BMW serii 8 G15. Nowa odsłona flagowego modelu

BMW serii 8 G15. Nowa odsłona flagowego modelu

Podczas wyścigu Le Mans zaprezentował nowe BMW serii 8, które opisano kodem G15. Auto, podobnie jak E31 w 1989 r., szokuje niezwykle nowoczesną, jak na flagowy model, linią nadwozia. Smukłą sylwetkę, „zmrużone” reflektory czy mocno podcięty przedni zderzak (na wzór „Rekinów” sprzed lat) przeniesiono wprost z prototypów zwiastujących nadejście BMW 8.

Nowe BMW serii 8 będzie od niego minimalnie krótsze, niższe, ale też i szersze. Skróceniu o 3 cm uległ też rozstaw osi. Cieszy, że koncern przełamał trend polegający na tworzeniu coraz większych, a więc i mniej poręcznych samochodów. Główny projektant G15, John Buckingham, nie ukrywa, że posiada miniaturę BMW E31, która była dla niego punktem odniesienia. Udało mu się zaprojektować coupé o genialnym przodzie (laserowe reflektory w opcji), smukłej linii bocznej i z przekombinowanym tyłem nadwozia. Klapa pełniąca rolę spojlera, wcinające się w nią lampy, dyfuzor, zderzak z imitacjami wylotów powietrza i światłami odblaskowymi, czarna wstawka, chromowane nakładki na wydechy… Dzieje się tu naprawdę dużo.

Samochód bazuje na nowej, modularnej architekturze CLAR. Oznacza to, że seria 8 jest technicznie spokrewniona z flagową siódemką, jak również piątką czy X3. Dla serii 8 BMW zarezerwowało CLAR w najlepszym wydaniu, obejmujące m.in. elementy strukturalne z włókna węglowego. Ósemka będzie pierwszym modelem BMW, do którego będzie można zamówić dach wykonany z laminatu wzmacnianego włóknem węglowym. Z podobnego kompozytu będą mogły zostać wykonane obramowania nerek, obudowy lusterek oraz tylny spojler i dyfuzor.

Nie zabrakło też cyfrowego kokpitu, reagującej na gesty iDrive nowej generacji, panelu dotykowego z funkcją wibracyjnego potwierdzania funkcji, skrzyni biegów współpracującej z nawigacją czy opcjonalnej kamery termowizyjnej oraz nagłośnienia Bowers & Wilkins o mocy 1375 W. O rodzinnych konotacjach nie pozwoli zapomnieć paleta silników. W momencie wprowadzania auta na rynek będą ją tworzyły podwójnie turbodoładowane 4.4 V8 (530 KM przy 5500-6000 obr./min oraz 750 Nm w zakresie 1800-4600 obr./min), jak również podwójnie doładowany diesel 3.0 R6 (320 KM przy 4400 obr./min oraz 680 Nm w przedziale 1750-2250 obr./min). Standardem w obu wersjach będą ośmiostopniowe skrzynie biegów, napędy xDrive oraz ograniczone do 250 km/h prędkości maksymalne. Istotną różnicą będzie natomiast dynamika. BMW 840d osiągnie 100 km/h po 4,9 s od startu, natomiast M850i po zaledwie 3,7 s. Obecność litery M w nazwie nie jest przesadą. M850i będzie nie tylko zrywne, ale i sportowe w prowadzeniu, o co zadbają m.in. powiększone z 374 do 395 mm przednie tarcze hamulcowe, elektronicznie sterowana blokada tylnego dyferencjału oraz aktywny system ograniczania przechyłów bocznych na zakrętach. Z biegiem czasu ofertę wzmocni M6 (ok. 600 KM), seria 8 Cabrio oraz funkcjonalne BMW 8 Gran Coupé.

BMW serii 8 wejdzie do sprzedaży w listopadzie 2018 r. Model będzie produkowany w Dingolfing, gdzie powstają także siódemka, piątka, seria 4 Gran Coupé oraz seria 3 Gran Turismo.

Podobne

BMW będzie grać w grę- CIEKAWOSTKI

BMW wysłało komunikat prasowy o... lidze BMW w grze iRacing. To komputerowa liga online, ale zawody odbywają się nie tylko na serwerach. Dla graczy będzie zorganizowany bardzo prawdziwe spotkanie przy amerykańskim torze Daytona! Dwuosobowe drużyny będą ścigać się BMW M8 GTE, a seria nazywa się BMW 120. Za pierwsze miejsce nagrodą jest 2400 USD, drugi…

BMW M4 CSL przyłapane na testach

Wygląda na to, że niedługo zobaczymy następcę kultowego M3 CSL, czyli M4 w pikantnej odmianie. Trwają już testy drogowe i auto zostało przyłapane w szpiegowskim kamuflażu.  Widzieliśmy już wizję na model M3 CSL, jednak teraz pojawiły się zdjęcia prawdziwego auta w postaci BMW M4 CSL. Idea na M4 CSL to odchudzone nadwozie i wzmocniony silnik.…