Ponad 1000 KM w BMW M5? Amerykanie twierdzą, że to możliwe - Trends Magazines

Ponad 1000 KM w BMW M5? Amerykanie twierdzą, że to możliwe

Podwójnie doładowany silnik 4.4 V8 od chwili debiutu w 2010 r. kusi tunerów możliwymi do uwolnienia pokładami mocy. Ile można wykrzesać z motoru oznaczonego symbolem S63, chyba nikt dokładnie nie wie.

Kalifornijskie Weistec Engineering opracowało wyceniony na 11.999,99 dolarów pakiet W.4 z dwiema turbosprężarkami GTX3071R, silikonowymi rurami doprowadzającymi powietrze do intercoolerów i przewodami olejowymi z izolacją termiczną. Pakiet może zostać rozbudowany o jeszcze bardziej wydajne turbiny GTX3582R, zawory sterujące ich pracą oraz układ wtrysku wody i metanolu, który obniży temperaturę w cylindrach oraz podbije oktanowość trafiającego do cylindrów paliwa – metanol ma liczbę oktanową 114. Jako ciekawostkę można dodać, że woda w równych proporcjach wymieszana z metalonem była podawana do dolotu gwiazdowego silnika BMW 801 D-2, który napędzał myśliwiec Focke Wulf Fw-190 z czasów II wojny światowej. W zależności od sytuacji zapewniało to dodatkowe 100-500 KM.

Wróćmy jednak do pakietu dla M5. Za maksymalnie rozbudowany zestaw przyjdzie zapłacić 15.899,99 dolarów (bez montażu). W zasięgu ma być jednak 1000-1700 KM, w zależności od osprzętu silnika oraz ustawień elektroniki!

Weistec deklaruje, że dostarczane elementy zostały dopasowane do fabrycznej konstrukcji BMW M5, a ich montaż zajmuje jeden dzień roboczy i wymaga jedynie kompletu podstawowych narzędzi. Niczego nie trzeba będzie ciąć, giąć lub spawać. Tuner z dumą podkreśla, że na swoim miejscu może pozostać nawet plastikowa osłona silnika. By cieszyć się przyrostem parametrów, trzeba zadbać przynajmniej o strojenie silnika. Można też pomyśleć o wymianie wydechu czy intercoolerów.

Znajdujące się w zestawie downpipe są pozbawione katalizatorów, więc zmodyfikowane M5 czy M6 nie będzie mogło być legalnie użytkowane na drogach publicznych, o czym Weistec uczciwie ostrzega. Ciekawe czy ktokolwiek odważy się sprawdzić, czy podwojenie, a może i potrojenie fabrycznej mocy jest możliwe. Na krótką metę z pewnością tak. Pytaniem otwartym pozostaje żywotność silnika.

fot. Weistec Engineering

Podobne

BMW Niva

BMW w nadwoziu ŁADY NIVY – trzeba to zobaczyć

Rosjanie... wszystko u nich jest szalone - nawet tuning. Pokazywaliśmy już kiedyś ciężarówkę ZIŁ z napędem od BMW X5M. Tym razem mamy dla Was Ładę Nivę z wnętrznościami BMW przygotwaną przez rosyjskiego tunera BMW - firmę NO NAME. Ta Niva, to nie jest po prostu Łada z silnikiem BMW. Modyfikacje zaszły bardzo daleko... Wiele układów…

BMW 640i Cabrio M Sport

Powiew luksusu w BMW 640i Cabrio M Sport

Idealne połączenie komfortu, sportowych osiągów i radości z jazdy – zarówno z zamkniętym dachem, jak i otwartym. Kto marzy o BMW serii 6 Cabrio, musi zebrać przynajmniej 407.100 zł.   Pierwsza seria 6 Cabrio ujrzała światło dzienne w kwietniu 2004 roku. Zmiana warty nastąpiła w 2010 roku, kiedy miejsce modelu E64 zajęło F12. Rozpoczynając prace…