Oto zupełnie nowy system BMW iDrive - zobacz co się zmieni - Trends Magazines

Oto zupełnie nowy system BMW iDrive – zobacz co się zmieni

BMW iDRIVE

To, co 20 lat temu rozpoczęło się od wprowadzenia naciskanego pokrętła i cyfrowego wyświetlacza, jest obecnie kompleksowym, inteligentnym, zorientowanym na człowieka i multisensorycznym doświadczeniem. To właśnie jest nowy BMW iDrive, który po raz kolejny inicjuje zmianę paradygmatu w kierunku naturalnego dialogu między człowiekiem a pojazdem: bardziej intuicyjnego, osobistego, inspirującego i jednocześnie emocjonalnego. 

Nowa interpretacja systemu obsługi tworzy warunki ku temu, aby pojazd przejął aktywną rolę w interakcji z pasażerami, stając się cyfrowym, inteligentnym i proaktywnym partnerem w każdej sytuacji. Powstaje przy tym naturalny dialog, którego celem jest precyzyjne i adekwatne dostosowanie wszystkich funkcji obsługiwanych przez BMW iDrive do potrzeb i życzeń kierowcy.

Podstawą tego wyjątkowego doświadczenia dla użytkownika jest nowy system operacyjny BMW 8, nowa generacja wyświetlaczy, elementów obsługi i oprogramowania, a także niezwykle wydajna komunikacja i przetwarzanie danych. Nowy system iDrive będzie wprowadzany sukcesywnie we wszystkich klasach pojazdów. Po raz pierwszy pojawi się jeszcze w tym roku w BMW iX, a następnie w BMW i4.

Indywidualizacja

Dzięki możliwości dostosowywania się do indywidualnych potrzeb i nawyków kierowcy, a także do bieżącej sytuacji, inteligentny asystent osobisty BMW będzie bardziej niż kiedykolwiek dotąd centralnym kanałem interakcji między człowiekiem i maszyną. Ogólnie rzecz biorąc, system obsługi został zaprojektowany z wyraźnym naciskiem na interakcję za pośrednictwem naturalnej mowy i obsługę dotykową na zakrzywionym ekranie BMW. Nowe doświadczenie „Great Entrance Moments” tworzy jeszcze poza samochodem emocjonalną więź między kierowcą a pojazdem. Wita kierowcę i prowadzi go do pojazdu dzięki przemyślanej inscenizacji. Podczas jazdy, nowe tryby My Modes tworzą niepowtarzalne wrażenie poprzez współdziałanie wielu różnych funkcji, wynikające z dostosowanego do danej sytuacji połączenia cech pojazdu i atmosfery wnętrza.

„kontakt z bazą”

Nowy system BMW iDrive przetwarza w sposób ciągły liczne dane generowane samodzielnie, dostępne online oraz przekazywane z floty pojazdów BMW Group, aby realizować życzenia kierowcy w sposób odpowiedni do sytuacji. Podstawą dla jeszcze większej personalizacji jest BMW ID. System rozpoznaje powtarzające się sytuacje, uczy się na ich podstawie i podpowiada aktywację odpowiedniej funkcji. Zdalna aktualizacja oprogramowania będzie regularnie ulepszać nowy BMW iDrive, dodając dodatkowe funkcje i aktualizując je.BMW iDRIVE

Design i koncepcja obsługi

W pełni elektryczny Sports Activity Vehicle – BMW iX – został zaprojektowany od środka na zewnątrz. To samo dotyczy doświadczenia użytkownika z nowym BMW iDrive. Życzenia pasażerów stanowią podstawę dla kształtowania wrażeń użytkowników we wszystkich aspektach i dla wszystkich zmysłów.

Postęp w dziedzinie projektowania cyfrowego znajduje również odzwierciedlenie w interfejsie użytkownika, który nie tylko uwzględnia aspekty funkcjonalne, ale również prezentuje się niezwykle klarownie, a jednocześnie estetycznie i z wieloma szczegółami. Realizacja artystyczna tworzy zaskakujące momenty, a ich graficzna prezentacja na wyświetlaczach jest precyzyjnie zaprojektowana aż do ostatniego piksela. Interakcja między kierowcą a pojazdem staje się wyjątkowym doświadczeniem poprzez zniesienie granic między światem cyfrowym i analogowym. Język cyfrowego designu harmonijnie koresponduje z geometrycznymi strukturami analogowych komponentów nowej stylistyki BMW. Cechą charakterystyczną jest wyrazisty, minimalistyczny design widoczny zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu. Jest to kontynuacją purystycznej i minimalistycznej stylistyki cyfrowych elementów BMW iDrive.

