Autopay, czyli przez bramkę bez zatrzymywania się. Czy to koniec korków do opłat? - Trends Magazines

Autopay, czyli przez bramkę bez zatrzymywania się. Czy to koniec korków do opłat?

W sierpniu 2019 r. ponad 100 tys. klientów skorzystało z Autopay. To aplikacja umożliwiająca automatyczne płatności za przejazd autostradą. Na AmberOne Autostradzie A1 prowadzącej nad polskie morze średnio 8-9 proc. przejazdów dziennie opłacanych było za pośrednictwem Autopay. Z kolei w ciągu dwóch pierwszych tygodni funkcjonowania Autopay na A4 odnotowano ponad 25 tys. przejazdów, co stanowi ok. 1,6 proc. wszystkich transakcji za przejazd tym odcinkiem autostrady.

Od czerwca 2019 r. system Autopay działa na wszystkich miejscach poboru opłat na AmberOne Autostradzie A1 od Gdańska do Torunia w obu kierunkach, a od połowy lipca na Autostradzie A4 na odcinku Katowice-Kraków. I choć nie udało się zapobiec wakacyjnym korkom w tym sezonie, to skrócenie czasu obsługi do kilku sekund (bez zatrzymywania się) i stale rosnące zainteresowanie systemem przez podróżnych dobrze rokuje na sezon 2020.

 

Podobne

Mercedes_GLC_300d_4Matic

Szpan z gwiazdą – test Mercedesa GLC 300d 4Matic Coupé

Jeśli chcesz, by zwrócono na ciebie uwagę na drodze wcale nie musisz łamać przepisów. Wystarczy byś poruszał się Mercedesem GLC Coupé. W praktyce każde Coupé zwraca uwagę. Nie inaczej mogło być w wypadku Mercedesa GLC. Trzeba przyznać, że firma aktualnych mistrzów świata Formuły 1 potrafi tworzyć nie tylko sportowe auta. Widać, że Mercedes pozazdrościł konkurentowi…

BMW M1 na torze Hockenheim 2008 rok

BMW M1 – Niechciane supersportowe coupé końca lat 70

BMW M1 E26 - samochód, który na rynku poniósł porażkę, a obecnie jest wielką legendą w historii seryjnych BMW. Do tego jedynym seryjnym BMW z  umieszczonym centralnie silnikiem. Projekt „Turbo Coupè” Paul Bracq, ówczesny szef działu projektowania marki BMW, przedstawił w 1972 roku projekt nazwany „Turbo Coupè”. Miał on posłużyć do konkurowania w wyścigach długodystansowych…