Amy Amarok. Efektowny pickup z Polski - Trends Magazines

Amy Amarok. Efektowny pickup z Polski

Firma Carlex Design z Czechowic-Dziedzic ma już światową renomę. Specjalizuje się w wykańczaniu wnętrz samochodów materiałami z najwyższej półki. Gdy tylko Carlex opublikuje zdjęcia kolejnych projektów, lotem błyskawicy obiegają one internet.

Ambitna grupa postanowiła wykonać kolejny krok. W Czechowicach działalność prowadzi już Pickup Design, które zamierza stać się jednym z najbardziej rozpoznawalnych tunerów półciężarówek. Mają one wyróżniać się efektownym wzornictwem, perfekcyjnym wykonaniem i łatwością montażu – elementy nadwoziowe oraz tapicerki są bowiem dostępne w formie gotowych do montażu zestawów, które są eksportowane na cały świat (firma ma przedstawicieli w Wielkiej Brytanii, Nowej Zelandii i Australii).

Aby uczynić pickupy jeszcze bardziej luksusowymi, tworzy się je w limitowanych seriach. Dobrym przykładem jest Amarok Amy. Na rynek trafi 500 sztuk użytkowego Volkswagena, który za sprawą poszerzonych błotników, nakładki na maskę, nowego zderzaka przedniego, ciekawszej zabudowy paki (dokładka aerodynamiczna i spojler) czy obramowania przednich i tylnych świateł nabrał masywności i zaczął przypominać amerykańskie pickupy.

Pakiet złożony z 13 elementów został pokryty lakierem strukturalnym. Nie tylko dodaje on Amarokowi Amy efektownej surowości, ale również jest odporny na uszkodzenia.

Sporym zmianom poddano wnętrze. Na tunelu środkowym znalazła się metalowa tabliczka z numerem danego egzemplarza. Kierownicę mocniej wyprofilowano i – podobnie jak fotele i podłokietniki – obszyto skóra Nappa, utożsamianą raczej z autami z najwyższej półki niż pickupami.

Pickup Design zajął się również układem wydechowym, który po modyfikacji i wyposażeniu w specjalny wzmacniacz dźwięku bulgocze jak wydechy aut z silnikami V8. Z kolei terenowe możliwości zwiększyło zawieszenie australijskiej firmy Pedders. Składa się ze specjalnie przygotowanych amortyzatorów, sprężyn, resorów oraz poliuretanowych tulei dla ostatnich z wymienionych. Seryjne nie są też koła – Amy Design zamontowało szersze felgi z oponami BFGoodrich All Terrain w rozmiarze 265/60 R18. Zamawiający ma do wyboru 10 wersji kolorystycznych Amaroka. Koszt modyfikacji Volkswagena startuje z poziomu 55 995 zł.

Podobne

Ile kosztuje ładowarka do auta elektrycznego? Co trzeba zrobić?

Tylko 3 proc. Polaków wie, jak na prywatnej posesji zamontować stację ładowania pojazdów elektrycznych. Na szczęście nie jest to proces skomplikowany. Z badań InsightOut Lab i Volkswagena wynika, że 48 proc. Polaków chciałoby mieć stację ładowania auta elektrycznego w garażu, ale jednocześnie tylko 3 proc. wie, co trzeba zrobić, aby ją zamontować. 14 proc. respondentów twierdzi, że raczej się orientuje. Z tego samego…

Tuning VW Golf 3 1.8 T widok z przodu

Czy sentymentalna podróż Golfem III do starej szkoły tuningu lat 90. ma sens?

O Golfie trzeciej generacji powiedziano już chyba wszystko. Ktoś, kto decyduje się na przeróbkę tego modelu, nie zawsze spotyka się z aprobatą tuningowego środowiska. Jednak coraz częściej na zlotach, eventach czy sesjach w mediach społecznościowych można trafić na trójkę przerobioną ze smakiem w stylu lat 90. Przykładem takiego auta jest należący do Waldka Golf.   Prezentowany VW był jego pierwszym samochodem.…