Bardzo wyjątkowe BMW wysoko w górach - Trends Magazines

Bardzo wyjątkowe BMW wysoko w górach

Każdy miłośnik BMW dostaje gęsiej skórki na widok magicznej litery „M”. A zastanawialiście się kiedyś, co było przed pojawieniem się pierwszego ulicznego M, czyli E28 M5?

Pierwsze „cywilne” M

Jak wiemy pierwsze BMW serii M na bazie modelu seryjnego to E28 M5. Zanim Niemcy upchnęli silnik z supersamochodu M1 do sedana serii 5 w Europie, to zdążyli okrasić logo M najmocniejszą wersję BMW 5 E12- tak powstało M535i.

Model M535i napędzany jest rzędowym sześciocylindrowym silnikiem M90 o pojemności 3,5 l  o mocy 215 KM. W aucie pracuje pięciobiegowa manualna skrzynia biegów. Wyprodukowano 1650 samochodów M535i (w tym 240 dla Republiki Południowej Afryki). Zmiany obejmują opcjonalne przednie i tylne spoilery, opcjonalne naklejki w barwach M, sportowe zawieszenie, sportowe fotele Recaro, kierownicę BMW M1, przekładnię w układzie dogleg, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu i większe hamulce. 

M-Division w RPA

W Afryce mieli swoją wizję. Chodzi o auto znane jako 530 MLE, czyli drogową odmianę wyścigówki na bazie BMW serii 5 typoszeregu E12. Jak bardzo wyjątkowe jest to auto dowiecie się TUTAJ z naszej obszernej relacji na temat tej wersji.

530 MLE

Norweskie M535i

W internecie znaleźliśmy ostatnio ciekawą sesję zdjęciową M535i na tle… Skandynawskich Fiordów i to zainspirowało nas do napisania tego wpisu. 

Bardzo chciałbym być kierowcą tego 535i i gnać wąskimi górskimi drogami. W aucie skrzynia biegów ma układ”Dogleg”. Oznacza to, że dwójka i trójka są w jednej linii (tak jak zwyczajowo bieg trzeci i czwarty)- wyobraźcie sobie te redukcje przed ciasnymi zakrętami…. Marzenia!

 


Zobacz więcej

Podobne

„Odwrócony” Golf – CIEKAWOSTKI

Znaleźliśmy dwa zdjęcia tej instalacji artystycznej w internecie. Niestety nic więcej o niej nie wiemy, ale mimo wszystko zasługuje na naszą uwagę. Ktoś po prostu wziął Golfa 1 i dosłownie odwrócił go na lewą stronę, jak gdyby była to koszulka... Czy wiecie coś więcej na ten temat? Chętnie się dedukujemy i podzielimy informacjami. 

BMW E60 2JZ GTE

2JZ single turbo w BMW serii 5 – M5 to przy nim grzeczny kotek – WIDEO

BMW E60 w chwili debiutu zasłynęło kontrowersyjną stylizacją nadwozia. Potem środowisko było zachwycone 507-konnym M5 z wolnossącym silnikiem V10. Po zakończeniu produkcji E60 i E61 zaczęło brylować na listach awaryjności. Jak więc sprawić, że żeby ten świetnie prowadzący się kilkunastoletni sedan był nie tylko piekielnie mocny, ale również bezawaryjny? Mocniejszy od M5 Tak naprawdę, to…