W samochodach elektrycznych oraz hybrydowych najdroższym elementem są baterie. Boleśnie przekonał się o tym kierowca BMW i3, który w serwisie otrzymał fakturę za nową baterie.
Jazda elektrykiem lub hybrydą jest przyjemna i tania, choć do czasu. Jeśli zacznie się coś psuć to koszty napraw często mogą przerosnąć wartość pojazdu. Faktura wystawiona przez serwis BMW w Seattle przyprawia o ból głowy i dotyczy wymiany baterii w elektrycznym BMW i3.
Wymieniać baterię czy nie wymieniać?
Nad takim dylematem stanął właściciel amerykańskiego elektrycznego BMW. Nie doszło jednak do awarii, przezorny kierowca chciał po prostu sprawdzić, ile potencjalnie kosztowałaby wymiana baterii w jego i3. Takiego rachunku jednak się nie spodziewał.
Według załączonego zdjęcia z fakturą, nowy akumulator od BMW i3 w wersji REX (Range Extender) ma kosztować ponad 71 tys. dolarów (ponad 285 tys. zł). Co ciekawe, to kwota za same części, bez robocizny.
Inni użytkownicy są równie zaskoczeni wyceną serwisu. Twierdzą, że w USA za tę kwotę można już kupić Teslę Model 3 w wersji Performance.
Ile kosztuje wymiana baterii w BMW i3?
Głos zabrali także inni użytkownicy tego auta. Według nich wycena serwisu z Seattle jest mocno zawyżona. Wiele zależy zarówno od serwisu, jak i samego typu wymiany. W wielu przypadkach cena całego procesu rzeczywiście może osiągać nawet 30 tys. dolarów, lecz zazwyczaj w takich przypadkach są to działania objęte gwarancją producenta.
Starcie gwiazd – BMW i3 REx vs. BMW 218d Active Tourer [Z archiwum Trends]
Według użytkowników koszt wymiany baterii w BMW i3 wynosi w granicach 11-14 tys. dolarów, z czego 5 tys. to koszt samej robocizny.
Koszt wymiany baterii zależy od kilku czynników:
- Wiek samochodu
- Przebieg
- Stan baterii
- Wybór oryginalnej baterii lub zamiennika
Przybliżone koszty wymiany baterii w elektrycznym BMW wahają się między 15-30 tys. zł.
Macie jakieś doświadczenia z małym elektrykiem BMW? Dajcie znać na forum BMW Klub Polska.