Auta VAG bez manualnych skrzyń biegów - Trends Magazines

Auta VAG bez manualnych skrzyń biegów

VW AMAROK dźwignia zmiany biegów

Koniec ze spalinami, koniec z manualnymi skrzyniami – grupa Volkswagena zamierza wycofać z oferty manualne skrzynie biegów. Czas oswoić się z automatem.

Już jakiś czas temu dowiedzieliśmy się, że auta spalinowe mają zniknąć z oferty producentów do 2030 roku. Z racji charakterystyki motorów elektrycznych, skrzynie biegów zazwyczaj nie są w nich wymagane, a nawet jeśli producent decyduje się na ich użycie (jak na przykład w Porsche Taycan), to zmiana przełożeń jest w pełni automatyczna. Wraz z coraz bardziej postępującą elektryfikacją manualne skrzynie biegów będą stopniowo wycofywane z oferty.

Producenci nie widzą zbyt dużego sensu w brnięciu dalej w ślepą uliczkę.

Niestety niewielu będzie zapewne tęsknić za manualnymi przekładniami. Jak wynika ze statystyk, znakomita większość kupowanych w europie samochodów wyjeżdża z salonów z „automatami”. Zestawienia Jato Dynamics mówią, że automatyczna skrzynia biegów jest już dziś standardem w przypadku 80% wersji wyposażenia aut oferowanych na naszym kontynencie.

Dźwignia zmiany biegów VW-Passat-B8-GTE

Według informacji podanych przez Auto Motor und Sport, nowe modele marki Volkswagen będą oferowane wyłącznie z przekładniami automatycznymi od 2023 roku. Najprawdopodobniej pierwszymi modelami bez pedału sprzęgła w ofercie będą kolejne generacje Tiguana oraz Passata, których premier spodziewać mamy się właśnie w tym czasie.

Maciek Kalkosiński

Fot. archiwum

Podobne

Prośba, której nie można było odmówić…

„Jestem siostrą Patryka Dauera – wielkiego pasjonata, który od podstaw budował swoje MK2. Jego plany w maju tego roku przerwała nagła i niespodziewana śmierć. Chciałabym, aby setki godzin przesiedzianych w garażu oraz ogrom pracy, jaki włożył w auto nie zostały szybko zapomniane. Zwracam się z prośbą o opublikowanie choćby zdjęcia czerwonego Golfa”. Takiej prośbie nie można odmówić. Być może kojarzycie Patryka…

Nie taki mały – VW Polo VI – od 1.0 MPI do GTI

Nowoczesne samochody stają się coraz bardziej do siebie podobne. Zbliżone są założenia konstrukcyjne, elementy wyposażenia czy motywy stylistyczne. Dlaczego więc tylko niektóre modele odnoszą spektakularne sukcesy sprzedażowe? Liczą się szczegóły, co potwierdza nowe Polo. Oferowany od 1975 roku niegdyś najmniejszy model Volkswagena jest ikoną z fundamentem pięciu już udanych generacji i dziesiątek ciekawych wersji wyposażeniowych…