BMW i3 dla Papieża Franciszka - Trends Magazines

BMW i3 dla Papieża Franciszka

Papież przesiada się na elektryki. Włoski dział BMW postanowił podarować mu BMW i3. Co więcej, to nie będzie jedyne auto elektryczne Ojca Świętego.

„Firma, której mam zaszczyt przewodniczyć, zdecydowała się podarować Ojcu Świętemu BMW i3. To auto, które świadczy o naszym holistycznym podejściu do zrównoważonego rozwoju. Znajduje się w czołówce pod względem wpływu na środowisko, zarówno z punktu widzenia wykorzystania czystej energii w fazie produkcji, jak i odpowiedzialnego korzystania z zasobów, aż po recykling pod koniec cyklu życia” — powiedział Massimiliano Di Silvestre, prezes BMW Italia.

Więcej „elektryków” dla Watykanu

Białe BMW i3 zdaje się pasować do charakteru Franciszka, który nie lubi się afiszować, także wybierając samochody, którymi jeździ. Był widziany raczej w skromnych autach typu Ford Focus, czy Dacia. Białe i3 to nie jedyny pojazd elektryczny, który zasili watykańską flotę. Podobne auto obiecał także Fisker, który ma stworzyć pojazd ze zmodyfikowanym dachem. Dzięki temu Franciszek będzie mógł defilować w pozycji siedzącej lub stojącej doskonale widząc wiernych. 

Czasy się zmieniają, zmienia się także motoryzacja. Kiedyś głowy Kościoła poruszały się charakternymi samochodami, jak np. BMW E34, teraz przyjdzie im jeździć „elektrykami”. Jak twierdzi włoski oddział BMW – i3 doskonale współgra ze wskazaniami głowy Kościoła, zawartymi w encyklice „Laudato si”, dotyczącej ochrony „wspólnego domu”, jakim jest nasza planeta.

Konrad Maruszczak

 

Podobne

BMW kontra lokomotywa! X5 xDrive50 vs. Lxd2

BMW kontra lokomotywa! X5 xDrive50 vs. Lxd2. Mocarne i majestatyczne  X5 xDrive50i i lokomotywa Lxd2. Czy mają równe szansa, a może mają coś wspólnego? Znacznie więcej niż z pozoru mogłoby się wydawać! Wielkości fizyczne bywają trudne do wyobrażenia. Stają się bardziej namacalne, gdy dysponujemy punktami odniesienia. Prędkość? Jej wielkości doświadczamy, kiedy policjant wręcza nam mandat,…

Kompleksowo przebudowane BMW E30 320i

Paweł miał zaledwie kilkanaścielat, gdy przejechał się E30 kolegi. Samochód co prawda nie miał ani jednego elementu w oryginalnym kolorze, a napędzający go silnik M40 ledwie dychał, ale tyle wystarczyło, żeby „Adams” zakochał się w tym modelu. Po zrobieniu prawa jazdy jeździł E34 z ciętymi sprężynami, E36 318is, ale wciąż myślał o E30. Szukał 325i,…