Caddy - niezwykły  dostawczak, który błyszczy na wszystkich zlotach - Trends Magazines

Caddy – niezwykły  dostawczak, który błyszczy na wszystkich zlotach

Tuning-VW-Caddy-2- auto od frontu

Caddy to jeden z popularniejszych samochodów dostawczych lekkiego kalibru. Po niemieckich drogach jeżdżą ich tysiące, ale na pewno nie takich, jak pewien egzemplarz z Wybrzeża. To ewenement w skali Polski, a być może i Europy. Przedstawiamy jedynego w swoim rodzaju Volkswagena, który z rozwożeniem towarów nie ma zbyt wiele wspólnego. Jego głównym zadaniem jest zdobywać najwyższe laury w konkursach Show & Shine.

Zanim znalazł go Marek, zafascynowany projektami publikowanymi w niemieckich pismach, ginął w tłumie szarych i zwyczajnych samochodów. Dzięki niemu auto zmieniło się nie do poznania.

Modyfikacje nadwozia Caddy

Poszerzono nadkola, artystycznie wyprofilowano metalowe progi, aby nadać im nieco zadziorności, po czym przemodelowano zderzaki w celu ujednolicenia całej karoserii. O takie przetłoczenia trudno nawet w obecnie produkowanych pojazdach. W przedniej części sporo się zmieniło.

Tuning-VW-Caddy-2-front auta

 

Zamontowano dolny spojler własnego pomysłu, dołożono światła obrysowe z Volvo S80 i wstawiono dolną część zderzaka z Polo 6N2 GTI. Ponadto w lampach pojawiły się światła ksenonowe wraz z ringami charakterystycznymi dla samochodów BMW. Między nimi założono grill z Polo 6N, a maskę wydłużono w celu uzyskania Bad Look. Równie ciekawie przedstawia się tylna część nadwozia. P

Tuning-VW-Caddy-2-przednie światła

od zderzakiem wygospodarowano odrobinę miejsca na dokładkę z M3 E46, w którą udało się wpasować dwie podwójne końcówki wieńczące przelotowy układ wydechowy o średnicy 63 mm, wykonany ze stali nierdzewnej.

Tuning-VW-Caddy-2-podwójne końcówki rur wydechowych

Do tego wygładzono drzwi, usuwając z nich klamkę i instalując mechanizm, dzięki któremu można je  otwierać pilotem, i zastąpiono fabryczne światła diodowymi odpowiednikami wyprodukowanymi przez Hellę. Tak przygotowany Volkswagen został polakierowany. Kolor też musiał być niezwykły, dlatego zdecydowano się na złoto Azteków z palety Opla. Karoserię zdobią dodatkowo dwa srebrne pasy.

Tuning-VW-Caddy-2-tylne drzwi

Błyszczące felgi

Na koniec należało jeszcze dobrać pasujące do całości odpowiednie obręcze. W amerykańskie katalogach z akcesoriami tuningowymi wypatrzono chromowane felgi KMC o średnicy 16 i szerokości 7,5 cala. Jak widać, sprawdzają się nie tylko w Chryslerach czy Dodge’ach, lecz również w klasycznym przedstawicielu niemieckich dostawczaków.

Żeby podkreślić ich blask, założono na nie opony o rozmiarze 205/50. Teraz nikt nie pozostaje obojętny wobec urody prezentowanego VW, który także wewnątrz prezentuje się znakomicie.

Rasowy sprzęt audio

Tuning-VW-Caddy-2-widok na bagażnik ze sprzętem car-audio

Zacznijmy może od strony przedziału ładunkowego, gdzie ukryto rasowy sprzęt audio. Po otwarciu drzwi ukazuje się potężnych rozmiarów zabudowa składająca się z komponentów Blaupunkta. Specjaliści z firmy AudioManiak umieścili w podłodze dwa wzmacniacze.

