Beetle cabrio nie musi być nudny. Ciekawy projekt ABT. - TUNING - Trends Magazines

Beetle cabrio nie musi być nudny. Ciekawy projekt ABT. – TUNING

VW_Beetle_Cabrio_Abt_tuning

ABT Sportsline oprócz innych modeli VW ma też propozycję dla Garbusa w wersji Cabriolet. Zdecydowano się na dyskretne korekty, by nie zaburzyć retroprezencji samochodu.

VW_Beetle_Cabrio_Abt_tuning
VW_Beetle_Cabrio_Abt_tuning

Tuner uznał, że nadmiernie rozbudowany pakiet nie będzie pasował do obłej linii Garbusa. Beetle ubrano jedynie w dokładki obu zderzaków, nowe progi i brewki na reflektory. Niby niewiele, a samochód znacząco różni się od seryjnej wersji.

VW_Beetle_Cabrio_Abt_tuning
VW_Beetle_Cabrio_Abt_tuning

Skrócone i utwardzone sprężyny zawieszenia poprawiły trakcję. Przyczyniły się również do mocniejszego wypełnienia błotników przez 20-calowe felgi ABT DR. Spostrzegawczy z pewnością zwrócą uwagę na hamulce przedniej osi.

VW_Beetle_Cabrio_Abt_tuning
VW_Beetle_Cabrio_Abt_tuning

ABT zdecydowało się na zastąpienie seryjnych tarcz dyskami w niebagatelnym rozmiarze 345×30 mm. Aby ułatwić dozowanie siły hamowania, zamontowano elastyczne przewody w stalowym oplocie.

VW_Beetle_Cabrio_Abt_tuning
VW_Beetle_Cabrio_Abt_tuning

ABT Sportsline nie byłoby sobą, gdyby nie zajęło się oprogramowaniem jednostek napędowych. Tuner deklaruje, że z silnika 1.2 TSI (105 KM) uda się wycisnąć 140 KM.

VW_Beetle_Cabrio_Abt_tuning
VW_Beetle_Cabrio_Abt_tuning

160-konne 1.4 TSI będzie w stanie wygenerować 210 KM, natomiast z 200-konnego 2.0 TSI wykrzesano 240 KM. Na chiptuning nieźle zareagowały także turbodiesle. W 1.6 TDI fabryczne 105 KM zamieniono na 125 KM, natomiast 140-konne 2.0 TDI zyskało 30 KM.

VW_Beetle_CAbrio_Abt_tuning
VW_Beetle_CAbrio_Abt_tuning

Podobne

Honda Civic VI po tuningu. Kontrowersyjny wygląd, ale silnik mocny

Dzięki różnorodności dostępnych pakietów tuningowych i zwariowanych pomysłów miłośników tej sztuki widzimy na ulicach coraz więcej ciekawie zmodyfikowanych samochodów. Do nich z pewnością należy auto Tomka. Choć to jego debiut, od razu możemy zaliczyć je do jednego z bardziej atrakcyjnych na krajowym podwórku. Przyciągający uwagę kolor nadwozia, mocno zmodernizowana karoseria i połyskujące w promieniach słonecznych…

Silnik BMW X6 40d (E71)

Podatek od mocy silnika? 300 KM = ponad 3000 zł

Pomysł wprowadzenia podatku od mocy silników pojawił się we Włoszech i zakłada, że właściciele mocnych pojazdów będą musieli płacić ponad 90 zł za każdy 1 kW.  Samochody o mocy przekraczającej 185 kW (252 KM) będą płacić 20 euro (ok 93 zł) za każdy 1 kW powyżej tej liczby. W przeliczeniu wychodzi ok. 68 zł za…