BMW E46 M3 vs E36 M3 vs M2 Competition. Który jest szybszy? - Trends Magazines

BMW E46 M3 vs E36 M3 vs M2 Competition. Który jest szybszy?

Do wyścigu na prostej zestawiono trzy BMW, które każdy fan marki chciałby mieć u siebie w garażu. Są to BMW M3 generacji E36 i E46 oraz M2 Competition. Czy wolnossące klasyki nadążają za turbodoładowanym modelem?

BMW M3 wyniosło bawarską markę na godnego rywala dla Porsche 911 i zapewniło wejściówkę do świata samochodów sportowych. Dziś to bezsprzecznie świetny samochód dający dużo frajdy z jazdy. Już druga generacja, czyli E36 była napędzana silnikiem R6 i tak to trwa do dziś (z małą przerwą na V8 w generacji E90). 

Do wyścigu na prostej zestawiono jednak nie nowe M3, a mniejsze M2 poprzedniej generacji. Wielu uważa je za nowoczesny odpowiednik starszych M3 ze względu na rozmiary i masę, być może dlatego wybór padł właśnie na M2. 

Jako rywali dla turbodoładowanego BMW wybrano modele M3 generacji E36 oraz E46. Tak wygląda zestawienie tych aut w liczbach:

Model BMW M3 E36 BMW M3 E46 BMW M2 Competition
Silnik Benzynowy wolnossący 3.0 R6 Benzynowy wolnossący 3.2 R6 Turbo 3.0 R6
Moc  286 KM 343 KM 410 KM
Moment obr. 320 Nm 365 Nm 550 Nm
Czas 0-100 km/h 6,0 s 5,2 s 4,4 s
Prędkość maks. 250 km/h 250 km/h 250 km/h
Masa własna 1420 kg 1495 kg 1550 kg

Wygląda na to, że zwycięzcą powinno być BMW M2, nie dość że jest najmocniejsze to jeszcze ma najlepszy czas od 0 do 100 km/h. Trzeba jednak zaznaczyć, że M-trójki są przerobione i mają wyższą moc niż seria. Czy to okaże się kluczem do sukcesu?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Radykalne BMW E36 Coupé

Samochód Michała gościliśmy już na łamach TRENDS. Ponad rok temu w VW TRENDS przedstawiliśmy jego białego VW Caddy’ego Mk1 na szerokich 9,5-calowych „stalówkach” z mocno obniżonym zawieszeniem. Nic nie zapowiadało, że kolejny projekt Michała będzie innej marki i tak śmiały. Zanim w garażu pojawiło się prezentowane BMW, parkowało w nim jeszcze Audi S4 B5 2.7…

Używane BMW 7 E38 – na co zwrócić uwagę?

Niegdyś flagowy model - BMW Serii 7 E38 obecnie jest do kupienia za rozsądną cenę. Szerokim łukiem trzeba jednak omijać okazje, które mogą być finansową bombą z opóźnionym zapłonem. Długie i niskie BMW serii 7 E38, znane także jako „naleśnik”, w 1994 roku zastąpiło klasycznie stylizowany model E32. Obła linia nadwozia oraz podwójne, ale skryte pod jednym kloszem reflektory…