Najbardziej rzucającą się w oczy innowacją w zakresie elementów fizycznych jest zakrzywiony ekran BMW obejmujący wyświetlacz informacyjny i wyświetlacz centralny. Jest to ucieleśnieniem tradycyjnego i typowego dla marki ukierunkowania kierowcy w projektowaniu kokpitu. Zakrzywiony ekran BMW jest bezpośrednio skierowany do kierowcy, co ułatwia intuicyjną obsługę dotykową. Nowy system łączy wskazania wyświetlacza informacyjnego o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacza centralnego o przekątnej 14,9 cala, tworząc jeden ekran skierowany do kierowcy.

BMW iDRIVE„działaj, zlokalizuj i informuj”

Dzięki zasadzie „działaj, zlokalizuj i informuj”, która zapewnia klarowny podział informacji i zapobiega ich dublowaniu, typowa dla BMW orientacja kokpitu na kierowcę osiąga tu nowy poziom. Istotne informacje o sytuacji na drodze są wstępnie filtrowane i prezentowane kierowcy zawsze w miejscu, w którym może je szybko i łatwo odczytać.

Nowy BMW iDrive jest dobrze przystosowany do korzystania przede wszystkim ze sterowania głosowego i funkcji dotykowej zakrzywionego ekranu BMW. Liczba przycisków i przełączników zmniejszyła się prawie o połowę. Jednocześnie „wyspy obsługi” dla istotnych i często używanych funkcji podstawowych zostały zachowane tam, gdzie użytkownik się ich spodziewa. Całkowicie nowe, niezwykle klarowne i minimalistyczne są panele obsługi na konsoli środkowej i desce rozdzielczej. Centralnym elementem obsługi na konsoli środkowej jest sprawdzony kontroler iDrive. Kontroler dotykowy mający w BMW iX wyjątkowo szlachetny, szklany wygląd otoczony jest pierścieniem w kolorze złotego brązu.

Udoskonalony inteligentny asystent osobisty BMW pełni funkcję cyfrowego partnera do naturalnego dialogu z kierowcą i pasażerem na podobieństwo interakcji z żywym człowiekiem.

Interfejs graficzny

Wraz z nową generacją BMW iDrive nowo opracowany system operacyjny BMW 8 zyskuje nową stylistykę. Mocna i wyrazista grafika, nowoczesne kolory, futurystyczne kształty, jasne światło i gra odbić tworzą imponujący i wciągający efekt wizualny. Jednocześnie interfejs użytkownika zoptymalizowano tak, aby prezentować odpowiednią ilość informacji zawsze w prosty i zrozumiały sposób.

Wyświetlacz informacyjny umieszczony na wprost kierowcy wyróżnia się dużą powierzchnią, jak i charakterystycznymi kształtami, dynamicznymi efektami świetlnymi, dużą głębią kolorów i nowoczesną kolorystyką. Wszystkie wskazania prezentowane są w bardzo wysokiej rozdzielczości 200 ppi.

Za pomocą przycisków funkcyjnych na kierownicy można szybko i wygodnie wybierać różne opcje indywidualizacji wskazań w obszarze za kierownicą. System obsługi w dwóch osiach umożliwia łatwą nawigację po liście w pionie oraz zmianę menu za pomocą przechylania pokrętła w osi poziomej. W zależności od preferencji lub sytuacji na drodze kierowca może w kilku krokach przełączać się pomiędzy trzema widokami i różnymi widgetami za pomocą kciuka. W widoku „Drive” dynamicznie dostosowujący się obszar w centrum wyświetlacza informacyjnego może wskazywać indywidualnie wybrane informacje. Widok „Focus” został stworzony z myślą o szczególnie dynamicznej jeździe. Z kolei w układzie „Gallery” wyświetlanie informacji związanych z prowadzeniem pojazdu jest mocno zredukowane, aby zapewnić jak najwięcej miejsca na treści widżetów. Dzięki temu można jeszcze bardziej szczegółowo przedstawiać informacje z aktualnie wykorzystywanego źródła mediów, mapy lub działaniach i sugerowanych czynnościach systemów wspomagających kierowcę. Dobrane kolorystycznie, trójwymiarowe animacje, które dzięki refleksom świetlnym mają szczególnie dynamiczny efekt, nadają każdemu z trzech widoków indywidualny charakter.BMW iDRIVE

