BMW R18 The Wal - Trends Magazines

BMW R18 The Wal

Motocykle BMW z silnikami typu bokser, to kwintesencja gatunku. Choć marka ma w ofercie silniki jedno, cztero czy nawet sześciocylindrowe, to właśnie przeciwsobne dwa cylindry są jej znakiem rozpoznawczym. Pokazany w 2020 roku cruiser R18 ma być flagowym modelem marki skierowanym do miłośników klasycznej motoryzacji. Dwa gigantyczne cylindry o pojemności 1,8 litra chłodzone są powietrzem i generują 160 Nm momentu obrotowego i 91 KM. Bardziej jednak niż same osiągi, imponuje tu wygląd całej jednostki napędowej. Tak piękny piec, aż prosi się o to, by spróbować obudować go czymś bardziej unikalnym niż możliwy do kupienia w salonie standard.

Shimya Kimura na co dzień zajmuje się renowacją i tuningiem klasycznych motocykli w Japonii. R18 urzekło go charakterem, jednak nie do końca podobała mu się pozycja za kierownicą. Po zakupie, sprzęt od razu został rozebrany. Kimura przesunął podnóżki, obniżył i zmniejszył kierownicę oraz zbudował zupełnie nowy tył, ze znacznie podniesionym siodłem. Wszystkie blachy i owiewki zostały wykonane ręcznie za pomocą młotka, co daje im unikalną fakturę. Niedoskonałości zamiast wyrównane, zostały tu specjalnie uwydatnione tworząc bardzo steampunkowy efekt.

Nazwa The Wal oznacza po niemiecku wieloryba i to właśnie on był inspiracją dla całego projektu. Nie chodzi tu tylko o rozmiary i opływowy kształt całości. Liczy się również charakter – motocykl miał być duży, piękny, ale jednocześnie łagodny w charakterze i przystosowany do pokonywania dużych odległości. Dlatego na przykład powiększono zbiornik paliwa czy zadbano o miękkie i wygodne wyściełanie siodła. Silnik, oprócz zmiany układu wydechowego i dolotowego, nie został zmodyfikowany.

Maciek Kalkosiński

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning BMW: 600 KM w M4

Pojedynek na konie mechaniczne i niutonometry trwa w najlepsze. W wyścigu o palmę pierwszeństwa coraz lepiej poczyna sobie M4. Jedną z najostrzejszych propozycji przygotował G-Power. Doświadczony tuner z Aresing wycisnął z trzylitrowego motoru okrągłe 600 KM i 740 Nm. To aż 200 KM i 246,7 Nm z litra pojemności! Czy ktokolwiek będzie jeszcze twierdził, że…

Tuning-VW-Caddy-2.0-TDI-auto od przodu

Można być dumnym z takiego Caddy(lak)a

Caddy, którego widzicie na zdjęciach, został wyprodukowany w Poznaniu na specjalne zamówienie. Auto zostało wyposażone tak, by pokonywanie każdego kilometra sprawiało ogromną satysfakcję, a kierowca był dumny ze swojej maszyny. Atuty nie tylko silnika Dwulitrowy 140-konny silnik TDI 8V z DPF nie był jedynym atutem tego auta. Webasto sterowane za pomocą pilota, klimatyzacja, tempomat, podgrzewane…