Auta VAG bez manualnych skrzyń biegów - Trends Magazines

Auta VAG bez manualnych skrzyń biegów

VW AMAROK dźwignia zmiany biegów

Koniec ze spalinami, koniec z manualnymi skrzyniami – grupa Volkswagena zamierza wycofać z oferty manualne skrzynie biegów. Czas oswoić się z automatem.

Już jakiś czas temu dowiedzieliśmy się, że auta spalinowe mają zniknąć z oferty producentów do 2030 roku. Z racji charakterystyki motorów elektrycznych, skrzynie biegów zazwyczaj nie są w nich wymagane, a nawet jeśli producent decyduje się na ich użycie (jak na przykład w Porsche Taycan), to zmiana przełożeń jest w pełni automatyczna. Wraz z coraz bardziej postępującą elektryfikacją manualne skrzynie biegów będą stopniowo wycofywane z oferty.

Producenci nie widzą zbyt dużego sensu w brnięciu dalej w ślepą uliczkę.

Niestety niewielu będzie zapewne tęsknić za manualnymi przekładniami. Jak wynika ze statystyk, znakomita większość kupowanych w europie samochodów wyjeżdża z salonów z „automatami”. Zestawienia Jato Dynamics mówią, że automatyczna skrzynia biegów jest już dziś standardem w przypadku 80% wersji wyposażenia aut oferowanych na naszym kontynencie.

Dźwignia zmiany biegów VW-Passat-B8-GTE

Według informacji podanych przez Auto Motor und Sport, nowe modele marki Volkswagen będą oferowane wyłącznie z przekładniami automatycznymi od 2023 roku. Najprawdopodobniej pierwszymi modelami bez pedału sprzęgła w ofercie będą kolejne generacje Tiguana oraz Passata, których premier spodziewać mamy się właśnie w tym czasie.

Maciek Kalkosiński

Fot. archiwum

Podobne

Jakie BMW jeździły w powojennej Polsce?

Nawet dziś, gdy BMW jest dość popularną marką wciąż budzi pożądanie wśród fanów motoryzacji. Co dopiero było w czasach PRL? Zapraszamy do podróży w przeszłość, gdzie sprawdzimy, jakie BMW jeździły po drogach powojennej Polski. Posiadanie samochodu z charakterystycznym biało-niebieskim emblematem bywa spełnieniem najskrytszych marzeń miłośników motoryzacji. Kto z nas nie miał ulubionego resoraka z logo BMW czy plakatu…

Zwickau ID.3

Zwickau. Z taśm fabryki w zjechał ostatni pojazd z silnikiem spalinowym

Od teraz w Zwickau będą wytwarzane wyłącznie samochody elektryczne Volkswagena, a w przyszłości również marek Audi i Seat. Historia Produkcję aut spalinowych rozpoczęto w Zwickau w 1904 roku. Początkowo przez długie lata były to modele marki Horch, w czasach NRD z taśm zjeżdżał tu Trabant. W maju 1990 roku rozpoczęto produkcję Volkswagenów – w ciągu…