Black Edition - udany kamuflaż VW Golfa 2 - Trends Magazines

Black Edition – udany kamuflaż VW Golfa 2

Tuning-VW-Golf-2-1.8-widok z góry

Kolejny czarny Volkswagen Golf z przyciemnionymi szybami i atrakcyjnymi felgami stwierdzi wielu, ujrzawszy go na ulicy. Pozory mylą! Gdy przyjrzymy się bliżej, okaże się, że jego właściciel zadbał o kompleksowe modyfikacje i zgrabnie je zakamuflował. Ponadto, gdy poznamy historię prezentowanego auta, z pewnością nabierzemy do niego szacunku.

Przygoda Mariusza z VW zaczęła się kilka lat temu, gdy wszedł  w posiadanie drugiej generacji „króla kompaktów”. Początkowo była to podstawowa wersja ze skromnym silnikiem o pojemności 1,6 litra i mocy 75 KM.

Tuning-VW-Golf-2-1.8-widok z boku

Jednak wkrótce wszystko miało się zmienić. Po udziale w kilku zlotach miłośników wolfsburskich maszyn właściciel czarnej „dwójki” zapoczątkował działalność Volkswagen Team Łódź, wkrótce zaś postanowił nie do poznania odmienić swoje auto.

Na początek hokej i alufelgi

Na początek wprowadził w Golfie kilka kosmetycznych modyfikacji.

Tuning-VW-Golf-2-1.8-felga BBS

Wymienił wąskie zderzaki na szerokie, dorzucił hokej od najmocniejszej wówczas edycji GTI i zamontował ciekawsze od stalowych aluminiowe felgi. Wewnątrz zastąpił welurową tapicerkę czarno-czerwoną skórą, po czym założył plastiki i czarną podsufitkę z Hot Hatcha mk2.

Tuning-VW-Golf-2-1.8-kokpit

Kilka niewielkich zmian pozwoliło w nieco poprawić urodę Golfa. Na kolejne modernizacje nie musieliśmy długo czekać. Mariusz sukcesywnie wdrażał nowe pomysły.

Zmiana grilla

Tuning-VW-Golf-2-1.8-widok z tyłu

Grill z czterema charakterystycznymi lampami zastąpiła wersja z dwoma reflektorami, tylne klosze zostały zamienione na ciemniejsze, z karoserii zniknęły wszelkie emblematy producenta, zamek klapy bagażnika zaspawano i usunięto antenę wraz z bocznymi kierunkowskazami. Na koniec położono czarny lakier, po czym zajęto się kabiną.

Tuning-VW-Golf-2-1.8-fotele Recaro

Zamontowane wcześniej skórzane fotele musiały uznać wyższość sportowych głęboko profilowanych siedzisk Recaro,  kolorystycznie świetnie pasujących do utrzymanych w ciemnej tonacji wykończeniowych plastików.

Tuning-VW-Golf-2-1.8-przednie fotele

Nowy zestaw audio

Następnie Mariusz zdecydował się usprawnić fabryczne audio. Sprzęt z przełomu lat 80. i 90. dzisiaj na głowę pobiłyby małe radyjka kuchenne, więc w prezentowanym Volkswagenie wszystko trzeba było budować od podstaw.

W drzwiach zamontowano średniotonowe głośniki Blaupukta THX 132, na podszybiu dwudrożne Alpine SXE 1025S, natomiast w bagażniku subwoofer STX GDN 30-300-4-AP współpracujący ze wzmacniaczem Carpower 750. Systemem steruje radioodtwarzacz Alpine CDE-102Ri.

Tuning-VW-Golf-2-1.8-dodatkowe zegary

Trzeba przyznać, że zestaw brzmi naprawdę dobrze i w zupełności wystarcza do wypełnienia kabiny solidną dawką mocnego uderzenia, nie męcząc przy tym przesadnie uszu.

Swap silnika do Golfa 2

Ostatni rozdział tuningowej przygody dotyczył układu jezdnego oraz jednostki napędowej, która okazała się za słaba do napędzania blisko tonowego auta. Również seryjne zbyt wysokie i komfortowo zestrojone nastawy zawieszenia nijak nie komponowały się z przyjętą koncepcją przebudowy VW.

