździ możecie zobaczyć poniżej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Dobieramy hamulce do BMW – cz. I

Kierowcy z doświadczeniem w sporcie motorowym wiedzą, że sztuką nie jest nabranie prędkości, tylko jej skuteczne wytracenie. Kluczową rolę w tym procesie odgrywają tarcze i klocki hamulcowe. Silniki nowoczesnych aut, jak choćby BMW,  zapewniają fantastyczne osiągi. Jeszcze 30 lat temu czasy sprintu do 100 km/h na poziomie niecałych 10 s były wyróżnikami usportowionych wersji. Auta, które były w stanie uporać się z tym zadaniem…

Takie będą BMW M w przyszłości

Elektryfikacja się rozwija, czy tego chcemy, czy nie. Nie ominie ona także sportowych marek, takich jak BMW M. Sportowa dywizja bawarskiej marki daje nam zapowiedź tego, czego możemy się spodziewać po nowych modelach.  BMW M rozpoczęło już testy nowego napędu w modelu i4. Zapomnijcie o R6 i turbosprężarkach, a powitajcie cztery motory elektryczne napędzające każde…