Odpowiedź na to pytanie nie jest wcale oczywista. BMW M3 xDrive może i waży więcej, ale za to odznacza się lepszą przyczepnością, zarówno przy starcie, jak i w zakrętach. Czy zatem tylnonapędowa wersja będzie szybsza?
BMW oferuje M3 z klasycznym napędem na tył lub xDrive. Jeśli zastanawiacie się, które jest szybsze, z pomocą przychodzi brytyjski portal Carwow. Brytyjczycy postanowili zestawić obydwie wersje M3 i sprawdzić, czy napęd xDrive działa na korzyść sportowego BMW, czy raczej lepiej wybrać klasyczny napęd na tył.
Obydwa samochody dysponują identyczną mocą 510 KM i 650 Nm, bo mówimy tu o wersjach Competition. M3 z napędem xDrive jest 50 kg cięższe. Niewiele, a napęd na cztery koła daje lepszą przyczepność na prostej i w zakrętach. Nie trzymając was już więcej w niepewności, obejrzyjcie filmik i przekonajcie się, które M3 jest szybsze.
Konrad Maruszczak