BMW będzie odzyskiwać energię z jazdy po dziurach - Trends Magazines

BMW będzie odzyskiwać energię z jazdy po dziurach

Nad bardzo nietypowym rozwiązaniem pracuje BMW. Ich nowe samochody elektryczne mają mieć specjalnie skonstruowane zawieszenie, odzyskujące energię z jazdy po nierównościach.

Zapewne znacie ten żart jak rozpoznać pijanego kierowcę w Polsce? Trzeźwy jedzie wężykiem omijając dziury, a ten pijany jedzie na wprost. Już niedługo także kierowcę elektrycznego BMW będzie można rozpoznać po tym, że wjeżdża w każdą dziurę na drodze. A to dlatego, że dzięki temu zwiększy zasięg swojego auta. 

BMW pracuje nad technologią odzyskiwania energii elektrycznej z jazdy po nierównościach. Energia będzie przekazywana do baterii przez specjalne sprzęgło. W zawieszeniu pojazdu zainstalowany będzie generator oraz koło zamachowe, które ma współpracować ze sprzęgłem. 

Niemcy już nawet opatentowali to rozwiązanie, ale istnieje ono na razie na papierze. Patrząc na opis urządzenia wygląda ono na bardzo… awaryjne i kosztowne. Ale ponieważ wymyśliło je BMW, jest szansa, że się mylimy. 

Bardzo prawdopodobne, że nowe rozwiązania odzysku energii z jazdy po dziurach pojawi się w nowej generacji BMW i7, czyli flagowego modelu elektrycznego. Biorąc pod uwagę stan polskich dróg, kierowcy nie będą musieli ładować swoich aut.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Garbus kamper z naczepą. O co tutaj chodzi?- CIEKAWOSTKI

Wiedzieliście, że poczciwy Garbus może być wykorzystany jako ciągnik siodłowy? W USA istniała specjalna naczepa kempingowa montowana do dachu, która była pieszczotliwie nazywana "The gooseneck", czyli gęsia szyjka. Podobno istniało tylko kilka sztuk. Na żywo raczej trudno będzie ją spotkać- dlatego zapraszamy na materiał filmowy z epoki! https://www.youtube.com/watch?v=SpwH9WeVEfU

Logo na bagażniku BMW M5

BMW M5 – siódme wcielenie legendy także w kombi

Siódma generacja BMW M5 stała się faktem. Legendarna limuzyna High Performance z 40-letnią historią ma teraz po raz pierwszy zelektryfikowany układ napędowy. Specjalnie dostosowana do tego modelu wersja napędu M HYBRID daje nowemu BMW M5 maksymalną moc 727 KM i moment obrotowy 1000 Nm. 4,4-litrowy silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo i silnik elektrycznego…