Alpina B4 S Biturbo Edition 99. Alternatywa dla M4 - Trends Magazines

Alpina B4 S Biturbo Edition 99. Alternatywa dla M4

Limitowane wersje sportowych BMW sprzedają się na pniu. Alpina uznała, że czas na czas na dolanie oliwy do ognia modelem B4 S Biturbo Edition 99.

W efekcie powstał swoisty paradoks. Alpina, której samochody i tak sprzedawane są w bardzo krótkich seriach, proponuje klientom jeszcze bardziej szczególne auto. Na drogi trafi jedynie 99 sztuk Alpiny B4 S Bi-Turbo dostępnej w nadwoziu Coupé (z napędem na tył lub cztery koła) oraz Cabrio.

Producent zapewnia, że to typowa Alpina, a zarazem model, który jest inny. Poza modną szarością Grigio Medio i rzucającym się w oczy lakierem Feuer Orange III auto będzie dostępne także w kolorach Sapphire Black, Mineral White oraz klasycznym Alpina Blue. Dostępność jaskrawych kolorów nadwozia dotychczas nie była domeną manufaktury z Buchloe, która stawiała zwykle na stonowaną elegancję.

Alpina B4 S Biturbo Edition 99 będzie napędzana 452-konnym silnikiem 3.0 R6. Producent zwraca uwagę na wysoki moment obrotowy – 680 Nm przy 3000-4500 obr./min nie oferuje żadna wersja M3/M4. W zależności od wersji nadwoziowej przyspieszenie do 100 km/h trwa 3,9-4,3 s, a prędkość maksymalna sięga 303-306 km/h.

O diametralnie różnych filozofiach budowania samochodów przez Alpinę oraz BMW M GmbH nie pozwalają zapomnieć skrzynie biegów. Pierwsza z wymienionych stawia na klasyczne automaty ZF 8HP70 z ośmioma biegami, natomiast BMW wybiera szybsze, ale mniej okrzesane siedmiobiegowe przekładnie M-DCT z dwoma sprzęgłami. Także blokada mechanizmu różnicowego, która w eMkach jest standardem, w Alpinie trafiła na listę opcji. Na listę wyposażenia seryjnego trafiły m.in. 20-calowe felgi Alpina Classic, tytanowy wydech Akrapovič czy adaptacyjne sportowe zawieszenie.

Alpinę B4 S Bi-Turbo Edition 99 można już konfigurować i zamawiać. Auta zostaną dostarczone wiosną przyszłego roku. Ceny Coupé, Coupé Allrad i Cabrio startują z poziomu odpowiednio 88.900, 91.800 i 96.100 euro.

Podobne

Tuning-BMW-E36-328i-Touring-palenie gumy

Klasyczne i szybkie BMW E36 328i Touring po tuningu

Pewnego razu Mateusz wymienił się z kolegą samochodami. Był wówczas zadowolonym właścicielem Mazdy 323f, ale gdy po raz pierwszy poprowadził BMW E36, zrozumiał, że nie będzie chciał innego auta. Kilka dni później Mazda oficjalnie trafiła pod młotek. Mateusz zaczął wertować aukcje internetowe w celu zakupu modelu, w którym się zakochał. Innej wersji niż touring nie brał pod uwagę.…

Zagadkowe, prawie seryjne M4

Na pierwszy rzut oka nic nie zdradza atrakcji kryjących się pod nadwoziem. W końcu lżejsze koła, większy spojler i kilka naklejek może mieć każde M4. Do myślenia daje jedynie napis WP620. Prawdziwi pasjonaci motoryzacji mogą się domyślać, że chodzi o moc. I tak jest faktycznie! Z zaledwie 3 litrów pojemności specjalistom z Wetterauer Performance GmbH udało…