BMW 507 na aukcji RM Sotheby w Paryżu- KLASYKI i PIENIĄDZE - Trends Magazines

BMW 507 na aukcji RM Sotheby w Paryżu- KLASYKI i PIENIĄDZE

Chyba nie ma wątpliwości, że 507 to jeden z najbardziej wyjątkowych samochodów marki BMW. W latach 50-tych BMW USA miało ambicje stanąć do walki o klienta z Mercedesem 300 SL i namówiło Monachium do opracowania tego modelu. Zaprojektowane przez Albrechta von Goertza nadwozie kryje silnik V8 o pojemności 3.2. Każdy egzemplarz był robiony ręcznie i dlatego nie ma dwóch identycznych aut. Ilość pracy, której wymagało zbudowanie każdego 507 przełożyła się na ogromną cenę prawie 30 tys. marek. Do dziś uważa się, że to właśnie bariera finansowa przyczyniła się do tak niewielkiego popytu na to wyjątkowe BMW. Ostatecznie wyprodukowane zostały 252 samochody, z czego dwa kupił Elvis Presley. Dziś 507 to prawdziwy rarytas na rynku kolekcjonerskim. Jeden z egzemplarzy z 1958 roku będzie licytowany podczas aukcji RM Sotheby w Paryżu w lutym 2020. Skoro niedawno BMW E30 zostało zlicytowane za 51 tys. funtów, to ile jest warte to 507? To pytanie póki co pozostanie otwarte, ale wstępne spekulacje oscylują wokół zapierającej dech w piersiach kwoty 2 mln. Euro.

BMW 507

Link do aukcji:  1958 BMW 507 series II

 

Podobne

BMW X3 vs Audi Q5 vs Volvo XC60 – który SUV lepszy w terenie?

Popularność SUVów na polskim rynku jest ogromna. Bardzo duże zainteresowanie widać szczególnie w segmencie premium. BMW X3, Audi Q5 i Volvo XC60 stają do walki o miano najlepszego auta do jazdy w terenie. To chcieli sprawdzić brytyjscy dziennikarze motoryzacyjni. Zobaczcie porównanie na filmiku. Test wydaje się śmieszny, bo przecież mało kto kupuje samochody pokroju BMW…

Zautomatyzowane skrzynie SMG w BMW. Jak działają i czy trzeba się ich bać?

SMG, SSG, DKG i DCT to oznaczenia, za którymi kryją się zautomatyzowane skrzynie. Teoretycznie znane wszystkim miłośnikom marki BMW. W praktyce okazują się zagadką, która budzi wiele obaw. Zautomatyzowane skrzynie, w szczególności jednosprzęgłowe SMG i SSG, od dłuższego czasu znajdują się pod ogniem krytyki jako awaryjne i zbyt ospałe. Mamy wrażenie, że podzieliły los diesli…