Ceny paliw rosną i nikt nie wie, kiedy się zatrzymają - Trends Magazines

Ceny paliw rosną i nikt nie wie, kiedy się zatrzymają

Niestety, sytuacja na rynku paliw jest fatalna. Jest drogo, ma być jeszcze drożej i nikt nie jest w stanie przewidzieć, kiedy to się skończy. Czy w powietrzu wisi również kryzys paliwowy?

Po obniżkach cen na stacjach paliw na początku lutego już nie ma śladu. Inflacja, słabnący złoty, a także w dużej mierze konflikt na Ukrainie spowodował, że ceny paliw oszalały. Dosłownie z dnia na dzień możemy zaobserwować kilkudziesięcio groszowe wzrosty.

W ciągu zaledwie 10 dni od rozpoczęcia ataku Rosji na Ukrainę ceny paliw podrożały o ponad złotówkę! To daje różnicę na zatankowaniu 50-litrowego zbiornika do pełna rzędu 50 zł. 

Eksperci są zgodni – ceny będą rosły i nie wiadomo, kiedy i gdzie się zatrzymają. Jak mówił w radiu RMF FM Adam Czyżewski, główny ekonomista Orlen – „Nie wiemy, jak się sytuacja rozwinie, za tydzień, dwa będziemy lepiej wiedzieć i wtedy będzie wiadomo, co dalej – przyznawał. Jego zdaniem w ciągu najbliższego 1-2 miesięcy nie ma co marzyć o powrocie do cen paliw na poziomie 5 złotych.” 

W dzisiejszych czasach opłaca się zakup auta zasilanego LPG. Cena tego paliwa jest dość stała, choć też wzrosła do ponad 3 zł za litr, co stanowi nie całą połowę ceny Pb 95. Nawet przy założeniu, że auto spala więcej gazu niż benzyny na przejechanie 100 km, inwestycja w instalację gazową może zwrócić się już po przejechaniu kilkunastu-dwudziestu tys. km. Im więcej pali auto, tym inwestycja szybciej się zwróci. Na przeszkodzie stoi technologia, która utrudnia bądź uniemożliwia montaż instalacji LPG w wielu nowoczesnych modelach. 

To co, przesiadka do E39 z korkiem wstydu?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW fire water USA

Strażacy przebili szyby w BMW i puścili przez wnętrze wąż z wodą. Czy to w ogóle legalne?

W BMW serii 5 typoszeregu E60 z 2005 roku zaparkowanym przy hydrancie zostały wybite szyby,  aby strażacy mogli przepuścić swój gigantyczny wąż wysokociśnieniowy przez samochód. Jak do tego doszło? Właściciel BMW powiedział New York Post, że jest zdenerwowany, ale cóż, zostawił samochód przed hydrantem na cztery dni. To absolutnie nie pierwszy raz, kiedy amerykańscy strażacy wykonali…

Historia VW Jetty – bliska krewniaczka Golfa

Chociaż to tylko kolejna wersja Golfa, choć nie ma nic szczególnego w swoim wyglądzie, wyposażeniu czy napędzie, to jednak niezmiennie od blisko 30 lat jest ikoną niemieckiego sedana. Oto historia Volkswagena Jetty. VW Jetta I Pod koniec lat 70. Jetta zjechała z taśm w Wolfsburgu, by zadebiutować na wystawie we Frankfurcie w 1979 roku i…