BMW 330e Touring na autobahnie. Jak sprawuje się hybryda kombi? - Trends Magazines

BMW 330e Touring na autobahnie. Jak sprawuje się hybryda kombi?

Przyjęło się, że samochody hybrydowe są powolne, nudne i stworzone dla ekologów, którzy nienawidzą aut, ale muszą się czymś przemieszczać. Test BMW 330e Touring na autostradzie pokazuje zupełne przeciwieństwo. 

Era samochodów z silnikami spalinowymi się kończy – to już pewne. Jedni producenci ostro zrywają z tą „przestarzałą” technologią, a inni, jak np. BMW deklarują, że będą produkować auta z silnikami na benzynę tak długo, jak będzie to możliwe. Na dodatek są w stanie zrobić auto, które mimo elektryfikacji nadal zachowuje cechy typowe dla aut BMW i dać kierowcy „Freude am Fahre”. Dobrym przykładem jest prezentowane na filmiku BMW 330e Touring. 

Pod maską 330e pracuje 2-litrowy motor benzynowy BMW TwinPower Turbo o mocy 184 KM oraz silnik elektryczny o mocy 113 KM. Maksymalna moc układu napędowego to 252 KM, a moment obrotowy obu jednostek wynosi łącznie 420 Nm. Dodatkowo zamontowano tu system XtraBoost, który daje 40 KM mocy przez 10 sekund.

To powoduje, że „bawarka” rozpędza się do setki w niecałe 6 sekund. Prędkość maksymalna to 230 km/h. W Polsce ceny BMW 330e Touring zaczynają się od 220 499 zł. Wydaje się być sporo, ale za to otrzymujemy samochód praktycznie kompletny – szybki, praktyczny, bardzo dobrze wykonany i prestiżowy. 

Konrad Maruszczak

Podobne

Dinan kontroler wydechu

Pilot do sterownia wydechem dla Twojego BMW lub MINI – TUNING

Zdalne sterowanie zaworem wydechowym Dinan pozwala zastąpić fabryczne działanie zaworu wydechowego i całkowicie otworzyć (lub zamknąć) zawór za naciśnięciem przycisku. Jak to działa? Po zainstalowaniu wystarczy nacisnąć górny przycisk dostarczonego pilota bezprzewodowego, aby całkowicie otworzyć zawór i cieszyć się maksymalnymi doznaniami dzwiękowymi. Alternatywnie, gdy zajdzie potrzeba, aby wydech był jak najcichszy, naciśnij dolny przycisk na…

BMW_2002_ti

Rajdowe BMW 2002 ti to prawdziwa esencja sportowego ducha marki BMW- HISTORIA

Przed laty motorsport wyglądał zupełnie inaczej niż obecnie. Głównie ze względu na regulaminy, które dopuszczały do startów tylko auta blisko spokrewnione z dostępnymi w dilerskich salonach. Debiutujące w 1966 roku BMW 02 stanowiło idealny materiał do budowy auta wyścigowego lub rajdowego – było lekkie, sztywne, idealnie wyważone, a w wersji 2002 także mocne (100 KM, 157…