Auta VAG bez manualnych skrzyń biegów - Trends Magazines

Auta VAG bez manualnych skrzyń biegów

VW AMAROK dźwignia zmiany biegów

Koniec ze spalinami, koniec z manualnymi skrzyniami – grupa Volkswagena zamierza wycofać z oferty manualne skrzynie biegów. Czas oswoić się z automatem.

Już jakiś czas temu dowiedzieliśmy się, że auta spalinowe mają zniknąć z oferty producentów do 2030 roku. Z racji charakterystyki motorów elektrycznych, skrzynie biegów zazwyczaj nie są w nich wymagane, a nawet jeśli producent decyduje się na ich użycie (jak na przykład w Porsche Taycan), to zmiana przełożeń jest w pełni automatyczna. Wraz z coraz bardziej postępującą elektryfikacją manualne skrzynie biegów będą stopniowo wycofywane z oferty.

Producenci nie widzą zbyt dużego sensu w brnięciu dalej w ślepą uliczkę.

Niestety niewielu będzie zapewne tęsknić za manualnymi przekładniami. Jak wynika ze statystyk, znakomita większość kupowanych w europie samochodów wyjeżdża z salonów z „automatami”. Zestawienia Jato Dynamics mówią, że automatyczna skrzynia biegów jest już dziś standardem w przypadku 80% wersji wyposażenia aut oferowanych na naszym kontynencie.

Dźwignia zmiany biegów VW-Passat-B8-GTE

Według informacji podanych przez Auto Motor und Sport, nowe modele marki Volkswagen będą oferowane wyłącznie z przekładniami automatycznymi od 2023 roku. Najprawdopodobniej pierwszymi modelami bez pedału sprzęgła w ofercie będą kolejne generacje Tiguana oraz Passata, których premier spodziewać mamy się właśnie w tym czasie.

Maciek Kalkosiński

Fot. archiwum

Podobne

BMW F30 330e

Rozkradli praktycznie całe BMW w jedną noc!

Właściciel nie mógł uwierzyć w to, co zobaczył na parkingu rano, kiedy chciał pojechać do pracy. Jego BMW F30 zostało praktycznie w całości rozebrane. I to w jedną noc! Złodzieje dzisiejszych nowoczesnych samochodów muszą wykazać się nie lada sprytem i umiejętnościami. Skomplikowana konstrukcja samochodów i mnogość systemów zabezpieczeń nie ułatwia im zadania. Ale niektórzy potrafią…

BMW M3xi E46 – nietypowa rajdówka

"Chciałem mieć samochód, którym będę mógł jeździć szybko poza asfaltem". Tę myśl przekształcił w jedyny w swoim rodzaju projekt o kilku nazwach: BMW M3BARU, M3xi, czy Frankenwagen.  Wielu z Was zapewne zgodzi się, że jednym z najlepszych aut to budowy rajdówki jest Subaru Impreza. Co jeśli jesteś fanem BMW? A co jeśli dodatkowo posiadasz M3…