Tuning-VW-Caddy-2-zabudowa car-audio bagażnika

Pierwszy z nich to VPA 4120 Velocity, zasilający głośniki w kabinie, zaś drugi wysyła prąd do subwooferów z tej samej serii. Tapicerkę dookoła wykonano z alcantary, przez co wyraz szlachetność nabiera mocniejszego znaczenia. Niewiele mniej generatorów dźwięku znalazło się bliżej pasażerów. W specjalnie przygotowanych panelach drzwiowych zainstalowano po dwa 16,5-centrymetrowe głośniki Blaupunkta, a na słupkach tweetery zapewniające czystość brzemienia.

Wszystkimi urządzeniami steruje jednostka multimedialna Alpine IV A D310R wzorowo wkomponowana w deskę rozdzielczą znacznie różniącą się od oryginalnej. Właściciel zadbał o to, aby pasażerowie poczuli się jak najbardziej komfortowo i zarazem sportowo.

Luksusowe wnętrze

Zarówno z przodu, jak i z tyłu zamontował kubełkowe fotele Recaro. Pod odchyleniu przednich oparć uzyskujemy dostęp do dwóch niezależnych miejsc opartych o głośniki emitujące najniższe dźwięki, więc w razie słuchania dynamicznej muzyki dostajemy darmowy masaż pleców.

 

Do tego kubełki obszyto dwukolorową skórą, dzięki czemu znacznie ocieplił się klimat w kabinie. Podobnym materiałem, z wszytym motywem pajęczyny, pokryto boczki drzwiowe i deskę rozdzielczą. Na tym oczywiście nie poprzestano i kontynuowano tworzenie we wnętrzu luksusowej i unikatowej atmosfery.

Tuning-VW-Caddy-2-konsola środkowa z zegarami

Czarnym metalicznym lakierem pokryto elementy centrum dowodzenia, zamontowano chromowane przełączniki regulatorów nawiewu, elektrycznie sterowane szyby, starter jednostki napędowej przycisk z Hondy S2000, a także wiele innych gadżetów o mniej lub bardziej ekstrawaganckim wyglądzie. Z powodu stosunkowo wysilonego charakteru silnika napędzającego Volkswagena pojawiły się zegary Greddy informujące między innymi o ciśnieniu oleju, pracy turbosprężarki czy temperaturze płynu chłodzącego.

Tuning-VW-Caddy-2-kokpit w skórze

W aucie wyposażonym w jednostkę napędową o dużej liczbie koni mechanicznych nie mogło zabraknąć sportowej kierownicy Raid HP o zmniejszonej średnicy i wskaźników Turbo Timer i Boost Controller wspomnianej marki Greddy.

200-konny silnik poda maską Caddy

Skoro już zdradziliśmy, iż mamy tu do czynienia z motorem wspomaganym turbo, to warto wspomnieć, iż dysponuje on mocą aż 200 KM. Mowa o popularnym 1,8 T z Audi A3. Ta jednostka występowała z powodzeniem we wszystkich markach koncernu VAG również w nieoznakowanych Skodach Octaviach ścigających polskich piratów drogowych.

Tuning-VW-Caddy-2-silnik Audi 5V Turbo

Nominalnie osiągała 150 KM, ale za sprawą zmiany turbo na K03S, montażu wtryskiwaczy z Audi S2 i wgraniu efektywniejszego oprogramowania sterującego moc wzrosła aż o 50 jednostek. Warto zauważyć, iż potencjał tej jednostki ma jeszcze rezerwę przynajmniej 100-150 KM.

Tuning-VW-Caddy-2-konsola środkowa ze wskaźnikami ciśnienia

Gwintowane zawieszenie KW

Żeby można było w pełni korzystać z możliwości silnika, należało podłubać nieco przy fabrycznym zawieszeniu. Seryjne nadawało się w sam raz do przewozu ciężkiego ładunku, ale z uwagi na wysoki prześwit nie komponowało się z wdrażaną tuningową wizją.

Tuning-VW-Caddy-2-auto z boku

Sytuacja uległa znacznej poprawie, gdy zamontowano gwintowany zestaw KW Variant II z aluminiową rozpórką na kielichach Raid HP, natomiast z tyłu prostowane i utwardzone resory piórowe współpracujące z amortyzatorami gazowymi Bilsteina.

