BMW iX jak kameleon. Możesz zmieniać kolory - Trends Magazines

BMW iX jak kameleon. Możesz zmieniać kolory

Nie możesz zdecydować się na kolor swojego BMW iX? Spokojnie, od teraz będziesz mógł zmieniać odcienie. Spośród jakich kolorów można wybierać?

BMW już nieraz zaskakiwało nietypowymi lakierami i nie chodzi tutaj o paletę Individual, a na przykład o ultra czarne BMW X6, zaprezentowane kilka lat temu. Teraz na targach CES 2022 w Las Vegas BMW zaprezentowało nową technologię dynamicznej zmiany koloru lakieru na aucie – Flow. 

Karoseria auta jest pokryta „milionami mikrokapsułek o średnicy odpowiadającej grubości ludzkiego włosa z ujemnie naładowanymi białymi pigmentami i dodatnio naładowanymi czarnymi pigmentami”. Specjalny lakier reaguje na warunki atmosferyczne, dlatego auto było przewożone w przyczepie, aby zachować optymalną temperaturę. Technologia nie jest innowacyjna, bowiem znana jest z… ebooków. 

Zbyt wielkiego wyboru kolorów nie ma, bo przejście odbywa się między czernią, a bielą, ale trzeba przyznać, że wygląda to efektownie. Ale czy to ma sens? BMW twierdzi, że zimą można na przykład jeździć czarnym samochodem, a w upalne dni zmieniać go w biały, by zbytnio się nie nagrzewał.

Jak dowodzą badania ADAC, samochody w czarnych kolorach nagrzewają się nawet do 65C w upalne dni, podczas gdy białe do 44C. Mowa tutaj o temperaturze karoserii. Jeśli chodzi o pomiar temperatury w kabinie to już nie ma tak spektakularnych efektów. Wewnątrz czarnego auta było zaledwie o 5C cieplej, niż w białym. Może więc rozwiązanie BMW Flow nie jest całkowicie pozbawione sensu i znajdzie zastosowanie w upalnych rejonach świata. 

Szkoda tylko, że nie można wybierać pomiędzy Hellrot, a Le Mans Blau…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Alpine Driving Experience w Polsce. Swoim Alpine pojeździsz na Torze Modlin

Marka Alpine to w Polsce nisza, ale wkrótce ma się to zmienić. Sytuację ma poprawić m.in. Alpine Driving Experience, czyli dodatkowe szkolenia z wyścigowej jazdy dla właścicieli aut tej marki. Teraz można wycisnąć siódme poty ze swojego auta sportowego na Torze Modlin.  Nie widzieliście nigdy auta marki Alpine na drodze? Nic dziwnego, od 2018 w…

Używane BMW E39. Ile kosztuje jego eksploatacja?

E39 to czwarta generacja serii 5, bezpośredni następca bardzo udanego E34. Produkcja limuzyn ruszyła na początku roku 1995, natomiast kombi pojawiło się w drugiej połowie roku 1996. Zakończenie produkcji tych modeli przypadło odpowiednio na początek i koniec 2003 roku. Jeszcze do niedawna E39 było dostępne jedynie dla wąskiej grupy zamożnych klientów, obecnie ceny najstarszych egzemplarzy…