Manhart M8 5.0 V8 S62 - ten silnik od razu powinien tu być! - Trends Magazines

Manhart M8 5.0 V8 S62 – ten silnik od razu powinien tu być!

Na sprzedaż pojawiło się bardzo ciekawe auto. BMW Serii 8 E31 już jest pretendentem do klasyka, ale to co zrobił tutaj Manhart przechodzi wszelkie oczekiwania. Manhart M8 ma pod maską silnik 5.0 V8 S62 z BMW M5 E39! Teraz to auto jest na sprzedaż za kosmiczną kwotę.

Samochody Manharta zawsze budzą respekt. Ten tuner z Wuppertalu potrafi z rasowych BMW wycisnąć jeszcze więcej, nie tylko mocy, ale i charakteru. Teraz jednak Niemcy zaprezentowali coś wyjątkowego i ekskluzywnego. 

Manhart M8 1 of 5 – „ósemka” z sercem od M5 E39

Gdy myślimy o najlepszych BMW z lat 90. możemy tu wymienić BMW M3, M5 i właśnie Serię 8. Ta ostatnia jednak nigdy nie była czysto sportowa, producent z Monachium chciał stworzyć auto typu GT do długich wojaży. Choć nie możemy zapomnieć, że były próby stworzenia BMW M8, czyli czysto sportowego modelu opartego na E31. 

Manhart MH2 GTR II – idealne auto Kena?

Można powiedzieć, że Manhart „odwalił” całą robotę za Bawarczyków. Pod maską Manharta M8 pojawiła się jednostka S62, czyli 5-litrowe V8 pochodzące wprost z BMW M5 E39. Lepszego swapu nie można sobie wyobrazić. 

Ponieważ Manhart to profesjonaliści w swoim fachu podeszli do tematu kompleksowo. Całe M8 zostało ręcznie złożone. Mamy tutaj oryginalny silnik S62, 6-stopniową skrzynię, obniżone zawieszenie H&R, 20-calowe felgi oraz nowy układ hamulcowy z 340-milimetrowymi tarczami. Koszt samych części to aż 125 tys. euro. 

A ile kosztuje 1 z zaledwie 5 wyprodukowanych Manhartów M8? Cena w ogłoszeniu to aż 149 tys. euro. Czy to jednak dużo za ponadczasowe auto z legendarnym silnikiem? 

MANHART Alpina 2002 tii – szybki oldschool

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Porównanie VW Golf R VI vs. Golf R VII vs. Golf R VIII – OstRe są!

GTI. Te trzy literki wiele znaczą dla każdego fana aut z Wolfsburga. Golf GTI jest bowiem autem kultowym. Szybkim, zadziornym i zarazem bardzo uniwersalnym. Jednak na szczycie sportowego piedestału niemieckiego kompaktu stoi wersja R – jeszcze szybsza, ostrzejsza i dla wielu bardzo zaskakująca. Historia GTI rozpoczęła się razem z pierwszą generacją niemieckiego kompaktu. Od samego początku Volkswagen chciał oferować swoim…

Najlepszy diesel BMW – 3.0 M57. Zalety, typowe usterki, koszty serwisu

Najlepszy diesel BMW to silnik 3.0 z rodziny M57, który jest dynamiczny i trwały, wyróżnia się wysoką kulturą pracy, choć należy pamiętać, że sześć cylindrów to także wyższe spalanie i droższy serwis. Należy zacząć od stwierdzenia, że jest to zdecydowanie lepszy wybór, szczególnie jeśli mówimy o rynku wtórnym. Dlaczego? Wprawdzie trudno dziś mówić o stuprocentowo…