Auta VAG bez manualnych skrzyń biegów - Trends Magazines

Auta VAG bez manualnych skrzyń biegów

VW AMAROK dźwignia zmiany biegów

Koniec ze spalinami, koniec z manualnymi skrzyniami – grupa Volkswagena zamierza wycofać z oferty manualne skrzynie biegów. Czas oswoić się z automatem.

Już jakiś czas temu dowiedzieliśmy się, że auta spalinowe mają zniknąć z oferty producentów do 2030 roku. Z racji charakterystyki motorów elektrycznych, skrzynie biegów zazwyczaj nie są w nich wymagane, a nawet jeśli producent decyduje się na ich użycie (jak na przykład w Porsche Taycan), to zmiana przełożeń jest w pełni automatyczna. Wraz z coraz bardziej postępującą elektryfikacją manualne skrzynie biegów będą stopniowo wycofywane z oferty.

Producenci nie widzą zbyt dużego sensu w brnięciu dalej w ślepą uliczkę.

Niestety niewielu będzie zapewne tęsknić za manualnymi przekładniami. Jak wynika ze statystyk, znakomita większość kupowanych w europie samochodów wyjeżdża z salonów z „automatami”. Zestawienia Jato Dynamics mówią, że automatyczna skrzynia biegów jest już dziś standardem w przypadku 80% wersji wyposażenia aut oferowanych na naszym kontynencie.

Dźwignia zmiany biegów VW-Passat-B8-GTE

Według informacji podanych przez Auto Motor und Sport, nowe modele marki Volkswagen będą oferowane wyłącznie z przekładniami automatycznymi od 2023 roku. Najprawdopodobniej pierwszymi modelami bez pedału sprzęgła w ofercie będą kolejne generacje Tiguana oraz Passata, których premier spodziewać mamy się właśnie w tym czasie.

Maciek Kalkosiński

Fot. archiwum

Podobne

Touareg R hybryda plug-in gniazdo ładowania

Samochód elektryczny czy spalinowy – co się bardziej opłaca?

Już w niedalekiej przyszłości takich dylematów nie będzie, ale póki mamy jeszcze wybór, sprawdźmy, co bardziej się opłaca - samochód spalinowy czy elektryczny?  Samochody elektryczne stają się rzeczywistością i to coraz bliższą. Jedni je kochają, drudzy nienawidzą i w tej chwili trudno powiedzieć, kogo jest więcej. Na pewno aut elektrycznych przybywa i to tych azjatyckich.…

Pierwsze auto przeszło testy zderzeniowe bez poduszek

Nie możemy sobie wyobrazić nowoczesnych samochodów bez poduszek powietrznych. Są podstawowym elementem w całej konstrukcji bezpieczeństwa w autach. Powstało jednak auto, które przeszło testy zderzeniowe bez wybuchających poduszek.  Innowacyjną konstrukcję stworzyła firma Scuderia Cameron Glickenhaus w modelu SCG 004S. Samochód przeszedł test zderzeniowy z odkształcalną ruchomą barierą, symulującą zderzenie boczne pod niewielkim kątem przy prędkości…