Subaru i Toyota znów wypuszczą wspólny model - Trends Magazines

Subaru i Toyota znów wypuszczą wspólny model

Toyota lubi współpracować z innymi markami i trzeba przyznać, że czasem efekt jest bardzo przyzwoity. Supra na przykład ma swój własny charakter, mimo że technicznie to praktycznie BMW.

Nieco mieszane uczucia miałem co prawda w przypadku GT86 i BRZ. Były to jednak auta od początku przygotowywane razem i widać tam było zarówno rękę Toyoty jak i Subaru. Można więc powiedzieć, że to, że były identyczne, było ich zaletą, a nie wadą.

Absolutnie nie jestem jednak w stanie zrozumieć dlaczego w przypadku najnowszego, elektrycznego modelu, zdecydowano się ponownie na zmianę znaczka i kilku detali. Nie zrozumcie mnie źle – auto wygląda świetnie, i to zarówno jako Toyota BZ4X jak i Subaru Solterra. Nowoczesne ostre kształty pasują do stylu obydwu marek. Podobnie zresztą, jak raczej minimalistyczne, ale schludne wnętrze.

W standardzie mamy tu napęd na przód i 200 KM mocy z pojedynczego silnika elektrycznego. Jako opcja będzie oferowany wariant z napędem na 4 koła i dodatkowym, 110-konnym silnikiem z tyłu (połączona moc obydwu ma wynosić około 220 KM). Bateria ma zapewniać około 500km zasięgu.

Startując jednak z całkowicie nową linią modelową można by oczekiwać czegoś więcej, gdyż elektryczne platformy oferują znacznie większą wolność w kwestii stylistyki modeli. Do tego, z pierwszych informacji wynika, że obydwa auta powstawały będą w zupełnie innych fabrykach – Toyota w Japonii, a Subaru w USA.

Nie ma się też co oszukiwać – w dzisiejszych czasach większość aut jeździ podobnie i ma bardzo zbliżone osiągi (szczególnie w segmencie elektryków) i wyposażenie. Nawet ceny modeli w poszczególnych segmentach nie różnią się od siebie tak drastycznie. W takim przypadku odpowiedni design może przesądzić o tym, czy samochód trafi w gusta klientów czy nie.

Spójrzmy chociażby na to, co zrobił koncern VAG – platforma na której zbudowano ID.4, Enyaqa i Audi Q4 jest identyczna. Same auta mają jednak wyraźny design, inny dla każdej marki. Oczywiście wprawne oko od razu dostrzeże podobne linie, elementy wyposażenia itd., ale nikt nie będzie miał problemu z odróżnieniem jednego modelu od drugiego. Do tego każdy z nich trafia do nieco innej grupy docelowej znacznie ograniczając wewnętrzną konkurencję.

To zresztą z tymi modelami będzie konkurować produkt Toyoty i Subaru. Jak wypadnie na ich tle, przekonamy się mniej więcej w połowie 2022 roku, kiedy to obydwa modele trafią na rynek.

Podobne

BMW modele wszystkie okładka

Elektryczna przyszłość BMW

Już teraz około 13,3 procent wszystkich nowo rejestrowanych samochodów marek BMW i MINI w Europie stanowią modele z napędem elektrycznym lub hybrydowym plug-in. Firma szacuje, że do 2021 roku będzie to już jedna czwarta, do 2025 roku jedna trzecia, a do 2030 roku połowa. Jak BMW planuje do tego dojść? Ponad pół miliona zelektryfikowanych samochodów…

Pierwszy hybrydowy Bentley. SUV Bentayga Hybrid- PREZENTACJA

Bentayga Hybrid wykorzystuje zaawansowany i wydajny silnik E, który działa zarówno jako silnik elektryczny, jak i generator energii. Oferuje on moc szczytową 94 kW i moment obrotowy 400 Nm, umożliwiając szybkie i ciche przyspieszenie od postoju. System zapewnia natychmiastową reakcję momentu obrotowego, eliminując opóźnienie turbodoładowania silnika, a najnowocześniejszy akumulator wysokiego napięcia jest w stanie naładować…