Amy Amarok. Efektowny pickup z Polski - Trends Magazines

Amy Amarok. Efektowny pickup z Polski

Firma Carlex Design z Czechowic-Dziedzic ma już światową renomę. Specjalizuje się w wykańczaniu wnętrz samochodów materiałami z najwyższej półki. Gdy tylko Carlex opublikuje zdjęcia kolejnych projektów, lotem błyskawicy obiegają one internet.

Ambitna grupa postanowiła wykonać kolejny krok. W Czechowicach działalność prowadzi już Pickup Design, które zamierza stać się jednym z najbardziej rozpoznawalnych tunerów półciężarówek. Mają one wyróżniać się efektownym wzornictwem, perfekcyjnym wykonaniem i łatwością montażu – elementy nadwoziowe oraz tapicerki są bowiem dostępne w formie gotowych do montażu zestawów, które są eksportowane na cały świat (firma ma przedstawicieli w Wielkiej Brytanii, Nowej Zelandii i Australii).

Aby uczynić pickupy jeszcze bardziej luksusowymi, tworzy się je w limitowanych seriach. Dobrym przykładem jest Amarok Amy. Na rynek trafi 500 sztuk użytkowego Volkswagena, który za sprawą poszerzonych błotników, nakładki na maskę, nowego zderzaka przedniego, ciekawszej zabudowy paki (dokładka aerodynamiczna i spojler) czy obramowania przednich i tylnych świateł nabrał masywności i zaczął przypominać amerykańskie pickupy.

Pakiet złożony z 13 elementów został pokryty lakierem strukturalnym. Nie tylko dodaje on Amarokowi Amy efektownej surowości, ale również jest odporny na uszkodzenia.

Sporym zmianom poddano wnętrze. Na tunelu środkowym znalazła się metalowa tabliczka z numerem danego egzemplarza. Kierownicę mocniej wyprofilowano i – podobnie jak fotele i podłokietniki – obszyto skóra Nappa, utożsamianą raczej z autami z najwyższej półki niż pickupami.

Pickup Design zajął się również układem wydechowym, który po modyfikacji i wyposażeniu w specjalny wzmacniacz dźwięku bulgocze jak wydechy aut z silnikami V8. Z kolei terenowe możliwości zwiększyło zawieszenie australijskiej firmy Pedders. Składa się ze specjalnie przygotowanych amortyzatorów, sprężyn, resorów oraz poliuretanowych tulei dla ostatnich z wymienionych. Seryjne nie są też koła – Amy Design zamontowało szersze felgi z oponami BFGoodrich All Terrain w rozmiarze 265/60 R18. Zamawiający ma do wyboru 10 wersji kolorystycznych Amaroka. Koszt modyfikacji Volkswagena startuje z poziomu 55 995 zł.

Podobne

Tuning VW Golf 1 GTI widok z tyłu

Przepiękny błękitny VW Golf GTI pierwszej generacji

Kilka lat czekał na realizację autorski projekt Dawida, który zakładał dokonanie modyfikacji „jedynki” Golfa GTI. Wraz z upływającym czasem zmieniały się kolejne „vałweje” w jego garażu. Ostatnia z nich była słynna różowa landrynka... Zapewne stali Czytelnicy VW TRENDS zapamiętali ten samochód. Prezentowaliśmy go na łamach VW TRENDS 4/2007 ro. Polo Coupé 86C G40 wyróżniało się…