BMW i Rimac nawiązują współpracę. Niestety nie zrobią tego, co myślicie - Trends Magazines

BMW i Rimac nawiązują współpracę. Niestety nie zrobią tego, co myślicie

BMW i chorwacki Rimac podpisali umowę o współpracę. Wydawałoby się, że możemy wkrótce spodziewać się supersamochodu o niebotycznych osiągach. Ale nie. Współpraca tych dwóch firm ma dotyczyć czegoś innego.

 

Czasami firmy motoryzacyjne łączą siły, po to aby pracować nad nową technologią. Tak było podczas „ożenku” BMW z Toyotą, gdy obydwa koncerny pracowały nad napędem wodorowym. Kolejnym przypadkiem jest ostatnio nawiązana współpraca Bawarskiej marki z Mercedesem. Teraz Niemcy dogadali się z firmą Rimac, znaną z produkcji superszybkiego pojazdu elektrycznego. I właśnie w tej dziedzinie obydwie marki mają współpracować. 

BMW i Rimac – co z tego będzie?

Celem współpracy jest opracowanie i wspólna produkcja akumulatorów wysokonapięciowych dla samochodów elektrycznych. Odpowiednie mocne strony i wiedza specjalistyczna obu firm uzupełniają się w produktywny sposób. Strategia BMW musi być nastawiona na rozwój elektromobilności, niestety w tę stronę zmierza motoryzacja. BMW twierdzi, że do roku 2030 pojazdy o napędzie akumulatorowo-elektrycznym będą stanowić ponad połowę światowej sprzedaży. 

BMW E30 e-M3, czyli jak zaczynał RIMAC Automobili- CIEKAWOSTKI

Do chorwacko-niemieckiego partnerstwa, Rimac ma wnieść swoje doświadczenie w konstruowaniu akumulatorów wysokiego napięcia, a także rozwiązań elektronicznych oraz oprogramowanie. Produkty Rimac Technology są projektowane, konstruowane i produkowane we własnym zakresie, aby oferować zaawansowaną technologię o wysokim stopniu dostosowania. 

To na razie niewiele szczegółów, obaj producenci mają wkrótce opublikować więcej szczegółów na temat formy, jaką przyjmie strategiczna współpraca. Niestety, raczej nie ma co spodziewać się, że na ulice wyjedzie supersportowy samochód BMW na miarę elektrycznego Rimaca. 

BMW Group przygotowuje debiut szóstej generacji technologii BMW eDrive, która ma przynieść znaczącą zmianę w autach elektrycznych. Zasięg oraz czas ładowania mają ulec znacznej poprawie. Czas pokaże. 

BMW nie chce rezygnować z silników spalinowych. Popieramy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

To Audi od ABT to taki „hybrydowy RS”

ABT po raz kolejny dodaje pokaźną dawkę mocy do Audi. Tym razem chodzi o Q5 55 TFSI e quattro. Fabrycznie takie auto legitymuje się mocą 367 KM i momentem obrotowym 500 Nn. Nieźle, prawda? Nie dla niemieckiego tunera... Więcej mocy ABT zabrał się za silnik 2.0 TFSI. Dzięki temu motor zamiast fabrycznych 252 KM dysponuje teraz 310 KM.…

Mercedes_GLC_300d_4Matic

Szpan z gwiazdą – test Mercedesa GLC 300d 4Matic Coupé

Jeśli chcesz, by zwrócono na ciebie uwagę na drodze wcale nie musisz łamać przepisów. Wystarczy byś poruszał się Mercedesem GLC Coupé. W praktyce każde Coupé zwraca uwagę. Nie inaczej mogło być w wypadku Mercedesa GLC. Trzeba przyznać, że firma aktualnych mistrzów świata Formuły 1 potrafi tworzyć nie tylko sportowe auta. Widać, że Mercedes pozazdrościł konkurentowi…