BMW E30 Touring V8 - idealny sleeper - Trends Magazines

BMW E30 Touring V8 – idealny sleeper

BMW E30 Touring V8 widok z przodu

Na pierwszy rzut oka wygląda jak zwykłe BMW E30 Touring. Jak na auto o tak potężnej mocy, E30 nie jest nawet specjalnie obniżone i ma zwykłe felgi. Ale nie próbuj z nim startować w wyścigu spod świateł.

Kiedyś tuning BMW E30 kojarzył się z wiejskimi przeróbkami i z poważnym tuningiem nie miał nic wspólnego. Od ostatnich kilku lat E30 jest na rynku jak na lekarstwo, a te które jeszcze zostały są albo w fatalnym stanie, albo mają status klasyka i kosztują krocie. 

Jest jeszcze jedna klasa tuningu – tzw. sleepery. Polega to na tym, że samochód wygląda bardzo przeciętnie, wręcz seryjnie. Twórcy nie dbają o jego wygląd zewnętrzny, bo całą uwagę skupiają na tym co kryje się pod maską. Chodzi o to, aby auto było bardzo mocne, ale aby nic na zewnątrz nie zdradzało jego potencjału. 

Prezentowane tutaj BMW E30 Touring możemy uznać za wzór sleepera. Patrząc na samochód widzimy zwyczajne E30 w rodzinnej odmianie. Seryjnie była to wersja 318i o mocy 115 KM. Właściciel postanowił zamontować pod maską jednostkę z 540i E39, skąd pochodzi również skrzynia biegów. Na tym jednak nie koniec, bowiem żeby dodać autu jeszcze więcej mocy zainstalowano kompresor. Efekt? Szokujące 500 KM w nadwoziu lżejszym niż waga dzisiejszych kompaktów. 

Jak widać twórca postanowił cały wysiłek włożyć w niezawodność jednostki, a także potężną moc, bowiem nawet wnętrze pozostało niezmienione. Silnik został przebudowany, a także odremontowany, aby nie sprawiał problemów przy znacznym wzroście mocy. 

Jak mówi właściciel, same części kosztowały go ponad 20 tysięcy funtów. Samo auto kosztowało go zaledwie 700 funtów. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Naprawia swoje BMW już 1,5 roku. Auto wciąż nie jeździ

Pan Dariusz oddał swoje BMW 3 F30 ze stukającą panewką. Sprawa wydaje się poważna, ale zazwyczaj takie awarie w najgorszym razie usuwane są w kilka tygodni. Pan Dariusz czeka na auto już 1,5 roku. Sprawa trafiła do prokuratury.  - Około 1,5 roku temu kupiłem BMW F30 z 2012 roku. Miało 97 tys. km przebiegu, zapłaciłem…

Felga aluminiowa

Historia i ewolucja felg aluminiowych

Felgi aluminiowe zrewolucjonizowały rynek motoryzacyjny, a ich historia sięga połowy XX wieku. Pierwsze aluminiowe felgi, które zostały wprowadzone na rynek, były luksusowym dodatkiem, który z czasem stał się popularny wśród producentów samochodów sportowych i luksusowych. Głównie ze względu na ich estetykę i funkcjonalność. W latach 60. i 70. felgi aluminiowe stały się bardziej dostępne, dzięki…