Zmiany w przepisach dotyczących tablic rejestracyjnych - Trends Magazines

Zmiany w przepisach dotyczących tablic rejestracyjnych

Od początku lutego została zniesiona konieczność wymiany tablic rejestracyjnych po zakupie. Jednak nie zapomnijcie o naklejkach, tych będziemy mogli się pozbyć dopiero od września.

O nadchodzących zmianach przepisów pisaliśmy na początku stycznia. Teraz informujemy o kolejnych szczegółach. 

Och, blaszka!

Kwestie związane z tablicami rejestracyjnymi zawsze były gorącymi tematami wśród zmotoryzowanych. Szczególnie jeśli w pełni legalna blaszka nie zdobi, a nawet szpeci pojazd. Zgodnie z nowym taryfikatorem ingerencja w tablicę rejestracyjną, w celu spowodowania, iż miałaby być mniej czytelna to mandat od 500 – 1500 zł. Oczywiście dotyczy to także całkowitego demontażu.

Zabronione jest także umieszczanie tablicy w innym miejscu niż do tego konstrukcyjnie przewidzianym. Za taką modyfikację możemy dostać 500 zł mandatu.

Za umieszczanie mniejszych „blach”, gdy pojazd nie posiada zmniejszonych wymiarów miejsca konstrukcyjnie przeznaczonego do umieszczania tablicy rejestracyjnej, jest kara 300 zł.

Za brudne, nieczytelne, tablice dostaniemy 100 zł mandatu.

Jednak za jazdę bez tablic lub naklejki dostaniemy już grzywnę z art. 94 § 2 – za poruszanie się pojazdem niedopuszczonym do ruchu. Pojazd nieoznakowany, czyli bez tablic lub bez naklejki na szybie, nie jest dopuszczony do ruchu. W takim przypadku możemy otrzymać 1500 zł kary.

Kwestia naklejek na szybach, szczególnie w pojazdach zabytkowych też jest drażliwym tematem.
Legalnie będziemy mogli się ich pozbyć dopiero od września. Do tego czasu, zgodnie z nowymi przepisami, do września za brak naklejki można dostać 1500 zł mandatu. Potem po prostu będziemy mogli je bezkarnie usunąć.

A wy co uważacie na temat koniecznych, legalnych oznaczeń pojazdów?
Dajcie znać w komentarzu!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Niemcy kontra Korea. Czy E36 poradzi sobie z Hyundaiem i30 N?- VIDEO

E36... Stara dobra "kupeta". Mocne 328i powiadasz, po lekkich modach powiadasz... Pewnie jeszcze bez rdzy i sufit nie wisi! A tak serio. Czy nasze ulubione BMW da sobie radę z zupełnie nowym hot-hatchem? Jeżeli trójka objedzie I30N Performance, to będzie coś! Koreańczyk jest świeży jak chleb w piekarni i ma 275 KM!  https://www.youtube.com/watch?v=kABbEVlf_PQ    

Shell nadal rekomendowanym dostawcą olejów silnikowych dla BMW

Shell oficjalnie ogłosił, że przedłużył partnerstwo z BMW. Producent olejów silnikowych Shell Helix przez kolejne 3 lata (do końca 2022 roku) pozostanie jedynym rekomendowanym dostawcą olejów silnikowych dla wszystkich marek Grupy BMW: BMW, BMW i, BMW M, MINI, BMW Motorrad oraz Rolls-Royce Motor Cars na rynku posprzedażnym w Europie i krajach Bliskiego Wschodu W ramach współpracy Shell…