Porsche Cayenne GTS - znamy ceny w Polsce - Trends Magazines

Porsche Cayenne GTS – znamy ceny w Polsce

Porsche Cayenne po faceliftingu doczekało się najmocniejszego wariantu – GTS. Krwistoczerwony SUV ma pod maską doładowane 4-litrowe V8 i równe 500 KM mocy. Ile kosztuje nowe Porsche Cayenne GTS w Polsce?

Porsche Cayenne GTS to SUV, który ma dostarczyć kierowcy sportowych emocji za kierownicą.  Wersja GTS (Gran Turismo Sport) oznacza połączenie wysokich osiągów z codzienną praktycznością oraz charakterystycznymi elementami stylistycznymi i wzbogaconym wyposażeniem standardowym. W nowym Cayenne GTS należy spodziewać się przede wszystkim lepszych właściwości jezdnych na asfalcie, bo raczej nikt nie będzie narażał pięknego czerwonego lakieru i 21-calowych felg na uszkodzenia. 

Co pod maską?

Nowe Porsche Cayenne GTS napędza 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, który generuje teraz 500 KM i 660 Nm (+40 KM, +40 Nm w stosunku do poprzedniego GTS). Zmodernizowana 8-biegowa skrzynia Tiptronic S odznacza się krótszymi czasami reakcji i szybszą zmianą biegów w trybach Sport oraz Sport Plus. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 4,4 s, a prędkość maksymalna to teraz 275 km/h.

Nowinką techniczną jest wyposażenie skrzyni rozdzielczej napędu na wszystkie koła Porsche Traction Management (PTM) w niezależny obieg chłodzenia cieczą, zapewniający dodatkową stabilność przy stałym obciążeniu, na przykład podczas jazdy po torze lub górskich serpentynach. To rozwiązanie pochodzi z topowego wariantu – Turbo GT.

Porsche Taycan Turbo GT to najmocniejsze Porsche w historii. Te liczby to prawdziwy kosmos

Porsche Cayenne GTS wyróżnia się też stylistyką

Z zewnątrz dużego SUVa rozpoznamy po czarnych napisach „GTS” po bokach i z tyłu samochodu, specyficznym przednim pasie z większymi wlotami powietrza, przyciemnionych reflektorach oraz czerwonych zaciskach hamulcowych. Z pięknym czerwonym lakierem dobrze kontrastują czarne detale w wysokim połysku. Efektu dopełniają 21-calowe felgi RS Spyder w kolorze antracytowej szarości.

We wnętrzu dominuje materiał Race-Tex, przypominający alcantarę. Tę tkaninę znajdziemy na podsufitce, podłokietnikach i boczkach drzwi, a także na sportowych fotelach z elektryczną regulacją. Porsche oferuje też dwa alternatywne, specyficzne dla wariantów GTS pakiety wykończenia wnętrza: z elementami w kolorze Carmine Red lub Slate Grey Neo. Seryjne wyposażenie obejmuje nagłośnienie przestrzenne Bose oraz ambientowe oświetlenie. Odmiana Coupé standardowo oferuje ponadto nieruchomy szklany dach i adaptacyjne zawieszenie. 

VW SP2 – prawie jak Porsche

Ile kosztuje Porsche Cayenne GTS w Polsce?

Auto jest dostępne w dwóch wariantach nadwozia. SUV kosztuje co najmniej  677 000 zł, a wersja Coupe ze ściętym dachem top wydatek co najmniej 693 000 zł. Obydwa warianty Cayenne są już dostępne w salonach Porsche, dostawy powinny ruszyć już latem tego roku. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Cupra Formentor przeszła facelifting. Nie do końca chyba się udał

Możemy śmiało powiedzieć, że Formentor był modelem, który "dźwignął" markę Cupra. Cupra Formentor to najlepiej sprzedający się model hiszpańskiej marki, w ubiegłym roku sprzedano ponad 120 tys. sztuk. Teraz auto przeszło gruntowny facelifting, który chyba nie do końca się udał. Zobaczmy. Najwięcej zmian zaszło z przodu auta. Według Hiszpanów, Cupra Formentor  po liftingu przypomina teraz…

BMW rezygnuje z subskrypcji za grzane fotele. Ale to nie koniec opłat

W zeszłym roku Internet płakał ze śmiechu, gdy BMW poinformowało o pomyśle cyklicznych opłat za niektóre funkcje w samochodzie. Minął rok i Niemcy wycofali się z tego pomysłu. Choć subskrypcje pozostaną dla innych funkcji. Producenci co rusz szukają nowych sposobów na zarobienie dodatkowych pieniędzy. BMW wpadło na pomysł, że będzie pobierać cykliczne opłaty za niektóre…