Luksus w wersji mini - TEST Lexusa LBX - Trends Magazines

Luksus w wersji mini – TEST Lexusa LBX

LBX, czyli najmniejszy crossover Lexusa pozwoli zacząć nam przygodę z tą luksusową marką w wersji mini. Nie każdy się jednak do niego zmieści…

Jeśli chcesz poczuć odrobine luksusu, model LBX jest być może dla ciebie. Ten najmniejszy crossover Lexusa pozwoli zacząć przygodę z marką w wersji mini.

Lexus LBX widok z boku

LBX jest pierwszym modelem powstałym na zmodyfikowanej platformie GA-B z przeznaczeniem dla europejskiego klienta. Trudno bowiem wsadzić do niego typowego mieszkańca USA, dla którego przestrzeń w środku ma podstawowe znaczenie.

Lexus LBX widok z tyłu

Z zewnątrz samochód może się podobać. Nie jest nachalny ani krzykliwy, jak to często bywało z designem „japończyków”. Czerwony metalizowany lakier w połączeniu z czarnym dachem, wykończeniem nadkoli oraz lusterek sprawia przyjemne wrażenie i dobrze komponuje się z 18-calowymi felgami. Duży grill i przednia maska z ładnie wkomponowanymi reflektorami łagodnie przechodzi w linię dachu zakończonego mini spojlerem. Napisy na bagażniku pozwolą jadącym za nami zidentyfikować markę i model auta.

Lexus LBX napis na pokrywie bagażnika

Wsiadanie nie nastręcza żadnych problemów, choć miejsca w środku nie jest tak dużo, jak się wydaje z zewnątrz. Kierowcy powyżej 190 cm zajmą oczywiście pozycję za kierownicą, niemniej miejsca na wyprostowanie nóg nie da się wygospodarować. Choć sam fotel jest wygodny, to boki drzwi i środkowy tunel ograniczają przestrzeń. Osoby niższe nie będą za to miały żadnego problemu z komfortową podróżą Lexusem LBX. W środku jest bowiem cicho, a system nagłaśniający zaprojektowany przez firmę Mark Levinson uprzyjemni jazdę na każdym dystansie. Jeśli chodzi o bagaż, to musimy zminimalizować nasze potrzeby, chyba że położymy tylne oparcia i zwiększymy powierzchnie bagażnika z 332 do 994 litrów.

Lexus LBX bagażnik

Nisko położony środek ciężkości w połączeniu z szerokim rozstawem kół, wysoką sztywnością nadwozia i odpowiednio zestrojonym zawieszeniem gwarantują kierowcy nie tylko komfort, ale i pełną kontrole nad autem. Samochód dobrze wybiera nierówności i zgrabnie układa się w zakrętach. Liczne systemy wspomagające ostrzegą nas przed możliwością kolizji i wspomogą w razie potrzeby. Na uwagę zasługuje system Vehicle Braking Posture Control, który ogranicza nurkowanie nadwozia oraz tłumi przechyły w zakrętach i redukuje drgania.

Lexus LBX silnik

LBX nie jest, co prawda, wyścigówka, ale nie można od każdego auta oczekiwać sportowych wrażeń. Najmniejszy Lexus idealnie nadaje się do miasta, gdzie zawsze najdzie miejsce do zaparkowania. Na urlop lepiej wybierać się we dwoje, by zwiększyć przestrzeń na bagaże.

Lexus LBX kokpit

Wykończenie wnętrza jest odzwierciedleniem założeń marki Lexus: dobrze zaprojektowane i ładnie dobrane akcenty. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie w LBX odnajdą tę niezbędną dla naszego komfortu psychicznego namiastkę luksusu.

Lexus LBX fotele przednie

Podsumowując, jeśli nie uprawiamy zawodowo siatkówki lub koszykówki, a chcemy zacząć przygodę z Lexusem, najmniejszy crossover jakim jest LBX może być dobrym wyborem. Trzeba tylko, jak za każdy luksus zapłacić trochę więcej…

Ryszard Turski

Fot. autor

Lexus LBX front auta

Lexus LBX

Silnik Benzynowy 1,5 VVTI + elektryczny
Maksymalna moc 91 i 94 (el.) KM przy obr./ min; łącznie 136 KM
Maksymalny moment obrotowy  120 i 185 (el.) Nm przy obr./ min
Skrzynia biegów e-CVT (4X2)
Napęd Przednia oś
Długość/ szerokość/ wysokość   4190 x 1825 x 1560 mm
Rozstaw osi  2580 mm
Pojemność bagażnika  332/994 l
Pojemność zbiornika paliwa  36 l
Maks. masa całkowita  1280 kg
0-100 km/h  9,2 s
V-maks.  170 km/h
Średnie zużycie paliwa (homologowane/ test)  4,7 / 5,5 l/100 km
Cena podstawowa/testowego egz. Od 154.900 / 225.400 zł

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Hołowczyc i Mini X-Raid w Rajdzie Dakar 2024

Mocny początek Hołka w Dakarze 2024!

Oficjalnie rozpoczął się 46 Rajd Dakar. Zawodnicy do pokonania mieli, krótki jak na dakarowe standardy prolog o długości 28 kilometrów. Hołowczyc z Kurzeją zameldowali się na szóstym miejscu. To bardzo dobry początek polskiego duetu. Pierwsza dziesiątka zawodników ma prawo wyboru miejsca startowego do kolejnego 414-kilometrowego odcinka. Najszybszy w prologu okazał się Mattias Ekstrom i Emil…

SUV Volkswagena z silnikiem VR6? To nie tuning, a auto seryjne

Volkswagen Teramont X to wspólne dzieło niemieckiej marki i chińskiego koncernu SAIC. Niestety, klienci Starego Kontynentu będą musieli obejść się smakiem.  SUVy z dużymi silnikami wciąż są popularne w Europie pomimo restrykcyjnych norm emisji spalin. Volkswagen Teramont X wygląda na odpowiednika Audi Q8, jego wymiary to 4917 mm długości i 1989 mm szerokości, a rozstaw…