BMW M235i dla amatorów ostrej jazdy - Trends Magazines

BMW M235i dla amatorów ostrej jazdy

Spotkania na torach wyścigowych zyskują coraz większą popularność. Wystarczy opłacić wpisowe, a wcześniej zainwestować w samochód i kilka modyfikacji, by doświadczyć emocji, które jeszcze do niedawna były zarezerwowane tylko dla profesjonalnych kierowców wyścigowych.

Połknięcie bakcyla track-dayów najczęściej jest równoznaczne z rozpoczęciem inwestowania ogromnych środków w samochód. Silnik, zawieszenie, hamulce, fotele, klatka… Pole do popisu jest ogromne. Niektóre firmy uznały, że warto wyjść naprzeciw potrzebom rynku i zaproponować zamożnym klientom gotowe quasi-wyścigówki. Niemieckie RS-Racingteam GmbH pracuje nad modelem RS-M4.

Konstruktorzy podkreślają, że kto lubi jazdę po torze, powinien dobrze zapamiętać nazwę, pod którą będzie kryło się zmodyfikowane coupé. RS-Racingteam GmbH wychodzi z założenia, że samochód przeznaczony do amatorskich jazd po torach powinien docierać na track-day na własnych kołach. Dlatego tuner zwraca uwagę, by wprowadzane zmiany nie powodowały utraty drogowej homologacji. Najlepszym sposobem na poprawę osiągów i prowadzenia jest zmniejszenie masy. Odciążenie współczesnych bogato wyposażonych i dobrze wyciszonych aut jest proste. Ile elementów tapicerskich powędruje do kosza? Decyzję pozostawiono klientom. Zamawiający będzie mógł także wybrać części, które pojawią się w kabinie i zostaną użyte do poprawienia układu jezdnego.

Amatorzy ostrej jazdy już teraz mogą zamawiać samochód zbudowany na bazie M235i. Do wyboru są wersje Performance (57.800 euro) oraz High Performance (70.900 euro). Sercem obu jest trzylitrowy silnik, który produkuje 326 KM i 450 Nm. M235i Performance będzie miał klatkę bezpieczeństwa, 6-punktowe pasy i karbonowe boczki drzwiowe. O należyte prowadzenie zadbają 18-calowe alufelgi BBS z semi-slickami Michelin oraz zawieszenie KW Variant 3. Za wytracanie prędkości będzie odpowiadał układ hamulcowy z przewodami w oplocie oraz tarczami i klockami Ferodo. Ogołocenie wnętrza ze zbędnych elementów zmniejszy masę M235i z 1455 kg do 1370 kg, co poprawi osiągi. Czas sprintu od 0 do 100 km/h stopnieje z 4,8 s do 4,4 s.

Dla amatorów jeszcze mocniejszych wrażeń RS-Racingteam opracowało M235i w wersji High Performance. Głównym punktem programu jest dalsza redukcja masy – udało się ją zbić do 1290 kg. W optymalnych warunkach setka pojawi się na liczniku po 4,1 sekundy. Samochód, poza elementami przewidzianymi dla wersji Performance, będzie miał też zawieszenie KW Clubsport, spojler tylnej klapy, nawiewy poprawiające chłodzenie przednich hamulców, szpilki ułatwiające zmianę kół, utwardzone poduszki silnika i skrzyni biegów oraz sportowy układ wydechowy.

ŁSZ, Fot. RS-Racingteam
(BMW TRENDS 1/2014)

Podobne

Kierowca BMW 850i zatrzymany. Adwokat tłumaczył, że „wcale nie uciekał”

Kierowca, który spowodował śmiertelny wypadek na autostradzie A1 został zatrzymany w Emiratach Arabskich. Wcześniej, adwokat Sebastiana Majtczaka oświadczył, że podejrzany wcale nie uciekł z kraju, tylko po prostu z niego wyjechał. Wypadek na autostradzie A1 to jeden z głośniejszych wypadków ostatniego czasu. Sprawa zyskała rozgłos ze względu na tragiczny charakter wypadku, w którym zginęła 3-osobowa…

Tuning BMW M3 E92 – przeszczep silnika z M5!

BMW E92 przez wielu jest uważane za najdoskonalszego przedstawiciela rodziny M3. To w dużej mierze zasługa wolnossącego 4.0 V8, które kipi siłą i uwielbia pracę na wysokich obrotach. Silnik S65B40 jest pochodną 10-cylindrowego motoru S65B50. Skoro kluczowe elementy obu jednostek są analogiczne, przekładka teoretycznie powinna być możliwa.   Alpha-N Performance spróbowało wyposażyć M3 E92 w silnik 5.0…