Liczy się czytelność

Na dużym i poziomo rozciągniętym wyświetlaczu centralnym uwagę zwraca przejrzysta struktura i nowe rozmieszczenie widżetów, która zapewnia zawsze doskonały ogląd informacji. Aplikacje na ekranie głównym są ułożone w nieskończone pasmo, a ich zawartość ograniczona została do najważniejszych informacji. Widżety wyświetlają często używane funkcje, które można bezpośrednio aktywować dotknięciem, z kolei elementy wyświetlane na ekranie głównym oraz ich kolejność można dowolnie wybierać i konfigurować. Zmieniają się one kontekstowo w płynnych animacjach, wyświetlając więcej lub mniej informacji w zależności od sytuacji.

Szczególnym akcentem estetycznym jest nowo zaprojektowany odtwarzacz multimedialny. Zredukowany do minimum, mający prostą aranżację, zachwyca klarownym designem. Algorytm odczytuje wzór koloru okładki aktualnie wybranego utworu i tworzy na tej podstawie dynamiczny gradient kolorów na całej powierzchni wyświetlacza.

dialog między człowiekiem a pojazdem

Naturalny dialog z inteligentnym asystentem osobistym BMW.

W nowej generacji BMW iDrive, inteligentny asystent osobisty BMW zyskuje dodatkowe umiejętności. Aby wzmocnić relacje między cyfrowym towarzyszem podróży a pasażerami, można nadać mu własną, indywidualną nazwę, za pomocą której jest przywoływany.

W komunikacji międzyludzkiej znaczna część informacji przekazywana jest w sposób niewerbalny. Nowa wizualizacja z kulami świetlnymi o różnej wielkości i jasności daje asystentowi więcej przestrzeni i dodatkowe możliwości ekspresji. Ta wizualizacja nadaje mu również „twarz” w sensie wyraźnie widocznego punktu skupienia i widocznych stanów aktywności poprzez prezentację gestów.

Z ponad 100 koncepcji projektowych, na podstawie obszernego katalogu wymagań i ocen, wybrano formę wizualizacji, która oprócz budzącego zaufanie i atrakcyjnego wrażenia ma również niezbędną dynamikę, aby móc niewerbalnie, a jednocześnie w sposób zbliżony do ludzkiego wyrażać różne stany i działania.

Rozszerzone zostały również funkcje inteligentnego asystenta osobistego BMW. Ze względu na większą ilość danych i informacji cyfrowy asystent jest nie tylko bardziej inteligentny, ale również może działać kontekstowo. Przy podejmowaniu decyzji, kiedy i jak komunikować się z pasażerami, potrafi uwzględniać sytuację w samochodzie i jego otoczeniu.

Osobisty asystent jest zgodny z zasadą shy tech pod względem tego, jak i gdzie się pojawia. Po wywołaniu go wizualizuje się w płynnej i dopasowanej animacji, przyjemnie nakładając się na wskazania bez zasłaniania istotnych informacji. Rozpoznaje również, kto się do niego zwraca i pojawia się w odpowiednim obszarze ekranu. Widżet zaprojektowany specjalnie dla inteligentnego asystenta zapewnia szybki dostęp do dodatkowych ustawień i sugestii.

W ramach ciągłego rozwoju BMW iDrive, inteligentny asystent osobisty BMW uczy się również nowych funkcji i nowych form ekspresji. Te nowe funkcje są regularnie aktualizowane za pomocą zdalnych aktualizacji oprogramowania.

Więcej możliwości indywidualizacji dzięki BMW ID

W nowym BMW iDrive klienci będą mogli doświadczać użytkowania w coraz bardziej spersonalizowany sposób. W przyszłości w BMW ID będzie można bezpiecznie zapisywać i przenosić między pojazdami jeszcze więcej indywidualnych ustawień. Przypisany kod PIN lub powiązanie kluczyka zapewnia ochronę indywidualnych danych przed dostępem innych użytkowników pojazdu.

Po zalogowaniu się w samochodzie za pomocą BMW ID samochód wita kierowcę i wskazuje indywidualny awatar, który można wczytać w aplikacji My BMW. Po aktywacji BMW ID za pomocą powiązanego kluczyka lub po wybraniu BMW ID w samochodzie natychmiast dostępne są indywidualne ustawienia pojazdu.

