BMW 3.0 CSi - bardzo cichy batmobil - Trends Magazines

BMW 3.0 CSi – bardzo cichy batmobil

Z zewnątrz auto wygląda jak klasyczne BMW 3.0 CSi, tak zwany „Batmobil”. Ale pod maską czeka niespodzianka – prawie dwa razy więcej mocy niż fabrycznie!

BMW 3.0 CSi to dziś prawdziwy biały kruk. Tych samochodów praktycznie nie ma na rynku, a jeśli już występują to kosztują krocie. Według portalu classic.com, średnia wartość modeli 3.0 CSi sprzedawanych na rynku w ciągu ostatnich 5 lat to ponad 70 tys. dolarów. 

Ten egzemplarz jednak jest wyjątkowy, choć z zewnątrz nie zdradza niczym swojej nietypowej natury. A z naturą ma wiele wspólnego, a konkretnie z byciem przyjaznym naturze. Standardowo pod maską pracuje 6-cylindrowy rzędowy silnik o mocy 203 KM. To pozwala przyspieszyć „Batmobilowi” do 100 km/h w czasie 7,5 s. Co jednak jeśli powiemy, że auto ma 450 KM? To diametralnie zmienia jego osiągi – pierwsza „setka” pojawia się już po 3 sekundach!

Co najciekawsze, pojazd nie wyda z siebie żadnego dźwięku, oprócz szumu opon. Tak, pod maską znajduje się silnik elektryczny, konkretnie pochodzi z Tesli Model S. Szacowany zasięg elektrycznego BMW to 320 km. 

Tak diametralna zmiana jednostki napędowej musiała za sobą pociągnąć inne modyfikacje. I tak mamy tutaj nowe hamulce Wilwooda, a także znacznie mocniejsze zawieszenie (masa auta znacznie wzrosła przez baterie). Dużej masy jednak nie sposób odczuć w tym aucie, bowiem każde dodanie gazu musi powodować „łamanie szyi”. 

Jak jeździ elektryczne BMW 3.0 CSi? Zobaczcie na filmiku poniżej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Golf Mk1 GL 1979

Oryginalny VW Golf Mk1 – ocalały

Oryginalny VW Golf Mk1 to rzadkość na naszych drogach. Upodobali go sobie szczególnie miłośnicy stylu stance, przez co liczba seryjnych Golfów wciąż spada. Tego taki los nie spotka, co nie znaczy, że w ogóle nie zmienił się, odkąd wyjechał z fabryki w 1979 roku. Dla marki VW to jeden z najważniejszych modeli. Podbił rynki motoryzacyjne…

Jaki kask na skuter wybrać? Oto nasz przegląd najlepszych propozycji

Lekki czy solidny? Otwarty czy zamknięty? Designerski czy funkcjonalny? Wykonany z policarbonu czy włókna szklanego? Pytania o to, jaki kask na skuter 125 ccm wybrać, zaprzątają głowy wielu riderów. Trudno się temu dziwić, bo asortymenty sklepów są naprawdę duże i łatwo podjąć decyzję, która będzie rzutowała na komfort jazdy. Przedstawiamy kilka inspiracji na sezon 2024. HJC…