VW Touareg z silnikiem z RS6? Sama przeróbka kosztowała ponad 1 mln złotych! -

VW Touareg z silnikiem z RS6? Sama przeróbka kosztowała ponad 1 mln złotych!

Ten VW Touareg to prawdziwy unikat. Ten model wziął wszystko co najlepsze z niemieckiego koncernu, a Volkswagen chciał przeprowadzić na nim eksperyment. I to nie tani eksperyment.

Wyjątkowego VW Touarega wybudowano na specjalne życzenie Ferdinanda Oliviera Porsche, prawnuka Ferdinanda Porsche – twórca sportowej marki ze Stuttgartu. Specjalny egzemplarz Volkswagena Touarega wyprodukowano w 2017 roku, ale szybko samochód zmienił swój wygląd i przede wszystkim osiągi. 

Volkswagen odświeża Touarega. Kierowcy jadący za nim obejrzą iluminacje

Niemieckiego SUVa wysłano do tunera Motoren Technik Mayer, czyli MTM, który szybko zmienił charakter Touarega. Oryginalny silnik zastąpiony jednostką z Audi RS6, a więc 4-litrowym V8. Już w serii motor dysponuje mocą 560 KM i 700 Nm, ale MTM dodało do tego swoje pięć groszy. Pojawiła się m.in. większa turbosprężarka, nowa elektronika sterująca, wydajniejszy intercooler oraz sportowy wydech. Efekt końcowy to oszałamiające 802 KM!

Właściciel zażyczył sobie także zmianę koloru, a wybór padł na lakier z palety Porsche – Oakgreen. Wnętrze obito skórą w odcieniu brązowym Havana i wykończeniem z drewna. I teraz uwaga – za same przeróbki MTM zażyczyło sobie 350 tys. euro (ponad 1,5 mln zł)!

Nie uwierzysz, ile lat ma VW Touareg

Dziś samochód został wystawiony na sprzedaż, choć od czasów, gdy jeździł nim Ferdinand Olivier Porsche auto przejechało prawie 80 tys. km i jest w rękach trzeciego właściciela. Obecna cena VW Touarega z silnikiem RS6 to 110 tys. euro. 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

K70 – Burzliwe losy pierwszego przednionapędowego Volkswagena

Początki modelu K 70 sięgają roku 1969, gdy na genewskim salonie samochodowym zaprezentowano go na stoisku NSU. Tak, to nie pomyłka. Pojazd ten jest konstrukcją zespołu inżynierów z Neckarsulm, kierowanego przez ówczesnego szefa rozwoju Ewalda Praxla. Zaprojektowano go jako mniejszego brata Ro 80, który odniósł ogromny sukces w chwili debiutu, zdobywając tytuł Samochodu Roku –…

New Beetle kontra Beetle. Garbus w dwóch smakach

Mają wspólnego przodka i wyglądają podobnie. W rzeczywistości to dwa różne światy – w kwestii osiągów, funkcjonalności czy ogólnego pomysłu na samochód. Typ 1, czyli pierwszy model Volkswagena, jest znany i ceniony na całym świecie. Trudno się dziwić, skoro w latach 1938–2003 z taśm montażowych w różnych zakątkach globu zjechało 21.529.464 Garbusów. Volkswagen nie mógł…