Pojazd wita kierowcę: Great Entrance Moments.

„Great Entrance Moments” oznacza doświadczenie użytkownika od momentupodejścia do pojazdu, aż do rozpoczęcia jazdy. Wszystkie kroki są optymalnie aranżowane przez pojazd i tworzą inspirujące doświadczenie.

Jedną z kluczowych technologii, która to umożliwia, jest technologia ultraszerokopasmowa (UWB). Umożliwia to precyzyjną lokalizację pojazdu, kluczyka i smartfona. Pojazd potrafi z dokładnością do kilku centymetrów rozpoznać, skąd zbliża się kierowca i w jakiej jest odległości. Gdy tylko dystans zmniejszy się poniżej trzech metrów, pojazd zaczyna się „budzić” i sygnalizuje to rosnącym i dynamicznym pokazem świateł zewnętrznych. We wnętrzu włącza się delikatne stonowane światło. Pojazd wskazuje kierowcy drogę do wejścia. Dywan świetlny w obszarze drzwi kierowcy oświetla strefę wejściową wzorami nawiązującymi do elementów graficznych interfejsu użytkownika. Ponadto podświetlane są klamki drzwi i uchwyt na klapie tylnej, co ułatwia kierowcy kolejny ruch.

BMW iDRIVEGdy kierowca zbliży się na odległość mniejszą niż półtora metra, pojazd zostanie odblokowany, niezależnie od tego, czy kierowca ma przy sobie kluczyk UWB, czy smartfon z funkcją BMW Digital Key Plus. Po otwarciu drzwi aktywuje się funkcja fotela ułatwiająca wsiadanie oraz ogrzewanie powierzchniowe i ogrzewanie kierownicy. Przy uruchamianiu systemu na całym zakrzywionym ekranie BMW pojawia się charakterystyczna animacja powitalna.

Podczas wsiadania do pojazdu aktywowane są indywidualne ustawienia BMW ID i następuje sparowanie ze smartfonem kierowcy. Jeśli dzieje się to w trakcie rozmowy telefonicznej, jest ona płynnie przekazywana do mikrofonu i głośników pojazdu. Na wyświetlaczu centralnym pojawia się ekran z indywidualnym osobistym powitaniem oraz użytecznymi sugestiami i wskazówkami.

BMW iDrive wspiera kierowcę i inspiruje inteligencją

Niezwykłe wrażenia z jazdy: My Modes

Nowe tryby My Modes zapewniają niezwykłe wrażenia z użytkowania dostosowane do indywidualnych preferencji kierowcy. Dzięki nim wszyscy użytkownicy pojazdu przeżywają wyjątkowe chwile. Koncepcja My Modes uwzględnia szereg funkcji istotnych w danej sytuacji na drodze, aby w każdym momencie stwarzać jak najlepsze wrażenia z użytkowania. Tryby My Modes oddziałują na kilka zmysłów – wzrok, słuch i dotyk. Można je aktywować w bardzo prosty sposób: poleceniem głosowym lub specjalnym przyciskiem na konsoli środkowej.

Pierwszy poziom trybów My Modes łączy i koordynuje do dziesięciu różnych elementów obsługi. Obejmują one zakresy funkcji poprzednich trybów właściwości jezdnych, takie jak sterowanie napędem i skrzynią biegów, charakterystyka układu kierowniczego i ustawienia zawieszenia. Dana konfiguracja widoczna jest w opracowanej specjalnie dla My Modes oprawie graficznej, stylu i układzie wskazań, a także dzięki zmianie kolorystyki wyświetlaczy, która, podobnie jak oświetlenie ambientowe, jest zorientowana na odpowiedni świat doznań. Zmiana trybów My Modes wiąże się również ze zmianą dźwięków, np. brzmienia silnika.

Nowy system BMW iDrive debiutuje z trzema trybami: Efficient, Sport i Personal. Kolejne tryby będą dodawane w kolejnych aktualizacjach BMW iDrive. Ponadto zostaną w nich ujęte jeszcze inne funkcje i możliwości. Kolejne uaktualnienia pobierane będą przez pojazd automatycznie.

Nawigacja, parkowanie i ładowanie z BMW Maps.

Wraz z wprowadzeniem nowego systemu operacyjnego BMW 8, usługi cyfrowe w zakresie nawigacji, parkowania i ładowania zostaną w całości i w sposób zorientowany na użytkownika zintegrowane z opartym na chmurze systemem BMW Maps. Ponadto inteligentne funkcje BMW Maps będą jeszcze bardziej rozbudowane.

