BMW 507 na aukcji RM Sotheby w Paryżu- KLASYKI i PIENIĄDZE - Trends Magazines

BMW 507 na aukcji RM Sotheby w Paryżu- KLASYKI i PIENIĄDZE

Chyba nie ma wątpliwości, że 507 to jeden z najbardziej wyjątkowych samochodów marki BMW. W latach 50-tych BMW USA miało ambicje stanąć do walki o klienta z Mercedesem 300 SL i namówiło Monachium do opracowania tego modelu. Zaprojektowane przez Albrechta von Goertza nadwozie kryje silnik V8 o pojemności 3.2. Każdy egzemplarz był robiony ręcznie i dlatego nie ma dwóch identycznych aut. Ilość pracy, której wymagało zbudowanie każdego 507 przełożyła się na ogromną cenę prawie 30 tys. marek. Do dziś uważa się, że to właśnie bariera finansowa przyczyniła się do tak niewielkiego popytu na to wyjątkowe BMW. Ostatecznie wyprodukowane zostały 252 samochody, z czego dwa kupił Elvis Presley. Dziś 507 to prawdziwy rarytas na rynku kolekcjonerskim. Jeden z egzemplarzy z 1958 roku będzie licytowany podczas aukcji RM Sotheby w Paryżu w lutym 2020. Skoro niedawno BMW E30 zostało zlicytowane za 51 tys. funtów, to ile jest warte to 507? To pytanie póki co pozostanie otwarte, ale wstępne spekulacje oscylują wokół zapierającej dech w piersiach kwoty 2 mln. Euro.

BMW 507

Link do aukcji:  1958 BMW 507 series II

 

Podobne

Ósemka powraca! BMW zapowiedziało nadejście prototypu

Seria 8, czyli jeden z najbardziej charakternych modeli BMW wszech czasów, powraca! I nie są to już tylko plotki. Nadejście nowego modelu – najpierw w formie samochodu koncepcyjnego – zapowiedział Harald Krüger, prezes zarządu BMW AG. Potwierdzeniem jego słów była grafika prezentująca zarys efektownej sylwetki nowej ósemki z nisko poprowadzoną linią dachu i zintegrowanym z…

BMW 750i G11 widok z boku

BMW 750i (G11) prawie jak prywatny odrzutowiec

Oznaczenie 750i w nomenklaturze BMW jest kultowe. Przez wiele lat tak nazywały się topowe limuzyny serii 7 z 12-cylindrowymi silnikami. Tak było w przypadku typoszeregów E32 i E38. Sytuacja uległa zmianie wraz z pojawieniem się modelu E65. Motor V12 otrzymał oznaczenie 760i, a wersja z silnikiem V8 odziedziczyła numer 750i i tak jest do dziś. Tyle że dekadę temu N62B48 dysponowało mocą 362 KM, a prezentowane dziś przez nas…