Buick Reatta - to od niego się zaczęło - Trends Magazines

Buick Reatta – to od niego się zaczęło

Jest rok 1988, o dotykowych ekranach, systemie informującym o usterce, czy automatycznych światłach drogowych jeszcze nikt nie słyszał. I wtedy na rynek wjeżdża Buick Reatta, który ma to wszystko. I to nie jest koncept! 

Buick to jedna z najstarszych marek motoryzacyjnych świata. Założono ją w 1899 roku, od 1908 jest w rękach General Motors. To marka z piękną historią, choć Amerykanie lubili nieco eksperymentować. W 1988 roku zadebiutowała Reatta, model jak na tamte czasy rewolucyjny. 

Już z zewnątrz widać, że to nie jest zwykły samochód. Futurystyczny design, a także tylne światła z pasem ciągnącym się przez całą szerokość auta to zabieg stylistyczny, który dziś z powodzeniem stosuje chociażby VW. Przednie światła były wyposażone w system ściemniania, gdy radar wykrył samochód jadący z naprzeciwka. 

Wewnątrz mamy fotele ustawiane w pełni elektrycznie, co akurat w samochodach amerykańskich nie dziwi. Ale tutaj mamy nawet elektrycznie wysuwane podparcie ud! Jednak najciekawszym elementem jest dotykowy ekran na tunelu środkowym. W aucie z 1988 roku! Obsługuje najważniejsze funkcje samochodu takie jak, klimatyzacja, radio, czy nawet prosty system diagnostyczny. 

Cały samochód możecie obejrzeć na filmiku poniżej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW M3 Touring

BMW potwierdza BMW M3 jakiego jeszcze nie było

 Na kilka tygodni przed światową premierą zupełnie nowego BMW M3 limuzyna pojawia się coraz więcej informacji kolejnych o modelach w gamie BMW M. W Garching koło Monachium, siedzibie BMW M GmbH, trwają prace nad kolejną wersją: po raz pierwszy w historii BMW M GmbH, gamę modeli uzupełni BMW M3 Touring. Do tej pory tylko M5…

Niżej się nie da! BMW E36 – galeria zdjęć

Sposób na tuning BMW E36 jest bez liku. Na ulicach i na zlotach spotkać można zarówno zachowane w oryginale jak i ostro zmodyfikowane egzemplarze. A jak Wam się podoba prezentowany egzemplarz? Nadwozie pomalowane w graffiti? Jest! Różne dokładki i spojlery? Są! Jest też bardzo mocno obniżone zawieszenie, które nie opiera się na pneumatyce!