Opancerzone BMW i7 woziły VIPów na szczycie G7 - Trends Magazines

Opancerzone BMW i7 woziły VIPów na szczycie G7

Szczyt G7 odbył się w miniony weekend w Niemczech, gdzie przywódcy państw dyskutowali o sytuacji gospodarczej. VIPów eskortowały prawdziwe czołgi z luksusowym wnętrzem. Do floty użyto nowych silnie opancerzonych BMW i7. 

Ostatni szczyt G7 odbywał się w Schloss Elmau w Górnej Bawarii. Najważniejsi światowi przywódcy musieli być godnie przetransportowani, dlatego do ich przewozu wybrano nowe BMW i7.

Nie były to jednak zwykłe pojazdy, które każdy (kto oczywiście dysponuje odpowiednio zasobnym portfelem) może kupić w salonie. „Siódemki” zostały opancerzone i otrzymały certyfikowaną ochronę klasy VR6 (nie mylić z silnikiem VW). Klasa VR6 oznacza, że auta powinny być wytrzymać ostrzał pociskami kalibru minimum 7,62 mm x 39 z rdzeniem stalowym.

Prawie zawsze, kilka miesięcy po premierze flagowych limuzyn, takich jak nowa Seria 7 na świat przychodzą wersje opancerzone. Co ciekawe, podczas szczytu G7 wykorzystano wersje, które oficjalnie jeszcze nie trafiły do sprzedaży. Oficjalnie wersja opancerzona ma trafić na rynek za pięć miesięcy. To będzie też pierwsza elektryczna „siódemka”, która wytrzyma ostrzał karabinowy. 

„Po raz pierwszy wprowadzimy również całkowicie elektryczny pojazd o wysokim poziomie bezpieczeństwa – bez żadnych ograniczeń, jeśli chodzi o standard ochrony naszych klientów. Będzie bazował na BMW i7, pokazując, że zrównoważony rozwój i bezpieczeństwo mogą iść w parze” – powiedział Oliver Zipse, prezes Zarząd BMW AG.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Odwracalny tuning BMW X5 M

Fostla udowodniła, że nieprodukowane już BMW E70 jest świetnym materiałem do tuningu. Kilkadziesiąt metrów kwadratowych matowej folii potrafi radykalnie zmienić prezencję bawarskiego SUV-a. Niemiecki tuner wziął na warsztat flagową wersję X5, czyli 555-konne X5 M. Samochód wyposażono w kompletny wydech firmy Akrapovic oraz elektronikę przygotowaną przez PP-Performance. Podwójnie doładowane 4.4 V8 świetnie zareagowało na modyfikacje.…

VW T1 Bulli Sofie przed budynkiem

Najstarszy na świecie T1 Bulli z 1950 roku

T1 Bulli z 1950 roku to najstarszy na świecie dopuszczony do ruchu van Volkswagena. Od sześciu lat jest ozdobą kolekcji marki VW Samochody Dostawcze. T1 o numerze 20-1880 70 lat temu z linii produkcyjnej zakładu w Wolfsburgu zjechał T1 w kolorze gołębiego błękitu i podwoziem o numerze 20-1880. Van trafił do fabryki w Hildesheim, gdzie służył do transportu towarów. Przez lata należał do…