BMW E46 "sleeper" - budzące respekt projekt - Trends Magazines

BMW E46 „sleeper” – budzące respekt projekt

Tuning BMW E46 323Ti w czasie jazdy

Bacznie obserwując od lat trendy  na polskiej scenie tuningu odnosimy wrażenie, że prezentowanemu gatunkowi grozi wyginięcie. Wśród ogromnych błyszczących kół pasowanych na milimetry z nadkolami, kolorowych lakierów i systemów air ride taki wilk w owczej skórze to ciekawa odmiana.

BMW E46 to model, który pod względem zmodyfikowanych egzemplarzy nie ustępuje nawet E36. Udane stylistycznie auto jest nie lada gratką dla wszelkich amatorów modyfikacji. Gwintowane zawieszenie, ładne felgi i mamy gwarancję sukcesu.

Tuning BMW E46 323Ti widok z przodu

Minimalistyczne zmiany

Wojtek, właściciel prezentowanego BMW, poszedł inną drogą. Przedliftingowe czarne nadwozie typu sedan pozostawił bez zmian. Dodatkami są jedynie przyciemniane szyby, czarny, matowy dach i skromna lotka na tylnej klapie.

Tuning BMW E46 323T dach auta

 

We wnętrzu również nie zaszło wiele zmian. Oryginalne fotele ustąpiły miejsca kubełkom Mirco GT, na specjalne zamówienie obszytym czarną naturalną skórą, wyposażonym w podgrzewanie.

Tuning BMW E46 323Ti sportowe fotele z przodu

Źródłem pierwszych podejrzeń są felgi. Dzięki bardzo lekkim, 18-calowym OZ Ultraleggera w czarnym kolorze sedan już nie wydaje się tak niepozorny. Wątpliwości rozwiewają opony. Pełne slicki marki Profil w rozmiarze 225/40 to klarowna informacja o mocnym sercu tego auta.

Tuning BMW E46 323Ti felga O.Z Racing

Ze 170 na 291 KM

Pod maską magia – jednostka M52TUB25, seryjnie legitymująca się mocą 170 KM. Zestaw kompresora G-Power oparty na sprężarce ASA TM3-12 tchnął w nią z ciśnieniem 0,5 bara nowe życie. Kolektor dolotowy pochodzi z silnika M54B30.

Tuning BMW E46 323Ti kompresor G-Power i sprężarka ASA TM3-12

 

Za zasilanie paliwem odpowiadają wtryski z Volvo T5. Sportowe wałki rozrządu to produkt marki Schrick. Zwieńczeniem jest wykonany na zamówienie u chłopaków z Zastec kompletny przelotowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej, oparty na katalizatorach Magnaflow.

Tuning BMW E46 323Ti silnik M52TUB25

Po remapie w firmie Agma tak przygotowany zestaw wygenerował 291 KM i 340 Nm.

Tuning BMW E46 323Ti gałka zmiany biegów

Napęd przekazywany jest na tylną oś przez oryginalną skrzynię biegów oraz odchudzone koło jednomasowe z dociskiem sprzęgła z M57 i tarczą z M30. Dyferencjał wyposażony został w szperę o zacieśnieniu 25 proc. oraz przełożenie 3,38.

Tuning BMW E46 323Ti czerwony obrotomierz

Aby auto prezentowało się godnie, a prowadziło pewnie, zawieszenie zostało obniżone o 6 cm z przodu oraz 4 cm z tyłu.

Tuning BMW E46 323T zawieszenie

Gdyby istniała encyklopedia tuningu, prezentowane E46 mogłoby posłużyć za przykład do definicji słowa „sleeper”. Zwykłe, niepozorne, jednocześnie bardzo przemyślane i zadbane, a przede wszystkim zaskakujące. Mieliśmy równie zdziwione miny, co kierowcy obok.

Tuning BMW E46 323Ti widok z boku

Łukasz Miturski

Fot. autor

Tuning BMW E46 323Ti widok z tyłu

BMW E46 323i Sedan

SILNIK/NAPĘD: benzynowy, R6, 24 zawory, 2494 ccm, zestaw kompresora G-Power, sprężarka ASA TM3-12, doładowanie 0,5 bara, wtryski paliwa z Volvo T5, wałki rozrządu Schrick, kolektor dolotowy z M54B30, kompletny układ wydechowy ze stali nierdzewnej z katalizatorami Magnaflow, odchudzone koło jednomasowe, docisk sprzęgła z M57, tarcza sprzęgła z M30, szpera 25 proc., przełożenie 3,38

ZAWIESZENIE: seryjne amortyzatory, sprężyny obniżające z przodu o 6 cm, z tyłu o 4 cm

HAMULCE: seryjne

KOŁA: 18-calowe OZ Ultraleggera, slicki Profil 225/40

NADWOZIE: sedan, lotka M pakiet, czarny, matowy dach, przyciemnione szyby

WNĘTRZE: fotele kubełkowe Mirco GT, obszyte naturalną skórą, doposażone w podgrzewanie, oryginalna nawigacja

OSIĄGI: 0 – 100 km/h 5,7s

PLANY: wydajniejszy układ hamulcowy, wtrysk metanolu

WŁAŚCICIEL: Wojtek

PODZIĘKOWANIA: Dla mojej Kasi, dla Mamy, dla „najlepsiejszego” kumpla Kuby, dla Pana Andrzeja, dla Roberta z Moto-Spec, dla chłopaków z BS Auto w Toruniu

(BMW TRENDS 2/20216)

Podobne

BMW E30 e-M3, czyli jak zaczynał RIMAC Automobili- CIEKAWOSTKI

Firma Rimac Automobili została założona w 2009 r. w Sveta Nedelja, niedaleko Zagrzebia w Chorwacji. Gdy miał 19 lat, Mate Rimac zaczął przerabiać BMW E30, które było jego pierwszym autem i zarazem pierwszym samochodem testowym  Rimac. „Posiadałem stare BMW E30 z 1984, którego używałem do wyścigów torowych i driftu. Podczas jednego z tych wyścigów silnik…

BMW M2

BMW M2 od Hamanna. Arabskie klimaty

BMW M2 z białym nadwoziem, dużymi felgami i obniżonym nadwoziem mogłoby z powodzeniem trafić do Dubaju. Świetnie wpisałoby się w koloryt tamtejszych ulic. Tymczasem ciekawie wyglądające auto powstało w Niemczech. Przygotował je Hamann. Najmniejszy przedstawiciel rodziny M otrzymał kompletny pakiet aerodynamiczny ze spojlerami, dyfuzorami i dokładkami zderzaków oraz progów. Znając przywiązanie Hamanna do detali, zakładamy,…