Manhart M8 5.0 V8 S62 - ten silnik od razu powinien tu być! - Trends Magazines

Manhart M8 5.0 V8 S62 – ten silnik od razu powinien tu być!

Na sprzedaż pojawiło się bardzo ciekawe auto. BMW Serii 8 E31 już jest pretendentem do klasyka, ale to co zrobił tutaj Manhart przechodzi wszelkie oczekiwania. Manhart M8 ma pod maską silnik 5.0 V8 S62 z BMW M5 E39! Teraz to auto jest na sprzedaż za kosmiczną kwotę.

Samochody Manharta zawsze budzą respekt. Ten tuner z Wuppertalu potrafi z rasowych BMW wycisnąć jeszcze więcej, nie tylko mocy, ale i charakteru. Teraz jednak Niemcy zaprezentowali coś wyjątkowego i ekskluzywnego. 

Manhart M8 1 of 5 – „ósemka” z sercem od M5 E39

Gdy myślimy o najlepszych BMW z lat 90. możemy tu wymienić BMW M3, M5 i właśnie Serię 8. Ta ostatnia jednak nigdy nie była czysto sportowa, producent z Monachium chciał stworzyć auto typu GT do długich wojaży. Choć nie możemy zapomnieć, że były próby stworzenia BMW M8, czyli czysto sportowego modelu opartego na E31. 

Manhart MH2 GTR II – idealne auto Kena?

Można powiedzieć, że Manhart „odwalił” całą robotę za Bawarczyków. Pod maską Manharta M8 pojawiła się jednostka S62, czyli 5-litrowe V8 pochodzące wprost z BMW M5 E39. Lepszego swapu nie można sobie wyobrazić. 

Ponieważ Manhart to profesjonaliści w swoim fachu podeszli do tematu kompleksowo. Całe M8 zostało ręcznie złożone. Mamy tutaj oryginalny silnik S62, 6-stopniową skrzynię, obniżone zawieszenie H&R, 20-calowe felgi oraz nowy układ hamulcowy z 340-milimetrowymi tarczami. Koszt samych części to aż 125 tys. euro. 

A ile kosztuje 1 z zaledwie 5 wyprodukowanych Manhartów M8? Cena w ogłoszeniu to aż 149 tys. euro. Czy to jednak dużo za ponadczasowe auto z legendarnym silnikiem? 

MANHART Alpina 2002 tii – szybki oldschool

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Golf_Oettinger_TCR_Street_2019_6

Golf TCR Germany Street – uliczna wyścigówka

Kilka miesięcy temu Oettinger zapowiedział, że pracuje nad Golfem TCR Germany Street. Finalna wersja auta wreszcie ujrzała światło dzienne. Jest na czym oko zawiesić. Tuner, który już w latach 70. zbudował 16-zaworową głowicę dla pierwszego GTI, lubi wyzwania. Postanowił więc zmodyfikować współczesne Golfy GTI oraz R z właściwym sobie rozmachem. Golf TCR Germany Street #001 to…

MANHART Alpina 2002 tii – szybki oldschool

Manhart nie raz zaskakiwał tuningiem różnych modeli, nie każdy też wie, że mają dział zajmujący się samochodami klasycznymi. I właśnie od nich pochodzi rewelacyjna Alpina 2002 tii.  Manhart zazwyczaj bierze na swój warsztat nowe samochody, a ich specjalizacją jest robienie z szybkich aut bardzo szybkie. Czasami jednak z ich garażu wyjeżdżają prawdziwe perełki, jak chociażby…