BMW M3 od G-Power, czyli jubileuszowe 500+ - Trends Magazines

BMW M3 od G-Power, czyli jubileuszowe 500+

Z okazji 35-lecia działalności G-Power przygotował mechaniczną sprężarkę, która z silnika kultowego już BMW M3 E92 wyciska 501 KM.

Tuner przypomina, że gdy rozpoczynał działalność w 1983 r., komputery i połączenia sieciowe między nimi, jak również telefonia bezprzewodowa były w powijakach. Eksperci G-Power zajmowali się wyłącznie BMW i nie będzie przesadą stwierdzenie, że rozwijali się wraz z kolejnymi generacjami aut z Bawarii.

Przez lata tuner zapisał w swojej historii wiele rekordów – w tym najszybszego auta z instalacją LPG – 660-konne M5 Hurricane GS osiągnęło 333 km/h. 800-konne M5 Hurricane RR jest najszybszym sedanem świata (372 km/h), natomiast M6 Hurricane CS (750 KM) uchodzi za najszybsze czteroosobowe coupe (370 km/h). Do tak bogatej kolekcji nie wypadało dopisać najszybszego kombi – M5 z motorem podkręconym do 820 KM uzyskało 362 km/h. Byłoby więcej, gdyby nie ogranicznik.

Pakietem 35 Years Edition zainteresowani mogą wycisnąć z silnika M3 dodatkowe 80 KM i 90 Nm, jak również cieszyć się zastrzykiem siły napędowej już od średnich obrotów i liniowością reakcji na gaz, jakiej nie zapewni najlepsza nawet turbosprężarka. Ciśnienie doładowania na poziomie 0,45 bara oznacza, że układ korbowo-tłokowy silnika nie musi być wzmacniany. Pakiet z kompresorem został wyceniony na bardzo rozsądne 2520 euro. Nic dziwnego, że jest on rozchwytywany. Do końca roku G-Power zamierza sprzedaż łącznie 3000 kompletów części, po których zamontowaniu M3 zaczyna należeć do prestiżowego w świecie motoryzacji klubu 500+.

Podobne

Kultowy Batmobil BMW E9 3.0 CSL

E9 w wersji 3.0 CSL zostało zbudowane, by otworzyć BMW drogę do zwycięstw w wyścigach samochodów turystycznych. Model jest gratką dla kolekcjonerów. W latach 60. marka BMW złapała wiatr w żagle i zaczęła szybko wychodzić na prostą po powojennym kryzysie, prezentując kolejne modele ze szczyptą sportowego zacięcia nawet w bazowych wersjach. Praprzodkiem współczesnej siódemki było…

BMW M2

BMW M2 od Hamanna. Arabskie klimaty

BMW M2 z białym nadwoziem, dużymi felgami i obniżonym nadwoziem mogłoby z powodzeniem trafić do Dubaju. Świetnie wpisałoby się w koloryt tamtejszych ulic. Tymczasem ciekawie wyglądające auto powstało w Niemczech. Przygotował je Hamann. Najmniejszy przedstawiciel rodziny M otrzymał kompletny pakiet aerodynamiczny ze spojlerami, dyfuzorami i dokładkami zderzaków oraz progów. Znając przywiązanie Hamanna do detali, zakładamy,…