BMW M4 CRT - lżejsze i mocniejsze coupé - Trends Magazines

BMW M4 CRT – lżejsze i mocniejsze coupé

Alpha-N Performance postanowiło wypełnić swoistą lukę w gamie modelowej BMW, prezentując M4 CRT – mocniejszą i lżejszą wersję sportowego coupé.

W 2011 r. BMW zaprezentowało M3 CRT. Rozwinięcie skrótu (Carbon Racing Technology) wiele mówiło o sedanie, który dzięki elementom z włókna węglowego stracił 45 kg, co w połączeniu z 450-konnym 4.4 V8 z M3 GTS przyczyniło się do znaczącego wyostrzenia wrażeń z jazdy. Nic nie wskazuje, by BMW zamierzało stworzyć kolejną wersję CRT – miłośnikom mocnych i produkowanych w krótkich seriach aut muszą wystarczyć wersje GTS i CS. Swoją wizję M4 CRT przedstawiło właśnie Alpha-N Performance. Tuner z Niemiec pokusił się o poprawę osiągów i właściwości jezdnych coupé, które nawet w seryjnym wydaniu jest nieprzeciętnie szybkie.

Ingerencja w elektronikę sterującą podwójnie doładowanym 3.0 R6 zapewniła 520 KM i 680 Nm. Potężną moc przenoszą 20-calowe kute felgi R101 LW firmy HRE Performance Wheels z oponami typu semi-slick w rozmiarach 265/30 i 295/30. Miejsce seryjnych amortyzatorów zajęło gwintowane zawieszenie Öhlins Road & Track. Przy wysokich prędkościach istotny wpływ na trakcję ma też przytwierdzony do klapy bagażnika spojler z włókna węglowego – przy 200 km/h zwiększa docisk tylnej osi do nawierzchni o 53 kg. Z kolei umieszczony pod przednim zderzakiem dyfuzor zmniejsza współczynnik odrywania kół od nawierzchni.

Aby ułatwić kierowcy wyczucie najdrobniejszych oznak utraty przyczepności, seryjne fotele zastąpiono kubłami Recaro Pole Position. Przy okazji zmniejszono nieco masę M4, gdyż każde siedzenie waży jedynie 4,5 kg. Kierowca i pasażer przypinają się do nich pięciopunktowymi pasami Sabelt.

Pracując nad BMW M4 specjaliści z Alpha-N Performance wykazali się zdrowym rozsądkiem. Poprawili tylko to, co niezbędne, tworząc budżetową alternatywę dla M4 CS, zamiast drastycznie ingerować w konstrukcję auta, kontruując model, którym zainteresują się nieliczni.

Łukasz Szewczyk

Fot. Alpha-N Performance

Podobne

Manhart MH4 550, czyli 820 Nm w BMW M4!

Seryjne BMW M4 czuje się na torze jak ryba w wodzie, jednak zbudowany na jego bazie Manhart MH4 550 potrafi jeszcze więcej. Głównie dzięki temu, że pracujący nad samochodem inżynierowie Manharta unikali kompromisów. MH4 miał być narowisty, twardy i głośny. Trzylitrowy, podwójnie doładowany silnik S55 otrzymał karbonowy układ dolotowy firmy Eventuri, pozbawiony katalizatorów wydech ze…

Ponad 30 tys. aut w Polsce do serwisu. Akcja serwisowa obejmuje też BMW

Początek roku dla ponad 30 tysięcy kierowców oznaczał przymusową wizytę w serwisie. Najwięcej wadliwych aut zgłosiły Chevrolet i Honda, ale na niechlubnej liście znalazły się też modele BMW. Jaka akcja serwisowa była przeprowadzana? Jak podaje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów - w pierwszym kwartale 2024 roku na akcję serwisową musiało zgłosić się ponad 30 tys.…