MANHART Alpina 2002 tii - szybki oldschool - Trends Magazines

MANHART Alpina 2002 tii – szybki oldschool

Manhart nie raz zaskakiwał tuningiem różnych modeli, nie każdy też wie, że mają dział zajmujący się samochodami klasycznymi. I właśnie od nich pochodzi rewelacyjna Alpina 2002 tii. 

Manhart zazwyczaj bierze na swój warsztat nowe samochody, a ich specjalizacją jest robienie z szybkich aut bardzo szybkie. Czasami jednak z ich garażu wyjeżdżają prawdziwe perełki, jak chociażby ta Alpina 2002 tii. 

Ideą było oczywiście podniesienie mocy jednostki M10, która seryjnie generuje 130 KM i 178 Nm. Niezbyt dużo, jak na dzisiejsze standardy, choć BMW 2002 tii jest stosunkowo lekkie, waży około jednej tony. Kolektory dolotowe Alpiny, filtr K&N oraz kompletny układ wydechowy Manhart pozwoliły uzyskać aż 200 KM i 215 Nm. Wszystko to zostało opakowane w całkowicie odrestaurowane nadwozie. 

Większa moc wymusiła także zmianę układu hamulcowego, który zapożyczono z nowszego modelu – 323i E21. Aby poprawić prowadzenie zawieszenie zostało obniżone i dostarczone przez firmę KW. Sztywność nadwozia to także ważny element w tym aucie, dlatego pojawiła się rozpórka Wiechersa. 

Zamontowano tutaj klimatyczne felgi Alpiny z oponami 215/40R16 z przodu i 225/40R16 na tylnej osi. Ponadto, pojawiły się dystanse 25 mm, aby skrzętnie schować koła w nadkolach. 

Trzeba przyznać, że całość w czarnym kolorze z charakterystycznymi naklejkami Alpiny wygląda świetnie. Jak jest Waszym zdaniem? Dajcie znać w komentarzach na forum BMW Klub Polska.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Multivan T7 4×4 – wszędołaz Bulli

Niemiecka firma delta z Monachium, specjalizująca się w modyfikacjach samochodów terenowych zaprezentowała nietypowy projekt. Bazą jest nowy VW Multivan T7 z napędem 4Motion. Ten Delta Bulli poradzi sobie w każdym terenie. Plan na terenowego Bulliego był prosty - stworzyć praktycznego i wygodnego wszędołaza. Naszym zdaniem się udało! Multivan otrzymał nowe zawieszenie, które uniosło auto o…

Wyścigowy klasyk BMW 2002ti

O właścicielach klasyków można powiedzieć, że z powodu kłopotów ze zdobywaniem części, do tego często drogich, i trudności z dostępem do wiedzy mają pod górkę. Jerzy Nowakowski, jeżdżący prezentowanym wyścigowym BMW 2002ti, ma pod górkę podwójnie. I sprawia mu to sporą przyjemność. Sportowa historia Jerzego zaczęła się w 2001 roku od startu za kierownicą Fiata…