Beetle cabrio nie musi być nudny. Ciekawy projekt ABT. - TUNING - Trends Magazines

Beetle cabrio nie musi być nudny. Ciekawy projekt ABT. – TUNING

VW_Beetle_Cabrio_Abt_tuning

ABT Sportsline oprócz innych modeli VW ma też propozycję dla Garbusa w wersji Cabriolet. Zdecydowano się na dyskretne korekty, by nie zaburzyć retroprezencji samochodu.

VW_Beetle_Cabrio_Abt_tuning
VW_Beetle_Cabrio_Abt_tuning

Tuner uznał, że nadmiernie rozbudowany pakiet nie będzie pasował do obłej linii Garbusa. Beetle ubrano jedynie w dokładki obu zderzaków, nowe progi i brewki na reflektory. Niby niewiele, a samochód znacząco różni się od seryjnej wersji.

VW_Beetle_Cabrio_Abt_tuning
VW_Beetle_Cabrio_Abt_tuning

Skrócone i utwardzone sprężyny zawieszenia poprawiły trakcję. Przyczyniły się również do mocniejszego wypełnienia błotników przez 20-calowe felgi ABT DR. Spostrzegawczy z pewnością zwrócą uwagę na hamulce przedniej osi.

VW_Beetle_Cabrio_Abt_tuning
VW_Beetle_Cabrio_Abt_tuning

ABT zdecydowało się na zastąpienie seryjnych tarcz dyskami w niebagatelnym rozmiarze 345×30 mm. Aby ułatwić dozowanie siły hamowania, zamontowano elastyczne przewody w stalowym oplocie.

VW_Beetle_Cabrio_Abt_tuning
VW_Beetle_Cabrio_Abt_tuning

ABT Sportsline nie byłoby sobą, gdyby nie zajęło się oprogramowaniem jednostek napędowych. Tuner deklaruje, że z silnika 1.2 TSI (105 KM) uda się wycisnąć 140 KM.

VW_Beetle_Cabrio_Abt_tuning
VW_Beetle_Cabrio_Abt_tuning

160-konne 1.4 TSI będzie w stanie wygenerować 210 KM, natomiast z 200-konnego 2.0 TSI wykrzesano 240 KM. Na chiptuning nieźle zareagowały także turbodiesle. W 1.6 TDI fabryczne 105 KM zamieniono na 125 KM, natomiast 140-konne 2.0 TDI zyskało 30 KM.

VW_Beetle_CAbrio_Abt_tuning
VW_Beetle_CAbrio_Abt_tuning

Podobne

Nowe Porsche Cayman 718 GT4 RS to w zasadzie nowe GT3

Czasami różnice w modelach sportowych tego samego producenta się zacierają. W BMW mamy M2 CS, które spokojnie można nazwać M3, a teraz podobny przypadek mamy w Porsche. Oto nowe Porsche Cayman 718 GT4 RS, czyli najostrzejsze w gamie.  Nowe Porsche 718 Cayman GT4 RS ma swoją premierę podczas salonu samochodowego w Los Angeles. Auto w…

VW ID.5 GTX

TEST VW ID.5 GTX – elektryk z adrenaliną?

SUV-y są popularnymi modelami. Nie mogło braknąć także elektryków z tego typu nadwoziem. ID.5 GTX – SUV Volkswagena w nadwoziu coupé z bezemisyjnym napędem – jest właśnie odpowiedzią na takie potrzeby. Jak się spisuje? Oto test VW ID.5 GTX. Trzeba przyznać, że nadwozie coupè – czy to w klasycznych autach czy w SUV-ie – wygląda atrakcyjniej. Jest…