Niższe, bardziej precyzyjne i komfortowe BMW M5 - Trends Magazines

Niższe, bardziej precyzyjne i komfortowe BMW M5

KW_V4_BMW_M5_G90_widok od tyłu

KW automotive opracował zestaw zawieszenia gwintowanego KW V4 do BMW M5 siódmej generacji (G90). Zestaw oferuje niezależną regulację tłumienia kompresji przy dużej i małej prędkości oraz tłumienia odbicia przy małej prędkości.

KW_V4_BMW_M5_G90_z boku

Nowa technologia zaworów eliminuje potrzebę stosowania zewnętrznych zbiorników na kolumnach zawieszenia. Aluminiowe zawieszenie zapewnia hybrydowemu napędowi typu plug-in BMW M5 bardziej precyzyjną jazdę i prowadzenie. Certyfikat części umożliwia ciągłe obniżanie 727-konnego BMW M5 Sedan o 10 do 30 mm na obu osiach. Informacja dla dociekliwych: trwają prace rozwojowe nad zestawem KW V4 do BMW M5 Touring i sprężynami o regulowanej wysokości.

 

KW dla M5 – lata doświadczeń

 

KW automotive dostarcza zestawy zawieszenia gwintowanego do wszystkich modeli BMW M5. Historycznie, zawieszenia gwintowane KW do klasycznych modeli BMW M5 od lat 80. do początku XXI wieku charakteryzowały się zazwyczaj oddzielnie regulowanym tłumieniem kompresji i odbicia (V3), regulowanym tłumieniem odbicia (V2) lub stałym tłumieniem (V1). Jednak zawieszenia gwintowane V4 zaprojektowane do serii F10 i F90 oferują regulację w trzech kierunkach. Zestaw zawieszenia gwintowanego KW V4 jest teraz dostępny do nowego BMW M5 (G90).

KW_V4_BMW_M5_G90_zestaw zawieszenia

– Coraz częściej wykorzystujemy nasze zawieszenia gwintowane KW V4 w nowoczesnych samochodach sportowych, ponieważ oferują one niezależną regulację tłumienia kompresji przy dużej i małej prędkości, a także tłumienia odbicia przy małej prędkości – mówi Florian Johann z KW. – Ponadto rozszerzamy zastosowanie naszej technologii V4 w niestandardowych zawieszeniach gwintowanych OE dla klientów z branży motoryzacyjnej. Co ciekawe, BMW M4 GTS było jednym z pierwszych pojazdów produkcyjnych, w których te amortyzatory były montowane jako oryginalne wyposażenie – dodaje.

 

Więcej przyjemności z jazdy M5

 

BMW M5 o mocy 727 KM, dostępne jako hybryda typu plug-in, wydaje się znacznie bardziej zwinne z zestawem zawieszenia gwintowanego KW V4, pomimo swojej dużej, przekraczającej 2,5 tony masy. Teraz „eMka” jeszcze bardziej pragnie szybkich zakrętów. Jednocześnie BMW M5 zawsze mamy pod kontrolą.

Nadwozie jest doskonale podparte podczas wszystkich dynamicznych manewrów. Niewielkie nierówności na autostradzie są precyzyjnie tłumione — nawet przy maksymalnej prędkości. Zawieszenie gwintowane KW V4 zachwyca również komfortem jazdy na drogach drugorzędnych dzięki technologii wielozaworowej. – W naszej obecnej generacji zawieszenia V4 stosujemy nową technologię zaworów, która z jednej strony nie wymaga już zbiornika wyrównawczego, a z drugiej strony oferuje znacznie rozszerzony zakres regulacji – wyjaśnia Florian Johann.

KW_V4_BMW_M5_G90_widok z przodu

Dzięki niezależnie regulowanemu tłumieniu kompresji przy niskiej i wysokiej prędkości oraz regulowanemu tłumieniu odbicia przy niskiej prędkości, fabryczne ustawienie osiągów można w każdej chwili zmienić na ustawienie zorientowane na komfort jazdy. Dwa pokrętła regulacji kompresji na dolnej obudowie amortyzatora umożliwiają dokładne dostrojenie reakcji układu kierowniczego i innych parametrów, takich jak komfort toczenia i przyczepność opon. Dzięki 13 kliknięciom dostępnym w etapach kompresji przy niskiej i wysokiej prędkości, KW V4 oferuje szerokie okno dostrajania dla dostosowanej konfiguracji zawieszenia dla BMW M5 (G90).

 

Siła odbicia

Siły odbicia można precyzyjnie regulować za pomocą 16 kliknięć, aby uzyskać sztywniejsze prowadzenie lub większy komfort. W zależności od wybranego ustawienia zawieszenia, kilka kliknięć może znacznie zwiększyć dynamikę lub komfort jazdy M5. Ze względu na złożoną technologię wielozaworową różnice są wyraźnie większe niż w przypadku konwencjonalnych zawieszeń regulowanych elektronicznie. Zestaw do demontażu jest również instalowany podczas konwersji na zawieszenie gwintowane KW V4. Oprócz adaptacyjnej kontroli amortyzatorów wszystkie systemy wspomagania i dynamiki jazdy BMW M5 pozostają aktywne.

KW_V4_BMW_M5_G90_amortyzator

 

Zalety trapezowego gwintu

Obniżenie jest regulowane bezpośrednio za pomocą odpornego na zabrudzenia trapezowego gwintu na kolumnach zawieszenia, które są wykonane z wysokowytrzymałego stopu aluminium. Zgodnie z certyfikatem części, możliwe jest ciągłe obniżenie o 10 do 30 mm na obu osiach.

Sprężyny gwintowane z regulacją wysokości do BMW M5 Sedan i zawieszenie gwintowane KW V4 do BMW M5 Touring będą również wkrótce dostępne.

Więcej na stronie: www.kwsuspensions.com/de-en

Fot. KW Automotive

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning BMW M850i 2DDesign od przodu

Tuning perfekcyjnego BMW M850i

BMW M850i wygląda niemal perfekcyjnie. Mimo to japońskie 3DDesign uznało, że jest w stanie przygotować dodatki, które poprawią prezencję flagowego coupé z Bawarii. Renomowany tuner z Japonii wiedział, że nie może przesadzić – nowe części powinny być widoczne, jednak nie na tyle ostentacyjne, by zepsuć estetykę auta, które w odmianie M850i do przeciętnych i tak nie należy. Przygotowano więc niezbyt…

Ryk silnika BMW z ITB. Posłuchajcie – ciarki gwarantowane

Posłuchajcie wyjątkowego ryku silnika BMW z ITB w E30. Motor M20 otrzymał 6 indywidualnych przepustnic. Soundtrack jednostki z tak rozwiązanym układem dolotowym jest nie do podrobienia!  Co to jest ITB? ITB to skrót od Individual Throttle Bodies. Oznacza to, że każdy cylinder dysponuje indywidualnym zaworem motylkowym determinującym ilość powietrza, która się przedostaje do komory spalania. Takie…