Alpina D3 S zaprzecza powszechnym opiniom o dieslu - Trends Magazines

Alpina D3 S zaprzecza powszechnym opiniom o dieslu

Dwie BMW_ALPINA_D3_S kombi i sedan

Najnowszy model Alpiny D3 S jest mocniejszym, szybszym i lepiej wykonanym krewnym BMW M340d xDrive. Zaprzecza przy tym opiniom, że diesel nie jest w stanie budzić emocji.

Dwie BMW_ALPINA_D3_S przód i tył

Pojawienie się nowego modelu Alpiny zawsze budzi duże emocje. Firma nie jest bowiem tunerem BMW, tylko niezależnie działającą marką, która sygnuje samochody własnymi numerami VIN i modyfikuje je w unikalny sposób – modele z Buchloe dorównują osiągami BMW ze stajni M, są szlachetnie wykończone i zapewniają wysoki komfort jazdy, co pozwala na pokonywanie nimi dużych odległości bez niepotrzebnego zmęczenia.

BMW_ALPINA_D3_S silnik

Do tej układanki doskonale pasuje trzylitrowy diesel „na dopingu”, który dysponuje niedźwiedzią siłą od niskich obrotów, a kręci się przy tym wyżej od większości silników z zapłonem samoczynnym, nie tracąc wigoru nawet w okolicach czerwonego pola obrotomierza. Podwójnie turbodoładowana jednostka modelu D3 S oferuje 355 KM przy 4000-4200 obr./min oraz 730 Nm w zakresie 1750-2750 obr./min. Wystarcza to, by ważący 1875 kg sedan przyspieszał do 100 km/h w 4,6 s, do 200 km/h – w 17,5 s i osiągał 273 km/h. Dla cięższego o 60 kg Touringa te wartości wynoszą odpowiednio 4,8 s 18,3 s oraz 270 km/h.

BMW_ALPINA_D3_S widok z frontu

To wszystko przy średnim spalaniu na poziomie 6,4 l/100 km. Na doskonały wynik pracuje użyta po raz pierwszy przez Alpinę technologia tzw. miękkiej hybrydy, czyli współpracujący z 48-voltową instalacją alternatoro-rozrusznik, który odbiera energię podczas hamowania, a wspomaga silnik benzynowy w trakcie ruszania czy przyspieszania.

BMW_ALPINA_D3_S widok z przodu

Standardowym wyposażeniem modelu D3 S jest sportowa wersja przekładni 8HP76, którą Alpina dostroiła wraz z ZF – dostawcą tego automatu. Zmieniono nie tylko oprogramowanie sterownika, ale również przygotowano nową mechatronikę, która odpowiada za prędkość i sposób zmiany biegów. Podobnie jak w BMW, w trybie Comfort+ przełożenia przepinane są płynne. W Sport+ każdej zmianie towarzyszy wyraźne „kopnięcie”. W trybie manualnym algorytm nie pozwoli sobie na włączenie wyższego biegu bez polecenia kierowcy w postaci kliknięcia aluminiową łopatką za kierownicą.

BMW_ALPINA_D3_S widok z boku

Do możliwości zespołu napędowego dopasowano charakterystykę zawieszenia z amortyzatorami z elektronicznie regulowanej sile tłumienia, sprężynami Eibach oraz stabilizatorami czy odbojami o zoptymalizowanej charakterystyce. Układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu ma trzy tryby pracy – Comfort, Sport i Sport+, dzięki czemu jest w stanie zapewnić wysoką stabilność przy jeździe na wprost, jak również ostrą i bezpośrednią reakcję, gdy właściciel samochodu postanowi dynamicznie pokonać kręty odcinek drogi.

BMW_ALPINA_D3_S widok od tyłu

Układ hamulcowy z czterotłoczkowymi zaciskami i przednimi tarczami o średnicy 395 mm pochodzą z 608-konnej Alpiny B5 Bi-Turbo. Wpółpracują z nimi 345-milimetrowe tarcze z pływającymi zaciskami z tyłu.

BMW_ALPINA_D3_S przód auta

Standardowym wyposażeniem będą 19-calowe obręcze Dynamic z układem pięciu czteroszprychowych ramion. Opony Pirelli P Zero w rozmiarze 255/35 (przód) i 265/35 (tył) zostały zaprojektowane z uwzględnieniem wymagań Alpiny, co potwierdza umieszczony na nich symbol ALP. Alternatywą są 20-ramienne felgi Classic o średnicy 20 cali.

BMW_ALPINA_D3_S widok z góry

Opracowany przez Alpinę pakiet aerodynamiczny nie tylko cieszy oko, ale również spełnia określone funkcje – poprawia docisk aerodynamiczny czy chłodzenie hamulców. Model D3 S będzie dostępny w dwóch charakterystycznych dla marki kolorach Blau metallic oraz Grün metallic. Poza nimi oferowane będzie szerokie spektrum barw z palety BMW oraz BMW Individual.

BMW_ALPINA_D3_S kokpit

Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. tapicerkę z alcantary, cyfrowy panel wskaźników, nawigację, asystenta parkowania czy podgrzewaną i obszytą skórą Lavalina kierownicę.

BMW_ALPINA_D3_S kokpit z boku

Model D3 S będzie oferowany jako sedan i Touring. W Niemczech wyjściowe ceny tych wariantów to odpowiednio 70.500 i 71.900 euro. Kwoty na fakturach zakupowych będą znacznie wyższe, gdyż wielu klientów skorzysta z szerokich możliwości personalizacji Alpiny. U unikalności każdego egzemplarza nie pozwoli zapomnieć znajdująca się w kabinie plakietka z numerem danego auta.

Dwie BMW_ALPINA_D3_S kombi i sedan

Podobne

Używane BMW X1 E84 (2009-2015). Wady, zalety i typowe usterki

Najmniejszy SUV ze stajni BMW cechuje przestronność kompaktowego kombi, zwiększony prześwit oraz napęd xDrive, który zapewnia stabilność nawet przy najtrudniejszych warunkach na drodze. Czy używane BMW X1 zasługują na zainteresowanie? Klientela BMW nie musiała długo czekać na SUV-a z górnej półki. X5 weszło na rynek w 1999 roku. O rozmiar mniejsze i oferowane od 2003…

Wspólna Pasja – E30 (325i Turbo oraz M3) – VIDEO

Ona jeździ 325i Turbo, a on jeździ M3. Czy Ingrid i Alexander są parą w prawdziwym życiu- trudno wyciągnąć konkretne wnioski, gdy jedyne co widzimy to jak śmigają tymi dwiema przepięknymi trójkami. Ja chcę myśleć, że tak właśnie jest- a oni mają idealny związek! Jest taki hasztag... #couplegoals https://www.youtube.com/watch?v=7vahmSiryfk