BMW iX jak kameleon. Możesz zmieniać kolory - Trends Magazines

BMW iX jak kameleon. Możesz zmieniać kolory

Nie możesz zdecydować się na kolor swojego BMW iX? Spokojnie, od teraz będziesz mógł zmieniać odcienie. Spośród jakich kolorów można wybierać?

BMW już nieraz zaskakiwało nietypowymi lakierami i nie chodzi tutaj o paletę Individual, a na przykład o ultra czarne BMW X6, zaprezentowane kilka lat temu. Teraz na targach CES 2022 w Las Vegas BMW zaprezentowało nową technologię dynamicznej zmiany koloru lakieru na aucie – Flow. 

Karoseria auta jest pokryta „milionami mikrokapsułek o średnicy odpowiadającej grubości ludzkiego włosa z ujemnie naładowanymi białymi pigmentami i dodatnio naładowanymi czarnymi pigmentami”. Specjalny lakier reaguje na warunki atmosferyczne, dlatego auto było przewożone w przyczepie, aby zachować optymalną temperaturę. Technologia nie jest innowacyjna, bowiem znana jest z… ebooków. 

Zbyt wielkiego wyboru kolorów nie ma, bo przejście odbywa się między czernią, a bielą, ale trzeba przyznać, że wygląda to efektownie. Ale czy to ma sens? BMW twierdzi, że zimą można na przykład jeździć czarnym samochodem, a w upalne dni zmieniać go w biały, by zbytnio się nie nagrzewał.

Jak dowodzą badania ADAC, samochody w czarnych kolorach nagrzewają się nawet do 65C w upalne dni, podczas gdy białe do 44C. Mowa tutaj o temperaturze karoserii. Jeśli chodzi o pomiar temperatury w kabinie to już nie ma tak spektakularnych efektów. Wewnątrz czarnego auta było zaledwie o 5C cieplej, niż w białym. Może więc rozwiązanie BMW Flow nie jest całkowicie pozbawione sensu i znajdzie zastosowanie w upalnych rejonach świata. 

Szkoda tylko, że nie można wybierać pomiędzy Hellrot, a Le Mans Blau…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Które silniki BMW palą olej? Co jest przyczyną?

Zużycie oleju jest związane z pracą każdego silnika tłokowego. Problem pojawia się jednak, gdy co każde 1000 km trzeba dolewać litr środka smarnego. Olej odpowiada za smarowanie, chłodzenie i utrzymanie silnika w czystości. Gdy go zabraknie, już po kilkudziesięciu sekundach pracy silnik może nie nadawać się nawet do naprawy, a do przytarcia panewek wystarczy zerwany…