Centralną funkcją jest „Learning Navigation”. Oznacza to, że BMW Maps na podstawie nawyków związanych z indywidualnym BMW ID uczą się i przewidują, do którego miejsca kierowca pojedzie w następnej kolejności. W przypadku wszystkich regularnych jazd, zwłaszcza dojazdów do pracy, oszczędza to konieczności wielokrotnego wprowadzania miejsc docelowych, zapewniając przy tym otrzymywanie ostrzeżeń o opóźnieniach i zagrożeniach na trasie. Wszystkie zapamiętane cele można oglądać i usuwać w samochodzie oraz w aplikacji My BMW.

Dostępne są trzy widoki mapy nawigacyjnej. W widoku adaptacyjnym (Adaptive) wzdłuż trasy wyświetlane są istotne informacje dostosowujące się do danej sytuacji na drodze i nawyków użytkownika. W widoku zredukowanym (Reduced) informacje są wybierane w skoncentrowany sposób, a wyświetlane tylko cztery najczęściej używane. Z kolei w widoku rozwiniętym (Expanded) na mapie wyświetlane są wszystkie dostępne informacje o otoczeniu. Na przykład interesujące miejsca czy sytuacja na drogach (także na bocznych drogach).

Inteligentna automatyzacja klimatyzacji.

W przyszłości obsługa klimatyzacji odbywać się będzie na zakrzywionym ekranie BMW, ponieważ regulacja poszczególnych parametrów klimatyzacji będzie konieczna jedynie w określonych okolicznościach. To dzięki temu, że wszystkie funkcje temperatury i komfortu są po raz pierwszy sterowane w sposób kompleksowy i inteligentny. Korekty są rejestrowane przez system i przechowywane w profilu użytkownika BMW ID, co minimalizuje potrzebę ręcznego zmieniania parametrów.

Podstawą dla możliwie najlepszych ustawień wstępnych jest ocena ponad 440 milionów przejazdów klientów we wszystkich klasach pojazdów i regionach świata. Inteligentna klimatyzacja automatyczna reguluje nie tylko intensywność nawiewu (ilość powietrza) i rozdział powietrza, ale także ogrzewanie kierownicy, ogrzewanie powierzchniowe, ogrzewanie i wentylację foteli, aby zapewnić optymalny komfort. Klimatyzacja automatyczna uwzględnia również wiele innych informacji, takich jak liczba i rozmieszczenie pasażerów oraz intensywność i kierunek padania promieni słonecznych, co umożliwia jak najbardziej energooszczędną pracę klimatyzacji. Tym samym inteligentna automatyczna klimatyzacja BMW jest prawdopodobnie pierwszym tak wysoce skomunikowanym systemem klimatyzacji w przemyśle motoryzacyjnym.

Klimatyzacja obsługiwana jest centralnie poprzez określenie temperatury docelowej dla każdej strefy. Inteligentny system samoczynnie reguluje wszystkie dostępne elementy dodatkowe na podstawie indywidualnych ustawień użytkownika w menu klimatyzacji. Różne potrzeby można również przekazywać bezpośrednio za pomocą poleceń głosowych. Na przykład polecenie „zimno mi w stopy” powoduje zwiększenie temperatury w przestrzeni na nogi.

BMW Operating System 8.

System operacyjny BMW 8 to najpotężniejszy i najbardziej wszechstronny pakiet technologiczny stworzony kiedykolwiek przez BMW. Stanowi on podstawę dla ósmej generacji i nowej interpretacji BMW iDrive. Od 2013 roku BMW Group rozwija centralną jednostkę sterującą i platformę integracji oprogramowania w całości w systemie Linux i we własnym zakresie. Warunkiem koniecznym do stworzenia stabilnego, możliwego do rozbudowy, wysokiej jakości i definiującego markę systemu jest nieograniczone władanie nad oprogramowaniem. W czasach szybkiego rozwoju cyfrowego nie wystarczy już ogólna aktualizacja cyfrowych urządzeń peryferyjnych pojazdu co trzy lata.

