Manhart M8 5.0 V8 S62 - ten silnik od razu powinien tu być! - Trends Magazines

Manhart M8 5.0 V8 S62 – ten silnik od razu powinien tu być!

Na sprzedaż pojawiło się bardzo ciekawe auto. BMW Serii 8 E31 już jest pretendentem do klasyka, ale to co zrobił tutaj Manhart przechodzi wszelkie oczekiwania. Manhart M8 ma pod maską silnik 5.0 V8 S62 z BMW M5 E39! Teraz to auto jest na sprzedaż za kosmiczną kwotę.

Samochody Manharta zawsze budzą respekt. Ten tuner z Wuppertalu potrafi z rasowych BMW wycisnąć jeszcze więcej, nie tylko mocy, ale i charakteru. Teraz jednak Niemcy zaprezentowali coś wyjątkowego i ekskluzywnego. 

Manhart M8 1 of 5 – „ósemka” z sercem od M5 E39

Gdy myślimy o najlepszych BMW z lat 90. możemy tu wymienić BMW M3, M5 i właśnie Serię 8. Ta ostatnia jednak nigdy nie była czysto sportowa, producent z Monachium chciał stworzyć auto typu GT do długich wojaży. Choć nie możemy zapomnieć, że były próby stworzenia BMW M8, czyli czysto sportowego modelu opartego na E31. 

Manhart MH2 GTR II – idealne auto Kena?

Można powiedzieć, że Manhart „odwalił” całą robotę za Bawarczyków. Pod maską Manharta M8 pojawiła się jednostka S62, czyli 5-litrowe V8 pochodzące wprost z BMW M5 E39. Lepszego swapu nie można sobie wyobrazić. 

Ponieważ Manhart to profesjonaliści w swoim fachu podeszli do tematu kompleksowo. Całe M8 zostało ręcznie złożone. Mamy tutaj oryginalny silnik S62, 6-stopniową skrzynię, obniżone zawieszenie H&R, 20-calowe felgi oraz nowy układ hamulcowy z 340-milimetrowymi tarczami. Koszt samych części to aż 125 tys. euro. 

A ile kosztuje 1 z zaledwie 5 wyprodukowanych Manhartów M8? Cena w ogłoszeniu to aż 149 tys. euro. Czy to jednak dużo za ponadczasowe auto z legendarnym silnikiem? 

MANHART Alpina 2002 tii – szybki oldschool

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Budżetowy Racecar od FastFamily

Przedstawiamy historię Michała, która udowadnia, że nie zawsze to co najdroższe daje najwięcej radości i satysfakcji. Poznajcie jego torowe E46 330Ci w kolorze British Racing. Świeżo zakupione E46 330Ci wyglądało za dobrze na występy w motosporcie. Miało skórzaną czarną tapicerkę, podgrzewane elektrycznie sterowane siedzenia, nagłośnienie firmy Harman/Kardon, climatronic, tempomat, pełny oryginalny M-pakiet (zewnętrzny i wewnętrzny)…

BMW_E30_320i_tuning

„Wąskie” BMW E30

Wiesiek fanem BMW jest od zawsze. Na co dzień również jeździ autem z biało niebieskim logo, ale z literą "X". Prezentowane BMW E30 kupił cztery lata temu. Od tamtego czasu pisze opowiadanie pod tytułem „Wąski Zender”.   To jego drugie E30 (poprzednie także było prezentowane na naszych łamach), więc dokładnie wiedział, czego chce. Wąska lampa, najbardziej pożądana…