Alpina B6 Bi-Turbo Gran Coupé: Autostradowy krążownik - Trends Magazines

Alpina B6 Bi-Turbo Gran Coupé: Autostradowy krążownik

BMW Alpina B6 Bi-Turbo Gran Coupé

Pierwszą Alpinę B6, na bazie BMW 650i typoszeregu F12/F13 (kabriolet i coupé), można było kupić tylko w Europie. Wyposażono ją w dostrojony 4,4-litrowy silnik V8 o mocy 500 KM, połączony z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Dopiero wprowadzona w 2014 roku na rok modelowy 2015 zmodernizowana generacja Alpiny B6 jest dostępna jako coupé, cabriolet i prezentowane Gran Coupé.

BMW Alpina B6 Bi-Turbo Gran Coupé

Druga odsłona B-szóstki została wyposażona w 540-konną wersję 4,4-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Kolejna, finalna modernizacja jednostki napędowej doprowadziła do podniesienia mocy do 600 KM. Wszystko po to, by skuteczniej konkurować z BMW M6 Gran Coupé. Nowa ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów ZF 8HP jest jedyną dostępną przekładnią, a napęd na wszystkie koła jest standardem.

BMW Alpina B6 Bi-Turbo Gran Coupé

BMW Alpina B6 Bi-Turbo Gran Coupé to naprawdę wyjątkowy samochód. Jako pierwsze czterodrzwiowe coupé Alpiny stanowi połączenie supersportowej dynamiki, estetyki aut z Buchloe i luksusu dla czworga pasażerów. Mocny silnik V8 Bi-Turbo o wysokim momencie obrotowym i napęd na wszystkie koła zapewniają niewiarygodne osiągi i wrażenia z jazdy na niedostępnym do tej pory poziomie. Alpina B6 Bi-Turbo Gran Coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy i może osiągnąć maksymalną prędkość 324 km/h.

BMW Alpina B6 Bi-Turbo Gran Coupé

Silnik

B6 Bi-Turbo napędzana jest najnowszej generacji 4,4-litrowym silnikiem V8 Bi-Turbo, który jest powszechnie znany z płynnego dostarczania mocy i imponującego momentu obrotowego. Po modernizacjach Alpiny wytwarza 600 KM przy 6000 obr./min i 800 Nm momentu obrotowego przy 3500 obr /min.
Zobacz więcej

Zaawansowana technologicznie koncepcja silnika Bi-Turbo pozwala uzyskać wysoką szczytową moc wyjściową, doskonałą reakcję przepustnicy i wysoki moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów – dzięki temu Alpina świetnie radzi sobie w sprincie i zaskakuje doskonałą elastycznością na autostradzie.

BMW Alpina B6 Bi-Turbo Gran Coupé

Technologia

Nowoczesne elektronicznie sterowane technologie podwozia i zawieszenia, takie jak Dynamic Damper Control i Adaptive Drive, działają w symbiozie z całkowicie zmiennym rozkładem momentu obrotowego napędu na wszystkie koła, aby osiągnąć neutralne prowadzenie, które spełnia wymagania klientów w zakresie komfortu i sportowego charakteru.

BMW Alpina B6 Bi-Turbo Gran Coupé

Maksymalna przyczepność, szczególnie na mokrej nawierzchni lub w zimowych warunkach, dzięki napędowi na obie osie sprawia, że B6 Bi-Turbo Gran Coupé jest w stanie zawsze kontrolować swoją moc. Innymi słowy, BMW M6 często walczy o trakcję, a Alpina B6 prze do przodu niczym czołg.

BMW Alpina B6 Bi-Turbo Gran Coupé

Styl

B6 Bi-Turbo ma klasyczne 20-calowe koła Alpiny (a pod nimi ogromne hamulce tarczowe), nowy przedni spojler, spliter i kanały powietrzne, tylny spojler i podwójne rury wydechowe.

BMW Alpina B6 Bi-Turbo Gran Coupé

Wewnątrz znajduje się więcej skóry, niebieskie oprzyrządowanie i wiele dodatków niedostępnych w Gran Coupé. Na przykład w podsufitce jest plakietka znamionowa Alpiny, a wiele elementów wnętrza oznaczonych jest logo manufaktury z Buchloe.

BMW Alpina B6 Bi-Turbo Gran Coupé

Exclusive

Dzięki ograniczonej liczbie samochodów Alpina B6 jest jednym z najbardziej ekskluzywnych pojazdów produkowanych w tym segmencie. Decydując się na ten samochód zyskujesz wygodną limuzynę z luksusowo wyposażonym wnętrzem i 600 KM dostępnych na zawołanie.

BMW Alpina B6 Bi-Turbo Gran Coupé

W przeciwieństwie do niektórych bardziej luksusowych coupé zorientowanych na osiągi, takich jak BMW M6, Alpina B6 xDrive Gran Coupé jest bardziej autostradowym krążownikiem niż samochodem, którym można ścigać się na torze.

BMW Alpina B6 Bi-Turbo Gran Coupé

Krzysztof Kaźmierczak

Fot. Autor

 

BMW ALPINA B6 Bi-Turbo Gran Coupé

NADWOZIE                                          

Długość/ szerokość/ wysokość (mm)       5007/1894//1398

Rozstaw osi (mm)                                     2968

Pojemność bagażnika (l)                          460

Masa własna (kg)                                      2105

Koła                                                          Alpina Classic 20 cali

SILNIK/NAPĘD                                    

Typ, liczba zaworów                                 V8, 32V

Poj. skokowa (ccm)                                  4395                                    

Maks. moc (KM/przy obr./min)               600

Maks. mom. obr. (Nm/przy obr./min)      800                                      

Skrzynia biegów                                       8-Speed Sport-Automatic ZF 8HP70

Napędzana oś                                            obie

OSIĄGI/ ZUŻYCIE PALIWA

0–100 km/h (s)                                          3,8

V maks. (km/h)                                         324

CENA                                                       produkt na zamówienie


Zobacz więcej

(BMW TRENDS 4/2019)

Podobne

korki miasto zakorkowane

Polskie miasta jedne z najbardziej zakorkowanych w Europie

Według raportu stworzonego przez firmę TomTom, jednego z wiodących dostawców systemów nawigacji satelitarnej pojawiło się kilka polskich miast, które na tle całego kontynentu wypadają blado. Stoimy w korkach nawet 100 godzin rocznie! Ranking sporządzono na podstawie danych od użytkowników nawigacji TomTom. Dotyczy on sytuacji na drogach w największych miastach na całym świecie. Najnowszy raport TomTom…