Audi kliknęło "odśwież". Zobaczcie poprawione RS 5 - Trends Magazines

Audi kliknęło „odśwież”. Zobaczcie poprawione RS 5

Ulepszone RS 5 w wariantach Sportback i Coupé upodobniło się RS 6 i RS 7. Pod maską silnik V6 biturbo o mocy 450 KM i stały napęd na cztery koła quattro.

 

stylistyka

W porównaniu z Audi A5, nowa osłona chłodnicy Singleframe jest bardziej płaska i szersza. Grill w trójwymiarowej strukturze plastra miodu jest czarny. Nad grillem atrapy wlotów jak w Audi Sport quattro z 1984 r. Boczne wloty powietrza mają nowy, pięciokątny i geometryczny kształt.
Z boku są nowe listwy progowe. Nadkola poszerzone po każdej stronie o 15 mm. Nowy jest charakterystyczny dla serii RS zderzak i wkładka dyfuzora. Dyfuzor podkreśla owalne rury wydechowe.

wnętrze

We wnętrzu RS 5 jest – dostępny opcjonalnie – pakiet stylistyczny RS w kolorze czarnym z kontrastującymi szarymi przeszyciami. Sportowe fotele RS z mocno zarysowanymi konturami można regulować elektrycznie w wielu kierunkach. Na ich oparciach wytłoczono logo RS. Standardowo tapicerkę wykonano z połączenia skóry i pikowanej tkaniny Alcantara. Na życzenie, tapicerka może być wykonana ze skóry Feinnappa. Nowością w modelach RS 5 są panele ozdobne z karbonu w matowym kolorze. Kierowca może zmieniać biegi przy pomocy powiększonych, aluminiowych manetek przy kierownicy.

multimedia RS


Widok specjalny RS na 12,3-calowym ekranie Audi virtual cockpit pokazuje ciśnienie w oponach, moment obrotowy, moc, temperaturę oleju silnikowego, ciśnienie doładowania i przeciążenie. Ponadto za pomocą przycisku na kierownicy można na nim wyświetlić czasy okrążeń i przyspieszenia od 0 do 100 km/h.

napęd


Moc wyjściowa silnika V6 2.9 TFSI pozostaje niezmieniona i wynosi 331 kW (450 KM). Jednostka napędowa V6 biturbo na wał korbowy przekazuje moment obrotowy rzędu 600 Nm. Oba modele RS od 0 do 100 km/h rozpędzają się w 3,9 sekundy. Na życzenie, Audi Sport GmbH może podnieść prędkość maksymalną z 250 km/h do 280 km/h.


Moc silnika przenoszona jest przez dostosowaną do sportowej jazdy ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów tiptronic.  Podczas normalnej jazdy, rozkład mocy między osie przednią i tylną wynosi 40:60. W razie potrzeby, międzyosiowy mechanizm różnicowy może przekierować nawet 60% mocy silnika na oś przednią lub 80% na oś tylną.

zawieszenie


Na życzenie dostępne jest zawieszenie RS sport plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy (DRC). Zapewnia ono hydrauliczną, a co za tym idzie natychmiastową stabilizację nadwozia w czasie jazdy.

Audi drive select

Do wyboru są tryby comfort, auto, dynamic oraz dwa nowe: RS1 i RS2. Można je indywidualnie skonfigurować, zapisać, a następnie wybierać za pomocą przycisku RS Mode na kierownicy. System Audi drive select ma wpływ na działanie silnika, skrzyni biegów, układu kierowniczego, a także podzespołów opcjonalnych, takich jak amortyzatory, dynamiczny układ kierowniczy, sportowy mechanizm różnicowy i klapy w układzie wydechowym.

felgi

RS 5 Coupé i RS 5 Sportback są standardowo wyposażone w 19-calowe felgi. Na życzenie dostępne są felgi 20-calowe w trzech nowych wariantach stylistycznych; w jednym z nich koła są frezowane i pomalowane na matowy brąz.

Podobne

Używane BMW serii 3 E90 (2005-2012)

Używane BMW serii 3 to jedno z najchętniej sprowadzanych i najczęściej wyszukiwanych aut używanych. Do najpopularniejszej generacji należy seria E90. Sporym zainteresowaniem cieszą się wersje wysokoprężne, choć nie należą do najtańszych w serwisowaniu. Sprawdź czy warto kupić używane BMW serii 3 E90. Oferta używanych BMW E90 jest bardzo bogata. Do wyboru mamy aż cztery wersje nadwoziowe…

Test BMW X5 45e – SUV z prądem

Jeszcze kilka lat temu technologia hybrydowa dopiero wkraczała do świata motoryzacji. Teraz wyśrubowane normy emisji spalin oraz coraz większe naciski ekologów sprawiły, że nowych hybrydowych modeli przybywa w zawrotnym tempie. Jednym z nich jest BMW X5 45e. BMW X5 to bardzo ważny model w historii niemieckiej marki. To pierwszy SUV z prawdziwego zdarzenia wyprodukowany w…