Dzięki zdalnej aktualizacji oprogramowania pojazd jest konsekwentnie traktowany jako platforma cyfrowa. Wprowadzenie systemu operacyjnego BMW nowej generacji nie jest już równoznaczne z zakończeniem prac rozwojowych, lecz stanowi podstawę do ciągłego rozwoju w trakcie cyklu życia produktu. Integralna interakcja sprzętu i oprogramowania, techniczne możliwości zdalnej aktualizacji oprogramowania oraz sprawne procesy rozwojowe w firmie tworzą podstawę do tego, aby w ciągu kilku tygodni lub miesięcy udostępnić klientom nowe funkcje.

Zawsze na bieżąco: zdalna aktualizacja oprogramowania.

Od 2018 r. i wprowadzenia systemu operacyjnego BMW 7 kierowcy BMW mogą na bieżąco aktualizować swoje pojazdy poprzez zdalną aktualizację oprogramowania. Funkcja ta jest kontynuowana i dalej optymalizowana również w nowym systemie operacyjnym BMW 8. Zdalna aktualizacja oprogramowania w systemie operacyjnym BMW 8 umożliwia również wyjątkowo zaawansowane i duże aktualizacje oprogramowania, na przykład w zakresie wspomagania kierowcy i częściowej automatyzacji jazdy. Wraz z systemem operacyjnym BMW 8 pojawi się również możliwość planowania instalacji zdalnej aktualizacji oprogramowania.

BMW Group jest jednym z głównych motorów napędowych w dziedzinie funkcjonalnych aktualizacji over-the-air. Już w 2020 roku BMW Group było tym europejskim producentem samochodów, który przeprowadził największe kampanie aktualizacyjne. Do końca 2021 roku BMW Group chce zostać światowym producentem z największą flotą samochodów, które można modernizować w trybie over-the-air. W sumie do końca roku ponad 2,5 miliona pojazdów marki BMW będzie otrzyma zdalne aktualizacje oprogramowania.

BMW Digital Key Plus z technologią ultraszerokopasmową.

Od 2018 roku BMW jest pionierem w stosowaniu smartfona jako cyfrowego kluczyka do pojazdu. Producent samochodów premium opracował teraz nowy wygodny i bezpieczny sposób odblokowania i uruchamiania samochodu bez konieczności wyjmowania iPhone’a z kieszeni lub torebki. Nadchodząca modernizacja funkcji BMW Digital Key Plus bazuje na technologii ultraszerokopasmowej (UWB), która jest zintegrowana np. w procesorze U1 iPhone’a.

UWB to cyfrowa technologia radiowa bliskiego zasięgu o dużej przepustowości charakteryzująca się wyjątkowo precyzyjną lokalizacją przy zachowaniu możliwie największego bezpieczeństwa. Funkcja BMW Digital Key Plus zadebiutuje w całkowicie elektrycznym BMW iX.

Więcej aplikacji, większa różnorodność: zoptymalizowana integracja z innymi firmami.

Nowa generacja BMW iDrive oferuje nowe możliwości płynnej integracji w systemie obsługi nawyków i życzeń klientów. Większa elastyczność zapewnia między innymi jeszcze łatwiejsze i wygodniejsze korzystanie w przyszłości w pojeździe z aplikacji innych dostawców. System operacyjny BMW 8 zapewnia także wszechstronną integrację Apple CarPlay i Android Auto. Również klienci w Chinach będą mieli możliwość kompleksowej integracji funkcji serwisów Alibaba i Tencent w nowym BMW iDrive.

Podobne

Kupujemy używane BMW 5 G30

Z generacji na generację BMW serii 5 jest coraz większe, bardziej komfortowe i zaawansowane technicznie. Model G30 postawił poprzeczkę niezwykle wysoko. Używane egzemplarze można kupić już za niecałe 100 tys. zł. Od lat seria 5 jest optymalnym wyborem dla wielu kierowców. Sprawdza się, gdy wnętrze trójka okazuje się zbyt ciasna, flagowa seria 7 wydaje się zbyt nieporęczna i ostentacyjna, a zakup uterenowionego X3 nie…

BMW E36 M3 USA DINAN S3

DINAN S3 nr 008 na sprzedaż. Jedyne E36 M3 z USA, które ma odpowiednią moc

E36 M3 USA uważane jest za prawdopodobnie najgorszy samochód ze stajni M-Power. Wszystko za sprawą 240-konnego silnika S52, który był dużo słabszy od europejskiej wersji napędzanej motorem S50. S52 i tuning w USA S52 jako silnik miało zbyt wiele cech wspólnych ze "zwykłym" motorem M52. Rezultat? Mimo pojemności 3.0 auto dysponowało mocą jedynie 240 KM,…