Do wyścigu na prostej zestawiono trzy BMW, które każdy fan marki chciałby mieć u siebie w garażu. Są to BMW M3 generacji E36 i E46 oraz M2 Competition. Czy wolnossące klasyki nadążają za turbodoładowanym modelem?
BMW M3 wyniosło bawarską markę na godnego rywala dla Porsche 911 i zapewniło wejściówkę do świata samochodów sportowych. Dziś to bezsprzecznie świetny samochód dający dużo frajdy z jazdy. Już druga generacja, czyli E36 była napędzana silnikiem R6 i tak to trwa do dziś (z małą przerwą na V8 w generacji E90).
Do wyścigu na prostej zestawiono jednak nie nowe M3, a mniejsze M2 poprzedniej generacji. Wielu uważa je za nowoczesny odpowiednik starszych M3 ze względu na rozmiary i masę, być może dlatego wybór padł właśnie na M2.
Jako rywali dla turbodoładowanego BMW wybrano modele M3 generacji E36 oraz E46. Tak wygląda zestawienie tych aut w liczbach:
Model | BMW M3 E36 | BMW M3 E46 | BMW M2 Competition |
Silnik | Benzynowy wolnossący 3.0 R6 | Benzynowy wolnossący 3.2 R6 | Turbo 3.0 R6 |
Moc | 286 KM | 343 KM | 410 KM |
Moment obr. | 320 Nm | 365 Nm | 550 Nm |
Czas 0-100 km/h | 6,0 s | 5,2 s | 4,4 s |
Prędkość maks. | 250 km/h | 250 km/h | 250 km/h |
Masa własna | 1420 kg | 1495 kg | 1550 kg |
Wygląda na to, że zwycięzcą powinno być BMW M2, nie dość że jest najmocniejsze to jeszcze ma najlepszy czas od 0 do 100 km/h. Trzeba jednak zaznaczyć, że M-trójki są przerobione i mają wyższą moc niż seria. Czy to okaże się kluczem do sukcesu?