Auta VAG bez manualnych skrzyń biegów - Trends Magazines

Auta VAG bez manualnych skrzyń biegów

VW AMAROK dźwignia zmiany biegów

Koniec ze spalinami, koniec z manualnymi skrzyniami – grupa Volkswagena zamierza wycofać z oferty manualne skrzynie biegów. Czas oswoić się z automatem.

Już jakiś czas temu dowiedzieliśmy się, że auta spalinowe mają zniknąć z oferty producentów do 2030 roku. Z racji charakterystyki motorów elektrycznych, skrzynie biegów zazwyczaj nie są w nich wymagane, a nawet jeśli producent decyduje się na ich użycie (jak na przykład w Porsche Taycan), to zmiana przełożeń jest w pełni automatyczna. Wraz z coraz bardziej postępującą elektryfikacją manualne skrzynie biegów będą stopniowo wycofywane z oferty.

Producenci nie widzą zbyt dużego sensu w brnięciu dalej w ślepą uliczkę.

Niestety niewielu będzie zapewne tęsknić za manualnymi przekładniami. Jak wynika ze statystyk, znakomita większość kupowanych w europie samochodów wyjeżdża z salonów z „automatami”. Zestawienia Jato Dynamics mówią, że automatyczna skrzynia biegów jest już dziś standardem w przypadku 80% wersji wyposażenia aut oferowanych na naszym kontynencie.

Dźwignia zmiany biegów VW-Passat-B8-GTE

Według informacji podanych przez Auto Motor und Sport, nowe modele marki Volkswagen będą oferowane wyłącznie z przekładniami automatycznymi od 2023 roku. Najprawdopodobniej pierwszymi modelami bez pedału sprzęgła w ofercie będą kolejne generacje Tiguana oraz Passata, których premier spodziewać mamy się właśnie w tym czasie.

Maciek Kalkosiński

Fot. archiwum

Podobne

najchętniej sprowadzanych aut w 2023 roku

TOP 15 najchętniej sprowadzanych aut w 2023 roku

W całym 2023 roku sprowadzono do Polski 805 775 aut, co oznacza wzrost w skali roku o 4,3%. To najlepszy wynik od niemal dekady. Oto zestawienie najchętniej sprowadzanych aut w 2023 roku. Import aut sukcesywnie wzrasta. Samochody sprowadzane są chętniej, bo i popyt na nie jest większy. To z kolei jest spowodowane wysokimi cenami nowych…

Nowe BMW iX samo zaparkuje, samo się naładuje, a nawet umyje

Samochody stają się coraz bardziej autonomiczne. To fakt, który można zaobserwować w motoryzacji od kilkunastu lat. BMW idzie dalej i pokazuje, że przy odpowiedniej infrastrukturze kierowca staje się całkowicie zbędny. Samochody autonomiczne (czyli tak naprawdę samosterujące) testowano już w latach 20-tych ubiegłego wieku. Jednak dopiero początki XXI wieku, rozwój komputerów i czujników pozwolił tej technologii…