BMW bez roadstera. Na długo? - Trends Magazines

BMW bez roadstera. Na długo?

Mało który koncern chwali się wygaszaniem produkcji swoich samochodów. BMW również wykazało się powściągliwością, gdy kilka miesięcy temu z taśmy montażowej fabryki w Regensburgu zjeżdżało ostatnie BMW Z4.

Roadster w kolorze Valencia Orange Metallic oraz wersji sDrive35is zamknął pewien rozdział w historii BMW. Wraz z nim odeszły do lamusa sześciocylindrowe, podwójnie doładowane motory z rodziny N54. Niewykluczone, że pożegnano także nazwę.

Produkcja BMW Z4 E89 rozpoczęła się w 2009 roku. BMW dostarczyło klientom przeszło 115 tys. egzemplarzy. Projektanci samochodu postanowili odejść od klasycznego wzorca, jakim była pierwsza generacja BMW Z4 E85 z lekkim nadwoziem, ciasnawym wnętrzem, brezentowym dachem wersji Roadster i egzotycznym E86 Coupé. BMW Z4 E89 stanowiło próbę połączenia sportu z luksusem, a także Roadstera z Coupé, w czym pomógł składany, metalowy dach.

Co wiadomo na temat kolejnej odsłony bawarskiego roadstera? Media od dłuższego czasu spekulują o modelu Z5 G29 z brezentowym zadaszeniem, który ma zostać zbudowany w kooperacji z Toyotą, pracującą nad kolejną odsłoną kultowej Supry. Auta mogłyby dzielić architekturę nadwozia, elementy układu jezdnego i skrzynie biegów. Każda z firm zastosuje jednak własne silniki. Jeżeli doniesienia się sprawdzą, na rynek trafi 450-konne BMW Z5M. Produkcja najprawdopodobniej zostanie powierzona austriackiej spółce Magna Steyr, która odzyska moce przerobowe po zatrzymaniu taśm montażowych Mini Paceman i uruchomieniu produkcji Mini Countryman II w innym miejscu.

Redukcja masy, dzięki rezygnacji z metalowego dachu oraz zmniejszenie gabarytów i zwisów nadwozia – na co wskazują zdjęcia zamaskowanych prototypów – wyjdą „Zetce” na dobre. Roadster powróci do prawdziwie sportowych korzeni marki. Na rynku pojawi się najwcześniej w drugiej połowie 2018 roku.

Podobne

BMW CE2 Concept

BMW jest obecnie jednym z największych na świecie producentów motocykli. Dzięki sukcesowi swoich turystycznych modeli, firma z doświadczonego, ale raczej niszowego producenta, stała się realnym konkurentem dla dominujących światowe rynki Japończyków. W niemieckiej ofercie brakuje jednak małych, lekkich i tanich jednośladów odpowiednich dla młodszych i mniej doświadczonych kierowców. Niedługo może się to jednak zmienić –…

Gateway in Stockholm powraca -szalona jazda BMW M3 w filmie Highway 3 zakończona wypadkiem – VIDEO

Chyba wszyscy pamiętają serię filmów Gateway in Stockholm. Ja doskonale pamiętam jak dostałem przegrywaną płytę CD z filmem i odtwarzałem ją na monitorze typu CRT podłączonym do komputera z procesorem Pentium II 266 mhz. To było coś... Dziś jesteśmy dosłownie zalani tysiącami materiałów wideo na "youtubie" i "fejsie", ale Szwedzi wciąż nagrywają pełne adrenaliny nielegalne…