Tuning-VW-Caddy-2-wlot powietrzna na tylnym błotniku

Dzięki temu samochód został nisko zawieszony i mógł wyruszyć na podbój tak krajowych, jak i europejskich zlotów miłośników aut  Volkswagena.

Piotr Mokwiński

Fot. Mikołaj Urbański

Tuning-VW-Caddy-2-widok z boku

VW Caddy 2,  2001 r.

SILNIK: 1781 ccm, 150 KM przy 5700 obr./min (200 KM po modyfikacjach) i 210 Nm przy 1750 obr./min; turbosprężarka K03S, wtryskiwacze z Audi S2, nowa mapa sterująca pracą silnika

NADWOZIE: lakier złoto Azteków z palety Opla, dwa srebrne pasy, poszerzone tylne i przednie nadkola, profilowane metalowe progi, przemodelowany przedni i tylny zderzak, dolna część przedniego zderzaka z Polo 6N2 GTI, dolny spojler autorskiego pomysłu, światła obrysowe z Volvo S80, dokładka pod tylnym zderzakiem z BMW M3 E46, przednie lampy i grill z Polo 6N, światła ksenonowe wraz z ringami, zaślepione boczne wejścia kierunkowskazów w błotnikach, wydłużona maska w stylu Bad Look, wygładzone tylne drzwi, usunięta klamka – zamek otwierany pilotem, diodowe światła Hella zamontowane według pomysłu właściciela

ZAWIESZENIE: z przodu gwintowany zestaw KW Variant II, aluminiowa rozpórka Raid HP na kielichach, z tyłu prostowane i utwardzone resory piórowe oraz gazowe amortyzatory Bilstein

HAMULCE: z przodu zestaw z VW Corrado G60 z tarczami ATE Power Disc i klockami Greek Staff, z tyłu hamulce tarczowe z zaciskami z Passata B5

KOŁA: 16-calowe chromowane obręcze KMC o szerokości 7,5 cala; opony w rozmiarze 205/50

WNĘTRZE: cztery kubełki Recaro pokryte czarno-łososiową skórą, elektrycznie sterowane i podgrzewane, deska rozdzielcza pokryta skórą z wyszytym motywem pajęczyny, elementy deski rozdzielczej pomalowane czarnym lakierem metalicznym, chromowane przełączniki regulatorów nawiewu powietrza, elektrycznie sterowane szyby, uruchamianie silnika za pomocą przycisku Engine Start z Hondy S2000, zestaw wskaźników Greddy, sportowa kierownica Raid HP, zegary z Golfa III GTI, motyw pająka na tylnych drzwiach, czarna podsufitka

AUDIO: parami umieszczone w przednich drzwiach głośniki Blaupunkt Velocity, tweetery w słupkach, jednostka sterująca Alpine IVA D310R, dwa wzmacniacze Blaupunkt Velocity: VPA 4120 i VPA 11500, dwa subwoofery Blaupunkt w zabudowie obszytej alcantarą

PODZIĘKOWANIA: specjalne dla wszystkich, dzięki którym powstał ten projekt. W szczególności dla Tomiego, Kufla, a także synka Kubusia

WŁAŚCICIEL: Marek

(VW TRENDS 3/2011)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

idr_vw_tianmen_rekord

Kolejny rekord VW ID. R

7: 38.585 minut to nowy rekord trasy o długości 10,906 km wiodącej do chińskiej Niebiańskiej Bramy. Romain Dumas i jego w pełni elektryczny Volkswagen ID.R dorzucili kolejny rekord do swej kolekcji. Romain Dumas (F) uprzejechał 99 ciasnych zakrętów na górskiej drodze Tianmen w 7: 38,585 minut - szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. ID.R posiada obecnie rekordy…

Logo Alpina

Historia marki Alpina w 9 minut – WIDEO

Czy wiecie kiedy firma Alpina po raz pierwszy podjęła się modyfikowania BMW? A może zastanawialiście się nad tym, co przedstawia logo niemieckiej manufaktury? Odpowiedź na te pytania oraz mnóstwo innych informacji o marce Alpina znajdziecie w tym filmiku. Po polsku! Tę ciekawą produkcję przygotował polski kanał Wheel with it. Film zaczyna się wraz z początkami…