Otwarto nowy fragment zakopianki - Trends Magazines

Otwarto nowy fragment zakopianki

Droga w polskie Tatry to często droga przez mękę. Obecnie trasa jest już w większości dwupasmowa, ale wciąż brakuje odcinka od Rdzawki do Nowego Targu. Dziś to się zmieni.

Od dziś ruch na drodze krajowej numer 47 zostanie poprowadzony nowym, świeżo wybudowanym fragmentem trasy, rozpoczynającym się w Rdzawce. Będzie to pierwszy odcinek nowej, dwupasmowej drogi pomiędzy Rdzawką a Nowym Targiem. Na razie ma zaledwie kilometr długości, ale ma znacząco wpłynąć na komfort jazdy w Tatry. Stary odcinek trasy w Rdzawce zostanie przebudowany, powstanie m.in. mur oporowy, wymieniona zostanie też nawierzchnia. 

Docelowo nowa trasa z Rdzawki do Nowego Targu będzie mieć 16 km długości z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Powstaną też cztery węzły: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe.

Teren budowy nie sprzyja drogowcom – aż ćwierć długości zajmą estakady, mosty i wiadukty. Łącznie na 16-kilometrowym odcinku będzie 29 takich obiektów, a najdłuższy, w okolicach miejscowości Lasek będzie mierzyć blisko 700 metrów długości i 30 metrów wysokości.

Zgodnie z planem, inwestycja ma zostać oddana do użytku we wrześniu 2024 roku. Wówczas kierowcy przejadą dwupasmówką od Krakowa aż do Nowego Targu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

To najbardziej niebezpieczna autostrada w Polsce

Według raportu Yanosika na tym odcinku zdarza się najwięcej wypadków. Mowa o Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Nie ma tygodnia, żeby na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia nie przytrafił się wypadek. Ponieważ jest to odcinek, przez który przejeżdżają ciężarówki jadące w stronę Poznania (S5) oraz Warszawy (S8) momentalnie tworzą się korki. Potwierdzają to także statystyki, opublikowane w raporcie Yanosika. …

Nic nie będzie już takie samo?

Już dziś o godzinie 15.00 rozpocznie się GP Węgier, które miejmy nadzieję, będzie warto obejrzeć. Flaki z olejem Jeszcze niedawno można było śmiało odpuścić sobie śledzenie relacji F1 w jakichkolwiek mediach, bo większość wyścigów odbywało się według schematu: 1. Ktoś z Mercedesa startuje z Pole Position. 2. Procesja do mety, gdzie najciekawsze co się mogło…