Biały Golf II GTD?- VW za jedyne 700 zł! | Trends

Biały Golf II GTD, a właściwie biały kruk VW za jedyne 700 zł!

VW Golf Mk 2 GTD widok z przodu
 

Od zera do bohatera, czyli historia, jak stworzyć Golfa II, który wyróżnia się na tle ponad 6 milionów innych egzemplarzy tej generacji.

PRENUMERATA TRENDS

Cofnijmy się do roku 1983, kiedy na targach w Monachium oficjalnie zaprezentowano następcę poczciwego Golfa I. Nowy model oferował wiele innowacji dotyczących bezpieczeństwa oraz ochrony środowiska. Zwiększyła się teżprzestrzeń pasażerska. Jednak prawdziwa rewolucja nastąpiła trzy lata później, kiedy VW pokazał światu wersję GTI. Przez kolejne kilka lat produkcji powstało wiele odmian Golfa, w tym model Country – pierwsze auto typu SUV na świecie.

VW Golf Mk 2 GTD widok z tyłu

Druga młodość Golfa mk 2

Jak nietrudno się domyśleć, auto zyskało wielu sympatyków, a wyprodukowano tyle egzemplarzy, że trafiło do różnych grup odbiorców. Z czasem używane Golfy mocno potaniały. Tak jak w przypadku BMW E36, efektem tego była spora liczba egzemplarzy zaniedbanych lub skrzywdzonych „agrotuningiem”. Na szczęście te czasy minęły, a Golf II przeżywa drugą młodość, wstępując do grona youngtimerów. Dowodem tego może być auto Roberta.

VW Golf Mk 2 GTD tylna kanapa

Robert swoje auto odziedziczył po tacie, który od zawsze jeździł starszymi modelami Volkswagena. Wystarczyła jedna wizyta na forum internetowym, by rozbudziła się w nim miłość do Golfów.

VW Golf Mk 2 GTD bagażnik

Volkswagen Golf za 700 zł!

Opisywany egzemplarz kupiony został od znajomego taty za 700 zł. Na początek miał wystarczyć. Pewnie każdy z nas wie, jak to jest – kupić tanio, nacieszyć się, pojeździć, zezłomować, jak się popsuje, a w tym czasie dozbierać na lepszy egzemplarz. Często to początek wspaniałej historii. Robert szybko polubił auto, jazda nim dawała mu ogromną przyjemność, a wizja pozbycia się go nie wchodziła w rachubę.

VW Golf Mk 2 GTD kokpit

Nowe życie Golfa GTD z 1991 r.

Tym sposobem wstępnie spisanemu na straty białe GTD z 1991 roku darowano nowe życie. Nadwozie zostało oczyszczone z korozji i pokryte oryginalnym lakierem Alpinweiss. Szerokie zderzaki i pakiet GTI dopełniły lotka Votex oraz czerwone lampy tylne Fifft.

VW Golf Mk 2 GTD przednie fotele skórzane

We wnętrzu obok oryginalnego bogatego wyposażenia, obejmującego podgrzewane siedzenia czy elektryczne lusterka, pojawiły się skórzana granatowa tapicerka z wersji Edition Blue oraz granatowa deska rozdzielcza z tego samego kompletu. Oprócz tego oryginalne radio Beta seria 4 czy gałka zmiany biegów z logo VW Motorsport.

Silnik golf 2 – oszczędna jazda

VW Golf Mk 2 GTD komora silnika

Pod maską drzemie wysokoprężny turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra, fabrycznie wyposażony w intercooler. Parametry na poziomie 80 KM oraz 155 Nm pozwalają na sprint do 100 w 13,2 sekundy oraz całkiem oszczędną codzienną jazdę. W przypadku tego egzemplarza koniecznie trzeba zwrócić uwagę na wygląd silnika. Jednostka przeszła generalny remont, obejmujący wymianę lub renowację każdego najmniejszego elementu, w tym również wszystkich śrub. Dzięki temu komora silnika wygląda jak w aucie, które wczoraj opuściło fabrykę.

VW Golf Mk 2 GTD silnik

Golf II GTD – układ zawieszenia

Kropką nad i jest układ zawieszenia. Gwintowany zestaw firmy Supersport znacznie poprawił właściwości jezdne i wygląd Gofla. W połączeniu z felgami Votex Design by F.A. Porsche, produkowanymi przez firmę Speedline, projekt nabrał wyjątkowego charakteru, bliskiemu latom 90. Całość prezentuje się świetnie. Dbałość o szczegóły oraz tzw. clean look zwraca uwagę każdego, nawet totalnych motoryzacyjnych laików.

VW Golf Mk 2 GTD widok z boku

Wspólnie z Robertem ustaliliśmy, że morał tej historii jest jeden – warto dążyć do obranych celów i spełniać marzenia. Droga nigdy nie jest prosta, ale nagroda za wysiłki jest tego warta.

VW Golf Mk 2 GTD tylna kanapa ze skórzanymi siedzeniami

Łukasz Miturski

Fot. autor

 

VW Golf Mk 2 GTD napis GTD na grillu

 

VW Golf II GTD

 

SILNIK/NAPĘD: wysokoprężny doładowany R4 8-zaworowy o pojemności 1588 ccm, 80 KM przy 4500 obr./min i 155 Nm przy 2500–3000 obr./min, 5-biegowa manualna skrzynia, silnik po generalnym remoncie

ZAWIESZENIE: gwintowane Supersport

HAMULCE: przednie tarcze Brembo Max o średnicy 239 mm

KOŁA: 16-calowe felgi Votex Design by F.A. Porsche, opony Yokohama S-DRIVE 195/40

NADWOZIE: hatchback, wymiary (dł./szer./wys.) 3985/1680/1415 mm, rozstaw osi 2475 mm, odświeżony lakier Alpinweiss L90E, szerokie zderzaki i pakiet GTI, lotka Votex, czerwone lampy tylne Fifft

WNĘTRZE: granatowa skórzana tapicerka z wersji Edition Blue GTI, granatowa deska rozdzielcza, elektryczne lusterka, skórzana kierownica, podgrzewane siedzenia, gałka z logo VW Motorsport, oryginalne radio Beta seria 4

STYL: cultstyle/oem+

PODZIĘKOWANIA: dla narzeczonej za cierpliwość, wyrozumiałość i ogromne wsparcie, dla brata i rodziców za pomoc i wsparcie, dla Marcina i Kacpra za pracę przy remoncie silnika, dla Pawła Chudzika za pomoc z felgami oraz dla wszystkich znajomych wspierających i doceniających prace nad autem.

PRENUMERATA TRENDS

Podobne

Jak używać klimatyzacji latem?

Za oknem coraz więcej słońca i wyższe temperatury, więc chętniej będziemy jeździć z włączonym systemem klimatyzacji. Jak używać klimatyzacji latem? Przypomnijmy kilka kluczowych zasad. Klimatyzacja jest już od kilkunastu lat wyposażeniem każdego samochodu, ale wciąż niewiele osób wie, jak korzystać z niej prawidłowo. Oczywiście zawsze można ustawić tryb na automatyczny i zapomnieć o sprawie, ale…