BMW bez roadstera. Na długo? - Trends Magazines

BMW bez roadstera. Na długo?

Mało który koncern chwali się wygaszaniem produkcji swoich samochodów. BMW również wykazało się powściągliwością, gdy kilka miesięcy temu z taśmy montażowej fabryki w Regensburgu zjeżdżało ostatnie BMW Z4.

Roadster w kolorze Valencia Orange Metallic oraz wersji sDrive35is zamknął pewien rozdział w historii BMW. Wraz z nim odeszły do lamusa sześciocylindrowe, podwójnie doładowane motory z rodziny N54. Niewykluczone, że pożegnano także nazwę.

Produkcja BMW Z4 E89 rozpoczęła się w 2009 roku. BMW dostarczyło klientom przeszło 115 tys. egzemplarzy. Projektanci samochodu postanowili odejść od klasycznego wzorca, jakim była pierwsza generacja BMW Z4 E85 z lekkim nadwoziem, ciasnawym wnętrzem, brezentowym dachem wersji Roadster i egzotycznym E86 Coupé. BMW Z4 E89 stanowiło próbę połączenia sportu z luksusem, a także Roadstera z Coupé, w czym pomógł składany, metalowy dach.

Co wiadomo na temat kolejnej odsłony bawarskiego roadstera? Media od dłuższego czasu spekulują o modelu Z5 G29 z brezentowym zadaszeniem, który ma zostać zbudowany w kooperacji z Toyotą, pracującą nad kolejną odsłoną kultowej Supry. Auta mogłyby dzielić architekturę nadwozia, elementy układu jezdnego i skrzynie biegów. Każda z firm zastosuje jednak własne silniki. Jeżeli doniesienia się sprawdzą, na rynek trafi 450-konne BMW Z5M. Produkcja najprawdopodobniej zostanie powierzona austriackiej spółce Magna Steyr, która odzyska moce przerobowe po zatrzymaniu taśm montażowych Mini Paceman i uruchomieniu produkcji Mini Countryman II w innym miejscu.

Redukcja masy, dzięki rezygnacji z metalowego dachu oraz zmniejszenie gabarytów i zwisów nadwozia – na co wskazują zdjęcia zamaskowanych prototypów – wyjdą „Zetce” na dobre. Roadster powróci do prawdziwie sportowych korzeni marki. Na rynku pojawi się najwcześniej w drugiej połowie 2018 roku.

Podobne

Limitowane BMW M240i od AC Schnitzera

Świętujący w ubiegłym roku 30-lecie działalności AC Schnitzer oddał do dyspozycji klienta jubileuszowy model. ACL2S powstał na bazie BMW M240i. Oficjalne odsłonięcie auta nastąpiło podczas salonu samochodowego w Genewie. ACL2S jest dostępne w wersji zamkniętej, jak również jako Cabrio. Na tym kończą się dobre wiadomości. Tuner z Akwizgranu przygotował zaledwie 30 zestawów do konwersji M240i w ACL2S.…

Dotz DD1

Dotz DD1. Driftowóz BMW z klasycznym sercem

Dla Czytelników BMW Trends maszynka do jeżdżenia bokiem firmy Dotz, czyli DD1, nie jest nowością. Efektowne coupe było już bowiem prezentowane na łamach magazynu. Dotz DD1 z 550-konnym silnikiem zadebiutował w 2012 r. podczas Essen Motor Show. Później wymieniono wtryskiwacze na bardziej wydajne i przestrojono komputer sterujący jednostką napędową, uzyskując 680 KM. Maskę i pokrywę…