Tuning-VW-Golf-2-1.8-silnik DOHS 16V po swapie

W tym przypadku postanowiono zastosować krótsze o 40 mm i twardsze sprężyny H & R wraz ze stabilizatorem oraz bardziej wydajne hamulce o średnicy 256 mm. Pod maską natomiast zamontowano dobrze znany motor o pojemności 1,8 litra, generujący 129 KM i 161 Nm momentu obrotowego uzyskiwanych przy 4250 obr./min.

Tuning-VW-Golf-2-1.8-silnik DOHC 16V

Współpracująca z 5-stopniową manualną skrzynią biegów jednostka napędowa dała prezentowanej „dwójce” odrobinę przyzwoitej dynamiki. Przyspieszenie do 100 km/h w czasie równym 9 sekund i prędkość maksymalna na poziomie 200 km/h nawet dzisiaj uchodzą za bardzo dobre.

Tuning-VW-Golf-2-1.8-silnik po swapie

Black Edition może się podobać

Mariusz decydując się na sprawdzone rozwiązania uniknął nietrafionych modyfikacji, dzięki czemu jego Golf charakteryzuje się ciekawym, choć klasycznym stylem, z którym kontrastują aluminiowe obręcze BBS RM.

Tuning-VW-Golf-2-1.8-widok z góry

Niemniej Black Edition może się podobać i z pewnością znajdzie wielu naśladowców w tym sezonie.

Piotr Mokwiński

Fot. Mikołaj Urbański

Tuning-VW-Golf-2-1.8-widok z boku

VW Golf II, 1992 r.

SILNIK: 1,6 l, fabrycznie 75 KM, swap na 1,8 16V PL o mocy 129 KM przy 5800 obr./min i 161 Nm przy 4250 obr./min; wydajniejszy układ wydechowy o średnicy 60 mm (seryjnie 55 mm)

OSIĄGI: 0 – 100 km/h – 9 s, V max – 200 km/h.

NADWOZIE: nowy czarny lakier, szerokie zderzaki, hokej od GTI, grill z dwiema lampami, ciemniejsze klosze tylnych lamp, zaspawany zamek klapy bagażnika, usunięte emblematy, antena i boczne kierunkowskazy.

ZAWIESZENIE: krótsze i twardsze sprężyny H & R, stabilizatory, hamulce o średnicy 256 mm z przodu.

KOŁA: 15-calowe aluminiowe obręcze BBS RM z oponami w rozmiarze 195/50.

WNĘTRZE: zestaw wskaźników VDO, sportowe głęboko profilowane i obszyte czarną skórą fotele Recaro, czarna podsufitka z GTI, elektrycznie sterowane szyby.

AUDIO: radio Alpine CDE-102Ri, głośniki: Alpine SXE-1025S, Blaupunkt THX 132, subwoofer STX GDN 30-300-4-AP, wzmacniacz Carpower 750.

PODZIĘKOWANIA: dla Edytki, Brata, Grubego, Slavwek.ie, Rausza za pomoc i wsparcie w realizacji projektu.

WŁAŚCICIEL: Mariusz z Łodzi

(VW TRENDS 3/2010)

Podobne

W tym roku obecny Passat kończy żywot. Czy VW ID.7 to jego następca?

Na trwających targach elektroniki CES 2023 w Las Vegas Volkswagen zaprezentował nowy model z elektrycznej serii ID. Tym razem to VW ID.7, czyli elektryczne auto klasy średniej, które być może będzie nowoczesnym następcą Passata.    Już sam fakt, że Volkswagen pokazuje nowy model na targach elektroniki pokazuje, jak bardzo będzie zmieniała się motoryzacja. Oczywiście producenci…

Od prawie 30 lat jeździ bez prawa jazdy

W sieci pojawił się bardzo ciekawy przypadek 50-latka z Holandii, który od 28 lat porusza się samochodami bez prawa jazdy. Policjanci doskonale go znają, ale nie potrafią odpowiednio ukarać. Przez prawie trzy dekady Holendra zatrzymywano dokładnie 22 razy. Za każdym razem unika kary, choć tym razem sprawę skierowano do sądu. I co? Wciąż udało mu…