Subaru i Toyota znów wypuszczą wspólny model - Trends Magazines

Subaru i Toyota znów wypuszczą wspólny model

Toyota lubi współpracować z innymi markami i trzeba przyznać, że czasem efekt jest bardzo przyzwoity. Supra na przykład ma swój własny charakter, mimo że technicznie to praktycznie BMW.

Nieco mieszane uczucia miałem co prawda w przypadku GT86 i BRZ. Były to jednak auta od początku przygotowywane razem i widać tam było zarówno rękę Toyoty jak i Subaru. Można więc powiedzieć, że to, że były identyczne, było ich zaletą, a nie wadą.

Absolutnie nie jestem jednak w stanie zrozumieć dlaczego w przypadku najnowszego, elektrycznego modelu, zdecydowano się ponownie na zmianę znaczka i kilku detali. Nie zrozumcie mnie źle – auto wygląda świetnie, i to zarówno jako Toyota BZ4X jak i Subaru Solterra. Nowoczesne ostre kształty pasują do stylu obydwu marek. Podobnie zresztą, jak raczej minimalistyczne, ale schludne wnętrze.

W standardzie mamy tu napęd na przód i 200 KM mocy z pojedynczego silnika elektrycznego. Jako opcja będzie oferowany wariant z napędem na 4 koła i dodatkowym, 110-konnym silnikiem z tyłu (połączona moc obydwu ma wynosić około 220 KM). Bateria ma zapewniać około 500km zasięgu.

Startując jednak z całkowicie nową linią modelową można by oczekiwać czegoś więcej, gdyż elektryczne platformy oferują znacznie większą wolność w kwestii stylistyki modeli. Do tego, z pierwszych informacji wynika, że obydwa auta powstawały będą w zupełnie innych fabrykach – Toyota w Japonii, a Subaru w USA.

Nie ma się też co oszukiwać – w dzisiejszych czasach większość aut jeździ podobnie i ma bardzo zbliżone osiągi (szczególnie w segmencie elektryków) i wyposażenie. Nawet ceny modeli w poszczególnych segmentach nie różnią się od siebie tak drastycznie. W takim przypadku odpowiedni design może przesądzić o tym, czy samochód trafi w gusta klientów czy nie.

Spójrzmy chociażby na to, co zrobił koncern VAG – platforma na której zbudowano ID.4, Enyaqa i Audi Q4 jest identyczna. Same auta mają jednak wyraźny design, inny dla każdej marki. Oczywiście wprawne oko od razu dostrzeże podobne linie, elementy wyposażenia itd., ale nikt nie będzie miał problemu z odróżnieniem jednego modelu od drugiego. Do tego każdy z nich trafia do nieco innej grupy docelowej znacznie ograniczając wewnętrzną konkurencję.

To zresztą z tymi modelami będzie konkurować produkt Toyoty i Subaru. Jak wypadnie na ich tle, przekonamy się mniej więcej w połowie 2022 roku, kiedy to obydwa modele trafią na rynek.

Podobne

Lexus znów stawia kieliszki na masce LS’a- VIDEO

Pamiętacie jak Lexus reklamował swój pierwszy model LS400? Jednym z głównych elementów kampanii reklamowej była piramida kieliszków ustawiona na silniku V8 1UZ. Chodziło o pokazanie kultury pracy silnika, ponieważ V-ósemka pracowała pod obciążeniem, a kieliszki się nie przewracały. Dziś Lexus w humorystyczny sposób powraca do tego wydarzenia. Tym razem sam Akio Toyoda buduje wierzę z…

BMW iX jak kameleon. Możesz zmieniać kolory

Nie możesz zdecydować się na kolor swojego BMW iX? Spokojnie, od teraz będziesz mógł zmieniać odcienie. Spośród jakich kolorów można wybierać? BMW już nieraz zaskakiwało nietypowymi lakierami i nie chodzi tutaj o paletę Individual, a na przykład o ultra czarne BMW X6, zaprezentowane kilka lat temu. Teraz na targach CES 2022 w Las Vegas BMW…